3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

آمایش سرزمین و جانمایی صنایع و خدمات سبب می‌شود علاوه‌بر بهره‌وری، در بحث کمبود آب و خشکسالی بسیار کمک‌کننده باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تکریم و معارفه رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره بر نقش و جایگاه پژوهش در تصمیم‌گیری‌ها، بر کاربردی بودن پژوهش‌های این موسسه تاکید کرد. سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تکریم و معارفه رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ظرفیت علمی این موسسه گفت: موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی یک موسسه معتبر پژوهشی است و ماموریت بسیار ویژه‌ای با عنوان آمایش سرزمین بر عهده خواهد‌گرفت. جهت‌دهی به اقتصاد به‌گزارش ایدرونیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پایان سال، نسخه اولیه آمایش سرزمین برای ۵۰ شهرستان ارائه خواهد شد، تصریح کرد: برای هر شهرستان برنامه عملیاتی شامل اهداف در حوزه‌های گوناگون اشتغال، سرمایه‌گذاری، صادرات و… تدوین خواهد شد که مدیریت این برنامه با موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی خواهد بود. فاطمی‌امین توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها را از برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت خواند و اجرای این برنامه را گام کمک‌کننده در این راستا توصیف کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با مشخص شدن برنامه‌های هر منطقه از کشور و انجام اقدامات متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه طی ۴ سال آینده، اقتصاد چند دهه آینده کشور جهت پیدا می‌کند؛ بنابراین آمایش سرزمین موضوع مهمی است. برنامه‌های انجام‌شده در ادامه مراسم مرجان فقیه‌نصیری، رئیس پیشین موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، گزارشی از عملکرد موسسه در دوران مدیریت خود و همچنین چالش‌های پیش‌رو موسسه ارائه داد.  تقویت تعاملات و ارتباطات با بخش‌های مختلف وزارتخانه و نیز سایر نهادها در راستای ارتقا نقش موسسه در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها، تدوین اسناد متعدد در حوزه‌های مختلف مانند تنظیم بازار و توسعه تجارت و همچنین ارائه گزارشات هفتگی در حوزه‌هایی مانند رصد و پایش تحریم‌ها، ایجاد اندیشکده مجازی، تدوین برنامه اولویت‌های سرمایه‌گذاری بر مبنای اقتصاد مقاومتی از جمله مهم‌ترین اقداماتی بودند که فقیه‌نصیری به آنها اشاره کرد. اجرایی شدن سیاست‌ها در ادامه جلسه، احمد تشکینی، رئیس جدید موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی توضیح مختصری درباره سیاست‌ها و برنامه‌های خود ارائه داد. تشکینی با تاکید بر اهمیت نقش پژوهش در سیاست‌گذاری‌ها، بخشی از نیاز فعلی کشور را ابزارهای جدید مبتنی بر مطالعات به‌روز دانست و گفت: در کنار ارتقای میزان مشارکت و نقش پژوهش در تصمیم‌گیری‌ها، لازم است به اجرایی شدن این سیاست‌ها نیز توجه کرد. رئیس جدید موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی همچنین ایجاد شفافیت، افزایش مشارکت و رشد و ارتقای جایگاه موسسه را مهم و از جمله اهداف و برنامه‌های خود عنوان کرد. رهبران میانی و ایجاد تحول مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر جایگاه روابط‌عمومی و اهمیت اطلاع‌رسانی در تحقق اهداف وزارتخانه، روابط عمومی‌ها را متولیان و مدیران میانی در اجرای برنامه‌های تحولی دانست. شهاب جنابی در نشست شورای هماهنگی مدیران روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش و جایگاه روابط‌عمومی در تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های تحولی گفت: یکی از عوامل اثرگذار در تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های تحول‌گرایانه، روابط‌عمومی‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی هستند و به‌طور قطع با کمک و همراهی این بخش است که نتیجه نهایی اقدامات و کارهای انجام‌شده به نحو شایسته و مورد انتظار محقق می‌شود. مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه با بیان اینکه رفع ابهام، ایجاد شفافیت و اطلاع‌رسانی در ایجاد و پذیرش تحول دارای اهمیت است، تصریح کرد: روابط‌عمومی‌ها در تصمیم‌سازی نقش پررنگی دارند و لازم است در کنار اطلاع‌رسانی، گفتمان‌سازی و اقناع مخاطبان و جامعه هدف، به موضوع افکارسنجی و تحلیل به موقع از نتیجه اقدامات و تصمیمات و بازخورد آنها در جامعه توجه کرد. براساس گفته‌های جنابی، روابط‌عمومی‌ها به‌عنوان مدیران و رهبران میانی در ایجاد تحول نقش پررنگی بر عهده دارند و با توجه به ابزارها و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند جز متولیان ایجاد تحول هستند و در این راستا باید علاوه‌بر استفاده از تجربیات و توانایی‌های پیشکسوتان از انرژی و ظرفیت جوانان در تحقق اهداف موردنظر خود استفاده کنند. جنابی در ادامه ایجاد امید، نشاط و حس تحول در داخل مجموعه و در جامعه مخاطب را از دیگر نتایج و دستاوردهای یک روابط‌عمومی موفق عنوان و اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ها و مرکز اطلاع‌رسانی بخشی از یک مجموعه و نظام هستند و به‌طور قطع با تقویت حس مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی می‌توان سریع‌تر و شایسته‌تر به اهداف دست یافت. مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر صحبت‌های خود با یادآوری شرایط حساس کشور، به مشکلات و چالش‌های جاری در جامعه اشاره کرد و استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب، استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مغفول‌مانده در کشور و همچنین بهره‌گیری مناسب و شایسته از منابع عظیم انسانی و طبیعی را در حل مسائل و رفع مشکلات کمک‌کننده خواند. اقدامات انجام‌شده در حوزه روابط‌عمومی در این جلسه همچنین رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی به تشریح برخی از اقدامات انجام‌شده در حوزه روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیران روابط‌عمومی سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان بازوی مشورتی در حوزه تصمیم‌سازی تشکیل شده است، گفت: ایجاد این شورا و برگزاری جلسات متعدد هم‌اندیشی با حضور اعضای شورا، کمک موثری در تدوین برنامه‌های راهبردی و ایجاد هماهنگی در روابط‌عمومی‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته است. محمدحسن ترابی با تاکید بر رویکرد برنامه‌محور این مرکز از تدوین منشور همکاری روابط‌عمومی‌ها خبر داد و تصریح کرد: منشور همکاری با سازمان‌های تابعه و شرکت‌های توسعه‌ای نیز تدوین و ابلاغ‌شده و اقدامات انجام‌شده در این بخش‌ها متناسب با اهداف به‌صورت ماهانه ارزیابی و نظارت می‌شود. ترابی در بخش دیگر صحبت‌های خود افزود: در کنار تشکیل شورای هماهنگی در ۳ سطح استان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه و شرکت‌های توسعه‌ای، تشکیل کمیته‌های تخصصی مرتبط با موضوعات، برنامه‌ها و پروژه‌های تدوین‌شده نیز از اقدامات دیگر مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه است و امیدواریم با استفاده از تجارب همکاران و ظرفیت بالایی که در روابط‌عمومی‌های واحدهای تابعه وجود دارد، بتوانیم گام‌های مثبت و اثرگذاری را در مسیر تحقق اهداف وزارتخانه برداریم. سخن پایانی وزیر صنعت، معدن و تجارت طی حکمی احمد تشکینی را به ریاست موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد. احمد تشکینی، دارای مدرک دکتری اقتصاد از دانشگاه تهران است و از جمله سوابق شغلی وی می‌توان به معاون مدیرکل دفتر مطالعات اقتصادی، مشاور مدیرکل و مدیر گروه بهره‌وری دفتر برنامه‌ریزی و توسعه، مشاور قائم‌مقام وزیر در امور کسب‌وکار، مدیر سیاست‌های کلان و آینده‌پژوهی، مدیر یکپارچه‌سازی سیاست‌ها و مدیر دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری اشاره کرد. همچنین نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون‌های فرعی شورای پول و اعتبار، شورای‌عالی بورس، کمیسیون تخصصی شورای‌عالی بیمه، نماینده معاونت طرح و برنامه در ستاد مقابله با تحریم‌ها، دبیرخانه کمیسیون اقتصاد دولت در وزارت صنعت، معدن و تجارت، متولی و مسئول کارگروه بهبود فضای کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماینده در هیات مقررات‌زدایی، مسئول امور مرتبط با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و ساماندهی نظام جامع توزیع از جمله سوابق اجرایی تشکینی است.

آمایش سرزمین و جانمایی صنایع و خدمات سبب می‌شود علاوه‌بر بهره‌وری، در بحث کمبود آب و خشکسالی بسیار کمک‌کننده باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تکریم و معارفه رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره بر نقش و جایگاه پژوهش در تصمیم‌گیری‌ها، بر کاربردی بودن پژوهش‌های این موسسه تاکید کرد. سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تکریم و معارفه رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ظرفیت علمی این موسسه گفت: موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی یک موسسه معتبر پژوهشی است و ماموریت بسیار ویژه‌ای با عنوان آمایش سرزمین بر عهده خواهد‌گرفت. جهت‌دهی به اقتصاد به‌گزارش ایدرونیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پایان سال، نسخه اولیه آمایش سرزمین برای ۵۰ شهرستان ارائه خواهد شد، تصریح کرد: برای هر شهرستان برنامه عملیاتی شامل اهداف در حوزه‌های گوناگون اشتغال، سرمایه‌گذاری، صادرات و… تدوین خواهد شد که مدیریت این برنامه با موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی خواهد بود. فاطمی‌امین توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها را از برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت خواند و اجرای این برنامه را گام کمک‌کننده در این راستا توصیف کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با مشخص شدن برنامه‌های هر منطقه از کشور و انجام اقدامات متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه طی ۴ سال آینده، اقتصاد چند دهه آینده کشور جهت پیدا می‌کند؛ بنابراین آمایش سرزمین موضوع مهمی است. برنامه‌های انجام‌شده در ادامه مراسم مرجان فقیه‌نصیری، رئیس پیشین موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، گزارشی از عملکرد موسسه در دوران مدیریت خود و همچنین چالش‌های پیش‌رو موسسه ارائه داد.  تقویت تعاملات و ارتباطات با بخش‌های مختلف وزارتخانه و نیز سایر نهادها در راستای ارتقا نقش موسسه در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها، تدوین اسناد متعدد در حوزه‌های مختلف مانند تنظیم بازار و توسعه تجارت و همچنین ارائه گزارشات هفتگی در حوزه‌هایی مانند رصد و پایش تحریم‌ها، ایجاد اندیشکده مجازی، تدوین برنامه اولویت‌های سرمایه‌گذاری بر مبنای اقتصاد مقاومتی از جمله مهم‌ترین اقداماتی بودند که فقیه‌نصیری به آنها اشاره کرد. اجرایی شدن سیاست‌ها در ادامه جلسه، احمد تشکینی، رئیس جدید موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی توضیح مختصری درباره سیاست‌ها و برنامه‌های خود ارائه داد. تشکینی با تاکید بر اهمیت نقش پژوهش در سیاست‌گذاری‌ها، بخشی از نیاز فعلی کشور را ابزارهای جدید مبتنی بر مطالعات به‌روز دانست و گفت: در کنار ارتقای میزان مشارکت و نقش پژوهش در تصمیم‌گیری‌ها، لازم است به اجرایی شدن این سیاست‌ها نیز توجه کرد. رئیس جدید موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی همچنین ایجاد شفافیت، افزایش مشارکت و رشد و ارتقای جایگاه موسسه را مهم و از جمله اهداف و برنامه‌های خود عنوان کرد. رهبران میانی و ایجاد تحول مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر جایگاه روابط‌عمومی و اهمیت اطلاع‌رسانی در تحقق اهداف وزارتخانه، روابط عمومی‌ها را متولیان و مدیران میانی در اجرای برنامه‌های تحولی دانست. شهاب جنابی در نشست شورای هماهنگی مدیران روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش و جایگاه روابط‌عمومی در تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های تحولی گفت: یکی از عوامل اثرگذار در تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های تحول‌گرایانه، روابط‌عمومی‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی هستند و به‌طور قطع با کمک و همراهی این بخش است که نتیجه نهایی اقدامات و کارهای انجام‌شده به نحو شایسته و مورد انتظار محقق می‌شود. مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه با بیان اینکه رفع ابهام، ایجاد شفافیت و اطلاع‌رسانی در ایجاد و پذیرش تحول دارای اهمیت است، تصریح کرد: روابط‌عمومی‌ها در تصمیم‌سازی نقش پررنگی دارند و لازم است در کنار اطلاع‌رسانی، گفتمان‌سازی و اقناع مخاطبان و جامعه هدف، به موضوع افکارسنجی و تحلیل به موقع از نتیجه اقدامات و تصمیمات و بازخورد آنها در جامعه توجه کرد. براساس گفته‌های جنابی، روابط‌عمومی‌ها به‌عنوان مدیران و رهبران میانی در ایجاد تحول نقش پررنگی بر عهده دارند و با توجه به ابزارها و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند جز متولیان ایجاد تحول هستند و در این راستا باید علاوه‌بر استفاده از تجربیات و توانایی‌های پیشکسوتان از انرژی و ظرفیت جوانان در تحقق اهداف موردنظر خود استفاده کنند. جنابی در ادامه ایجاد امید، نشاط و حس تحول در داخل مجموعه و در جامعه مخاطب را از دیگر نتایج و دستاوردهای یک روابط‌عمومی موفق عنوان و اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ها و مرکز اطلاع‌رسانی بخشی از یک مجموعه و نظام هستند و به‌طور قطع با تقویت حس مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی می‌توان سریع‌تر و شایسته‌تر به اهداف دست یافت. مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر صحبت‌های خود با یادآوری شرایط حساس کشور، به مشکلات و چالش‌های جاری در جامعه اشاره کرد و استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب، استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مغفول‌مانده در کشور و همچنین بهره‌گیری مناسب و شایسته از منابع عظیم انسانی و طبیعی را در حل مسائل و رفع مشکلات کمک‌کننده خواند. اقدامات انجام‌شده در حوزه روابط‌عمومی در این جلسه همچنین رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی به تشریح برخی از اقدامات انجام‌شده در حوزه روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیران روابط‌عمومی سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان بازوی مشورتی در حوزه تصمیم‌سازی تشکیل شده است، گفت: ایجاد این شورا و برگزاری جلسات متعدد هم‌اندیشی با حضور اعضای شورا، کمک موثری در تدوین برنامه‌های راهبردی و ایجاد هماهنگی در روابط‌عمومی‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته است. محمدحسن ترابی با تاکید بر رویکرد برنامه‌محور این مرکز از تدوین منشور همکاری روابط‌عمومی‌ها خبر داد و تصریح کرد: منشور همکاری با سازمان‌های تابعه و شرکت‌های توسعه‌ای نیز تدوین و ابلاغ‌شده و اقدامات انجام‌شده در این بخش‌ها متناسب با اهداف به‌صورت ماهانه ارزیابی و نظارت می‌شود. ترابی در بخش دیگر صحبت‌های خود افزود: در کنار تشکیل شورای هماهنگی در ۳ سطح استان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه و شرکت‌های توسعه‌ای، تشکیل کمیته‌های تخصصی مرتبط با موضوعات، برنامه‌ها و پروژه‌های تدوین‌شده نیز از اقدامات دیگر مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه است و امیدواریم با استفاده از تجارب همکاران و ظرفیت بالایی که در روابط‌عمومی‌های واحدهای تابعه وجود دارد، بتوانیم گام‌های مثبت و اثرگذاری را در مسیر تحقق اهداف وزارتخانه برداریم. سخن پایانی وزیر صنعت، معدن و تجارت طی حکمی احمد تشکینی را به ریاست موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد. احمد تشکینی، دارای مدرک دکتری اقتصاد از دانشگاه تهران است و از جمله سوابق شغلی وی می‌توان به معاون مدیرکل دفتر مطالعات اقتصادی، مشاور مدیرکل و مدیر گروه بهره‌وری دفتر برنامه‌ریزی و توسعه، مشاور قائم‌مقام وزیر در امور کسب‌وکار، مدیر سیاست‌های کلان و آینده‌پژوهی، مدیر یکپارچه‌سازی سیاست‌ها و مدیر دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری اشاره کرد. همچنین نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون‌های فرعی شورای پول و اعتبار، شورای‌عالی بورس، کمیسیون تخصصی شورای‌عالی بیمه، نماینده معاونت طرح و برنامه در ستاد مقابله با تحریم‌ها، دبیرخانه کمیسیون اقتصاد دولت در وزارت صنعت، معدن و تجارت، متولی و مسئول کارگروه بهبود فضای کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماینده در هیات مقررات‌زدایی، مسئول امور مرتبط با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و ساماندهی نظام جامع توزیع از جمله سوابق اجرایی تشکینی است.

آمایش سرزمین و جانمایی صنایع و خدمات سبب می‌شود علاوه‌بر بهره‌وری، در بحث کمبود آب و خشکسالی بسیار کمک‌کننده باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تکریم و معارفه رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره بر نقش و جایگاه پژوهش در تصمیم‌گیری‌ها، بر کاربردی بودن پژوهش‌های این موسسه تاکید کرد.

سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تکریم و معارفه رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ظرفیت علمی این موسسه گفت: موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی یک موسسه معتبر پژوهشی است و ماموریت بسیار ویژه‌ای با عنوان آمایش سرزمین بر عهده خواهد‌گرفت.
جهت‌دهی به اقتصاد

به‌گزارش ایدرونیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پایان سال، نسخه اولیه آمایش سرزمین برای ۵۰ شهرستان ارائه خواهد شد، تصریح کرد: برای هر شهرستان برنامه عملیاتی شامل اهداف در حوزه‌های گوناگون اشتغال، سرمایه‌گذاری، صادرات و… تدوین خواهد شد که مدیریت این برنامه با موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی خواهد بود.
فاطمی‌امین توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها را از برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت خواند و اجرای این برنامه را گام کمک‌کننده در این راستا توصیف کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با مشخص شدن برنامه‌های هر منطقه از کشور و انجام اقدامات متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه طی ۴ سال آینده، اقتصاد چند دهه آینده کشور جهت پیدا می‌کند؛ بنابراین آمایش سرزمین موضوع مهمی است.
برنامه‌های انجام‌شده

در ادامه مراسم مرجان فقیه‌نصیری، رئیس پیشین موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، گزارشی از عملکرد موسسه در دوران مدیریت خود و همچنین چالش‌های پیش‌رو موسسه ارائه داد.
 تقویت تعاملات و ارتباطات با بخش‌های مختلف وزارتخانه و نیز سایر نهادها در راستای ارتقا نقش موسسه در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها، تدوین اسناد متعدد در حوزه‌های مختلف مانند تنظیم بازار و توسعه تجارت و همچنین ارائه گزارشات هفتگی در حوزه‌هایی مانند رصد و پایش تحریم‌ها، ایجاد اندیشکده مجازی، تدوین برنامه اولویت‌های سرمایه‌گذاری بر مبنای اقتصاد مقاومتی از جمله مهم‌ترین اقداماتی بودند که فقیه‌نصیری به آنها اشاره کرد.
اجرایی شدن سیاست‌ها

در ادامه جلسه، احمد تشکینی، رئیس جدید موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی توضیح مختصری درباره سیاست‌ها و برنامه‌های خود ارائه داد. تشکینی با تاکید بر اهمیت نقش پژوهش در سیاست‌گذاری‌ها، بخشی از نیاز فعلی کشور را ابزارهای جدید مبتنی بر مطالعات به‌روز دانست و گفت: در کنار ارتقای میزان مشارکت و نقش پژوهش در تصمیم‌گیری‌ها، لازم است به اجرایی شدن این سیاست‌ها نیز توجه کرد. رئیس جدید موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی همچنین ایجاد شفافیت، افزایش مشارکت و رشد و ارتقای جایگاه موسسه را مهم و از جمله اهداف و برنامه‌های خود عنوان کرد.
رهبران میانی و ایجاد تحول

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر جایگاه روابط‌عمومی و اهمیت اطلاع‌رسانی در تحقق اهداف وزارتخانه، روابط عمومی‌ها را متولیان و مدیران میانی در اجرای برنامه‌های تحولی دانست.
شهاب جنابی در نشست شورای هماهنگی مدیران روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش و جایگاه روابط‌عمومی در تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های تحولی گفت: یکی از عوامل اثرگذار در تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های تحول‌گرایانه، روابط‌عمومی‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی هستند و به‌طور قطع با کمک و همراهی این بخش است که نتیجه نهایی اقدامات و کارهای انجام‌شده به نحو شایسته و مورد انتظار محقق می‌شود.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه با بیان اینکه رفع ابهام، ایجاد شفافیت و اطلاع‌رسانی در ایجاد و پذیرش تحول دارای اهمیت است، تصریح کرد: روابط‌عمومی‌ها در تصمیم‌سازی نقش پررنگی دارند و لازم است در کنار اطلاع‌رسانی، گفتمان‌سازی و اقناع مخاطبان و جامعه هدف، به موضوع افکارسنجی و تحلیل به موقع از نتیجه اقدامات و تصمیمات و بازخورد آنها در جامعه توجه کرد.
براساس گفته‌های جنابی، روابط‌عمومی‌ها به‌عنوان مدیران و رهبران میانی در ایجاد تحول نقش پررنگی بر عهده دارند و با توجه به ابزارها و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند جز متولیان ایجاد تحول هستند و در این راستا باید علاوه‌بر استفاده از تجربیات و توانایی‌های پیشکسوتان از انرژی و ظرفیت جوانان در تحقق اهداف موردنظر خود استفاده کنند.
جنابی در ادامه ایجاد امید، نشاط و حس تحول در داخل مجموعه و در جامعه مخاطب را از دیگر نتایج و دستاوردهای یک روابط‌عمومی موفق عنوان و اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ها و مرکز اطلاع‌رسانی بخشی از یک مجموعه و نظام هستند و به‌طور قطع با تقویت حس مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی می‌توان سریع‌تر و شایسته‌تر به اهداف دست یافت.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر صحبت‌های خود با یادآوری شرایط حساس کشور، به مشکلات و چالش‌های جاری در جامعه اشاره کرد و استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب، استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مغفول‌مانده در کشور و همچنین بهره‌گیری مناسب و شایسته از منابع عظیم انسانی و طبیعی را در حل مسائل و رفع مشکلات کمک‌کننده خواند.
اقدامات انجام‌شده در حوزه روابط‌عمومی

در این جلسه همچنین رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی به تشریح برخی از اقدامات انجام‌شده در حوزه روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیران روابط‌عمومی سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان بازوی مشورتی در حوزه تصمیم‌سازی تشکیل شده است، گفت: ایجاد این شورا و برگزاری جلسات متعدد هم‌اندیشی با حضور اعضای شورا، کمک موثری در تدوین برنامه‌های راهبردی و ایجاد هماهنگی در روابط‌عمومی‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته است.
محمدحسن ترابی با تاکید بر رویکرد برنامه‌محور این مرکز از تدوین منشور همکاری روابط‌عمومی‌ها خبر داد و تصریح کرد: منشور همکاری با سازمان‌های تابعه و شرکت‌های توسعه‌ای نیز تدوین و ابلاغ‌شده و اقدامات انجام‌شده در این بخش‌ها متناسب با اهداف به‌صورت ماهانه ارزیابی و نظارت می‌شود.
ترابی در بخش دیگر صحبت‌های خود افزود: در کنار تشکیل شورای هماهنگی در ۳ سطح استان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه و شرکت‌های توسعه‌ای، تشکیل کمیته‌های تخصصی مرتبط با موضوعات، برنامه‌ها و پروژه‌های تدوین‌شده نیز از اقدامات دیگر مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه است و امیدواریم با استفاده از تجارب همکاران و ظرفیت بالایی که در روابط‌عمومی‌های واحدهای تابعه وجود دارد، بتوانیم گام‌های مثبت و اثرگذاری را در مسیر تحقق اهداف وزارتخانه برداریم.
سخن پایانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت طی حکمی احمد تشکینی را به ریاست موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.
احمد تشکینی، دارای مدرک دکتری اقتصاد از دانشگاه تهران است و از جمله سوابق شغلی وی می‌توان به معاون مدیرکل دفتر مطالعات اقتصادی، مشاور مدیرکل و مدیر گروه بهره‌وری دفتر برنامه‌ریزی و توسعه، مشاور قائم‌مقام وزیر در امور کسب‌وکار، مدیر سیاست‌های کلان و آینده‌پژوهی، مدیر یکپارچه‌سازی سیاست‌ها و مدیر دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری اشاره کرد.
همچنین نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون‌های فرعی شورای پول و اعتبار، شورای‌عالی بورس، کمیسیون تخصصی شورای‌عالی بیمه، نماینده معاونت طرح و برنامه در ستاد مقابله با تحریم‌ها، دبیرخانه کمیسیون اقتصاد دولت در وزارت صنعت، معدن و تجارت، متولی و مسئول کارگروه بهبود فضای کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماینده در هیات مقررات‌زدایی، مسئول امور مرتبط با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و ساماندهی نظام جامع توزیع از جمله سوابق اجرایی تشکینی است.