فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

از خدمات تجاری مبتنی بر تولید محتوای الکترونیکی تا ایجاد اولین آکادمی هوش اقتصادی ایران

نخستین مجمع کارگروه شغلی باغ رسانه (prgarden) روز جمعه دهم اسفندماه  با حضور ۵۱۴ نفر از کارجویان باغ رسانه در محل مرکز همایش‌های طهران برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نخستین مجمع کارگروه شغلی باغ رسانه (prgarden) روز جمعه دهم اسفندماه  با حضور ۵۱۴ نفر از کارجویان باغ رسانه در محل مرکز همایش‌های طهران برگزار شد.

خدمات تجاری مبتنی بر تولید محتوای الکترونیکی؛ گامی به‌سوی اقتصاد غیرنفتی

در ابتدای این کارگروه علی پاکزادیان مقدم، عضو هیأت موسس و مدیر اجرایی باغ رسانه، فعالیت این مجموعه را مبتنی بر نیروی انسانی و دارایی‌های باکیفیت دانست و گفت: «با استفاده از فرصت ارائه خدمات تجاری بر پایه تولید محتوای الکترونیکی، می‌توان به‌سوی یک اقتصاد خودگردان غیرنفتی و مصون از نوسانات ارز گام برداشت.»

وی با اشاره به برنامه باغ رسانه برای جذب ۱۰هزار نفر نیروی انسانی طی یک سال، اظهار داشت: «هر یک از ۱۰هزار نفر برای روزانه ۳ ساعت فعالیت، ۱۲ ساعت آموزش دیده‌اند تا شاهد کار روزانه ۳۰هزار نفر نیروی آموزش‌دیده باشیم.»

 نیازسنجی برای پر کردن خلأهای آموزشی در کشور

پاکزادیان با بیان این‌که نیازسنجی آموزشی طرح باغ رسانه در سال گذشته نوشته شد، افزود: «برای پی‌بردن به عمق خلأهای آموزشی در کشور کافی است نگاهی به نامه‌نگاری‌های افراد برای انجام امور اداری بیندازیم تا بدانیم چرا در سیستم بوروکراتیک خود تا این اندازه شاهد چرخه‌های تکراری هستیم.»

وی شرایط استخدام در باغ رسانه را به‌جز گذراندن دوره آموزشی، محدود به سواد خواندن و نوشتن و توانایی کار با گوشی هوشمند عنوان کرد و ادامه داد: «هدف ما توانمندسازی افراد برای تعریف مسیر شغلی آن‎ها توسط خودشان است.»

عضو هیأت موسس باغ رسانه، کلیات و اصول بازاریابی را مشتمل بر بازاریابی محتوایی، بازاریابی دیجیتال، کسب‌وکارهای آنلاین، بازاریابی هدفمند، ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی و مارکتینگ‌پلن برشمرد و بیان کرد: «فعالیت اصلی نیروهای ما تولید و بارگذاری محتوای دیجیتال به‌صورت آنلاین در قالب کمپین‌های الکترونیکی است.»

وی با سپاس از حمایت‌های مالی و معنوی محمعاطف صفا، عضو هیأت موسس و مدیر سرمایه‌گذاری باغ رسانه و مدیرعامل تعاونی صفا، بیان کرد: «از ۵۱۰ نفر جذب‌شده در باغ رسانه، ۹۰ نفر دارای مدرک دیپلم، ۳۶ نفر دارای مدرک کاردانی، ۲۵۸ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۱۱۴ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۷ نفر دارای مدرک دکترا و ۵ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند، اما به‌رغم برخورداری بیش از ۵۰ درصد این افراد از مدرک کارشناسی به بالا، هدف این مجموعه گذر از مدرک‌گرایی به‌سوی تخصص‌گرایی است.»

حل مشکل فروش در شرایط رکود در بستر خدمات الکترونیکی

در ادامه این مجمع، دکتر کاظم مرادی، از تجار فعال در حوزه کشور عمان و مدیرعامل شرکت داده‌پردازی داتیس طی سخنانی اظهار داشت: «با استفاده از خدمات تجاری مبتنی بر بستر شبکه‌های اجتماعی، می‌توان به حل مشکل فروش برای تولیدکنندگان کالا و خدمات و حتی تولیدکنندگان ایده‌ها و تکنولوژی‌ها به‌ویژه در شرایط رکود کمک کرد.»

وی با دسته‌بندی کالاهای صادراتی بر اساس سه شاخص گفت: «برخی کالاهای صادراتی مثل پسته، فرش و زعفران ایران، کاملا تولید کشور مبدأ هستند. اما در روش صادراتی مک‌دونالد یا کی‌اف‌سی ما صادرکننده برند و روش کار و فروشنده امتیاز و ارزش ایده‌ای هستیم که خلق کرده و بر نحوه اجرای آن نظارت داریم. روش سوم نیز مانند روش صادارتی سامسونگ، ال‌جی و دیگر شرکت‌های مهندسی و صنعتی یا نفتی است که از ابتدا طراحی بین‌المللی داشته‌اند.»

 ضرورت شناسایی مزیت‌ها برای تحقق اهداف صادراتی

مرادی با اشاره به پیروزی طرف ایرانی در رقابت با شرکت‌های مطرح اروپایی در پروژه راه‌سازی استان مسندم کشور عمان، بیان کرد: «فاصله ۸۰ کیلومتری جزیره قشم با محل اجرای مهم‌ترین پروژه راه‌سازی عمان، مزیتی برای رساندن تجهیزات و محصولات معدنی به این پروژه بود که ما به‌خوبی از آن استفاده کردیم.»

وی با اشاره عضویت ۱۶۴ کشور در سازمان تجارت جهانی از سال ۱۹۹۵ تاکنون و عقب‌ماندن ایران از این فرایند، تصریح کرد: «ما برای کار تجاری در کشورهای دیگر با چالش‌ها و تنش‌هایی مواجه هستیم که از محیط‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و رقابتی کشورها نشأت می‌گیرد و این مسأله اهمیت موضوع شناسایی مزیت‌ها را دوچندان می‌کند.»

این بازرگان موفق، جهش نرخ ارز را فرصتی طلایی برای فعالیت‌های صادرات‌محور کشور دانست و افزود: «واردات در چنین شرایطی باید تا حد امکان محدود شود و در مقابل باید بخش‌هایی مانند گردشگری، معادن، شیلات و… که پر از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بزرگ برای بازرگانی هستند، فعال شوند.»

 در ادامه این مجمع، نماینده بانک صادرات از حمایت این بانک از کسب‌وکارهای جدید اینترنتی خبر داد و مهندس ایمان پاکزادیان مقدم، مدرس دوره‌های آموزشی و مشاور راه‌اندازی کسب‌وکارهای باغ رسانه درخصوص راه‌های موفقیت در ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای کوچک سخن گفت.

* ایجاد اولین آکادمی هوش اقتصادی ایران

همچنین در این همایش اولین آکادمی هوش اقتصادی ایران ( ویژه مخاطبان زیر ۱۸ سال ) بود که توسط ایده پردازان آن سرکار خانم ها ناهید پارسایی فرد و ساینا علی دادیانی انجام شد،معرفی و با استقبال بسیار خوب اعضای هیئت موسس و کارجویان باغ رسانه همراه بود.
در بخش پایان این مجمع علی پاکزادیان مقدم با یک ارائه متفاوت الگوهای تفکری باغ رسانه را تشریح و پروژه های آتی را معرفی نمود و ضمن دعوت از مدیر سرمایه گذاری و عضو هیئت موسس باغ رسانه جناب آقای محمد عاطف صفا طرح بنگاه اقتصادی حوزه پوشاک باغ رسانه ( کمپانی صفا ) را تشریح و به صورت کاربردی معرفی نمود و از عموم کارجویان باغ رسانه برای فعالیت در این پروژه دعوت بعمل آمد. محمد عاطف صفا با سابقه فعالیت بیست و دو ساله در صنعت پوشاک و اخذ مجوزهای قانونی برای تاسیس اولین شرکت تعاونی ( بخش خصوصی ) در صنعت پوشاک دستاوردهای جدیدی را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است این مجمع که به‌عنوان اولین مجمع کارآفرینی ۱۰هزار نفره ایران در حوزه فعالیت‌های تخصصی کانتنت‌مارکتینگ و ابزارهای نوین بازاریابی و با میزبانی شرکت تعاونی پدیدآورندگان طلوع صفا برگزار شد، با معرفی ساختار اقتصادی، تبیین سند چشم‌انداز، ارایه گزارش عملکرد، معرفی اولیه هیأت‌موسس، تنظیم قراردادهای پذیرفته‌شدگان و معرفی پروژه‌های پیش روی باغ رسانه و پذیره‌نویسی عمومی همراه بود.