به گزارش ایران اکونومیست به نقل از تارنمای وزارت راه و شهرسازی؛ خداداد مقبلی افزود: تا تیرماه سال 98 همه دروازههای عوارضی آزادراههای کشور زیر پوشش این سامانه قرار می گیرند.
وی بیان داشت: در سیستم اخذ عوارض الکترونیکی یا «یی.تی.سی» عوارض بدون توقف پرداخت می شود.
در این حالت برچسبی روی شیشه خودرو نصب و حین تردد از دروازههای عوارضی، بدون توقف در محل، عوارض از حساب شخصی مالک خودرو کسر میشود.
از فواید این سامانه پرداخت آسان عوارض و کاهش استهلاک خودرو، خرابی روسازی آسفالت، زمان سفر و مصرف سوخت است.
این مسوول یادآوری کرد: به روال عادی در دوران بهرهبرداری از آزادراه ها باید 10 درصد درآمد حاصل و همچنین 15 درصد هزینههای دریافتی از عوارض تردد صرف نگهداری آزادراهها شود.
به گفته وی، 75 درصد کل عوارض دریافتی نیز باید صرف استهلاک اصل و سود سرمایهگذاری طرف مشارکت در دوران مشارکت شود و سرمایه گذار این درصد را از عوارض دریافتی به حساب خود واریز کند.
مقبلی گفت: وزارت راه و شهرسازی در سنوات گذشته با همکاری بانک مسکن به طور آزمایشی سامانهای را برای اخذ عوارض الکترونیکی در یک یا دو گیت آزادراه تهران- قم و همچنین آزادراه تهران- پردیس و آزادراه اهواز- بندر امام خمینی (ره) آماده کرد.
به گزارش ایرنا، اکنون طول آزادراه های کشور به 2500 کیلومتر رسیده و به علت ترافیک سنگین در برخی آزادراه ها کسر عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی مورد توجه جدی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد تا عبور خودرو از این عوارضی ها همانند کشورهای پیشرفته بدون معطلی انجام شود.
چطور بدهی ام را کم کنم؟
امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.