فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

الحاق 4 آزادراه به سیستم یکپارچه عوارض الکترونیکی تا آخر سال

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از تارنمای وزارت راه و شهرسازی؛ خداداد مقبلی افزود: تا تیرماه سال 98 همه دروازه‌های عوارضی آزادراه‌های کشور زیر پوشش این سامانه قرار می گیرند.
وی بیان داشت: در سیستم اخذ عوارض الکترونیکی یا «یی.تی.سی» عوارض بدون توقف پرداخت می شود.
در این حالت برچسبی روی شیشه خودرو نصب و حین تردد از دروازه‌های عوارضی، بدون توقف در محل، عوارض از حساب شخصی مالک خودرو کسر می‌شود.
از فواید این سامانه پرداخت آسان عوارض و کاهش استهلاک خودرو، خرابی روسازی آسفالت، زمان سفر و مصرف سوخت است.
این مسوول یادآوری کرد: به روال عادی در دوران بهره‌برداری از آزادراه ها باید 10 درصد درآمد حاصل و همچنین 15 درصد هزینه‌های دریافتی از عوارض تردد صرف نگهداری آزادراه‌ها شود.
به گفته وی، 75 درصد کل عوارض دریافتی نیز باید صرف استهلاک اصل و سود سرمایه‌گذاری طرف مشارکت در دوران مشارکت شود و سرمایه گذار این درصد را از عوارض دریافتی به حساب خود واریز کند.
مقبلی گفت: وزارت راه و شهرسازی در سنوات گذشته با همکاری بانک مسکن به طور آزمایشی سامانه‌ای را برای اخذ عوارض الکترونیکی در یک یا دو گیت آزادراه تهران- قم و همچنین آزادراه‌ تهران- پردیس و آزادراه‌ اهواز- بندر امام خمینی (ره) آماده کرد.
به گزارش ایرنا، اکنون طول آزادراه های کشور به 2500 کیلومتر رسیده و به علت ترافیک سنگین در برخی آزادراه ها کسر عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی مورد توجه جدی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد تا عبور خودرو از این عوارضی ها همانند کشورهای پیشرفته بدون معطلی انجام شود.