3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

صنعت خودرو پس از افت‌وخیزهای مربوط به تحریم‌ها و اپیدمی ویروس کرونا به‌دنبال تطبیق با شرایط موجود خود است. در این راستا، داخلی‌سازی قطعات بسیار به کمک این صنعت آمد و توانست خودباوری و تکیه بر توان داخل را رقم بزند.  تولید خودروهای جدیدتر و جایگزینی آنها با مدل‌های قدیمی برآیند این فعالیت‌ها بوده است. برخی شرکت‌های خودروساز نیز با ارتقای فناوری در محصولات خود در تلاش برای تامین رضایت‌مندی مشتریان هستند. به‌عنوان مثال، دی امسال گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار است وانت آریسان که از منظر کیفیت و قوای محرکه ارتقا یافته است، به بازار عرضه کند. ارتقای کیفیت وانت آریسان مدیر پروژه وانت آریسان با بیان اینکه در مراحل پایانی ساخت تجهیزات خط تولید این محصول قرار داریم، گفت: تا پایان شهریور قالب‌ها و تجهیزات خط تولید ساخته و در سایت خراسان نصب خواهد شد. به‌گزارش ایکوپرس، غلامحسین اخلاقی با اشاره به تغییرات انجام‌شده در قوای محرکه وانت آریسان از بکارگیری موتور XU۷ در آریسان بهبودیافته خبر داد و گفت: بهره‌مندی از موتور XU۷ پلاس نیز پروژه بهبود دیگری است که در دستور کار قرار دارد و بر مبنای آن محصول آریسان، استاندارد آلایندگی یورو ۵ را نیز کسب می‌کند. گیربکس این محصول، گیربکس BE ۱۰۰ درصد داخلی‌سازی بوده که برای انطباق با این محصول، بهینه‌سازی شده است. به‌گفته وی، در وانت آریسان بهبودیافته با بهره‌گیری از موتور عرضی و انتقال قدرت به چرخ‌های جلو، علاوه‌بر حذف گاردان و دیفرانسیل و استفاده از اکسل جدید، ارتقای کیفی انجام‌شده و میزان ورود صدا به داخل کابین نیز به صورت محسوسی کاهش یافته است. از منظر میزان آلایندگی و قدرت نیز علاوه‌بر بهبود قابل‌ملاحظه عملکردی موتور و اخذ تمام استانداردهای اجباری، کاهش مصرف سوخت حاصل شده است. اخلاقی اظهارکرد: با بهره‌مندی از طراحی و ساخت شاسی یکپارچه جدید در آریسان بهبودیافته، محصول از استحکام بهتر و بالاتری برخوردار است. وی تصریح کرد: از نظر تنوع رنگ با توجه به اینکه خط تولید این محصول از ایران‌خودرو دیزل به سایت خراسان منتقل شده، از قابلیت‌های سالن رنگ خراسان برای تنوع بخشیدن به رنگ‌های این محصول متناسب با تقاضای مشتریان استفاده مطلوب خواهد شد. مدیر پروژه وانت آریسان بهبودیافته از نصب سنسور دنده عقب در این محصول خبر داد و گفت: برخورداری از چراغ مه‌شکن در قسمت جلوی خودرو، بهبود در وضعیت تعلیق و ترمز، ارتقای سیستم سرمایش و گرمایش، تعویض صندلی‌ها و حذف زاپاس‌بند از پشت صندلی شاگرد و انتقال به زیر اتاق بار همراه با حذف کانال گیربکس که افزایش فضای کابین و راحتی سرنشین را فراهم کرده، از جمله بهبودها و ارتقاهای انجام‌شده در این محصول است. وی گفت: برنامه‌ریزی تولید آریسان برای امسال ۵ هزار خودرو بوده و در سال آینده نیز ۱۰ هزار خودرو از این محصول تولید خواهد شد. پس از عرضه و براساس تقاضای بازار، ارتقای ظرفیت تولید تا سالانه ۳۰ تا ۳۵ هزار خودرو نیز وجود خواهد داشت. نخستین نمونه شبکه الکتریکال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و حمایت مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، اوایل آبان امسال، نخستین نمونه شبکه الکتریکال، شبکه داده و نُود مرکزی خودرو (BCM) که براساس استاندارد آتوسار (Autosar) و ایزو ۲۶۲۶۲ طراحی و نمونه‌سازی شده، روی خودرو دناپلاس توربو نصب و رونمایی خواهد شد. مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جتکو ایران‌خودرو در این‌باره گفت: نخستین‌بار است که این سیستم به‌طورکامل در داخل کشور و از سوی نخبگان داخلی طراحی و داخلی‌سازی می‌شود. داوود خسروی افزود: این سیستم علاوه‌بر شبکه الکتریکال بدنه، دروازه هوشمند ارتباط با سایر زیرسیستم‌های الکترونیکی خودرو و از جمله ECU است. مدیریت اطلاعات و هماهنگی تمام مصرف‌کنندگان الکترونیکی خودرو توسط این سیستم انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت جتکو همچنین بیان کرد: طراحی کامل شبکه برق و الکترونیک با مشارکت شرکت‌های خارجی انجام‌شده که با انجام این پروژه، تمام دانش طراحی در کشور بومی خواهد شد. وی ویژگی‌ها و دستاوردهای بارز این پروژه را اتکا بر استانداردهای روز جهان در طراحی الکترونیک خودرو، ایجاد ایمنی بالاتر سرنشینان، کاهش نرخ نهایی، کاهش وابستگی به خارج از کشور و سهولت توسعه در محصولات گوناگون دانست. به‌گفته خسروی، این سیستم در ابتدا و به‌عنوان نمونه اولیه، روی خودرو دناپلاس توربو قرار خواهد گرفت و با انجام آزمون‌های مرتبط، در چند ماه آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. این محصول با اعمال تغییرات اندکی، قابلیت استفاده در تمامی خودروهای تولیدی ایران‌خودرو را خواهد داشت. تولید کراس‌اوور ایران‌خودرو مدیر طراحی پروژه خودرو کراس‌اوور ایران‌خودرو، با بیان اینکه موتور این محصول نسل جدید EF۷ پلاس توربو شارژ و دارای گیربکس ۶ سرعته داخلی‌سازی شده و انتقال قدرت دستی و اتوماتیک خواهد بود، عنوان کرد: کراس‌اوور ایران‌خودرو با سطح بالای داخلی‌سازی به تولید خواهد رسید. امیر سیمدار، پلتفرم محصول کراس‌اوور ایران‌خودرو را همان پلتفرم خودرو تارا دانست که از منظر ابعاد و مشخصات کاملا تغییر یافته و تبدیل به پلتفرمی جدید شده و گفت: ایران‌خودرو بر مبنای ظرفیت و دانش موجود، توان تولید خودروهای CUV را داراست. از سوی دیگر، براساس تحقیقات انجام شده، خانواده خودروهای CUV در جهان، بازار رو به رشدی داشته و خلأ آن در ایران‌خودرو وجود دارد.وی افزود: به همین جهت و پس از بررسی روی پلتفرم‌های موجود، پلتفرم خودرو تارا به‌عنوان پلتفرم پایه برای توسعه خودرو CUV انتخاب شد. مدیر طراحی پروژه خودرو کراس‌اوور ایران‌خودرو با بیان اینکه به‌زودی نمونه اولیه خودرو K۱۲۵ رونمایی خواهد شد، اظهارکرد: این محصول در انتهای سال ۱۴۰۱ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. در حال‌حاضر مرحله تعریف و هدف‌گذاری این پروژه انجام‌شده و در مرحله طراحی قرار دارد و در ادامه وارد مراحل صحه‌گذاری و صنعتی‌سازی خواهد شد. به بیان وی، این خودرو به لحاظ ابعاد و اندازه، در دسته خانواده خودروهای شاسی‌بلند و کامپکت قرار می‌گیرد. سیمدار با بیان اینکه کراس‌اوور ایران‌خودرو دارای مشخصات فنی دیگری مانند سقف سانروف پانوراما، صندلی‌های برقی، ۴ تا ۶ ایربگ، سیستم ESC، ترمز پارک برقی، مالتی‌مدیا و صندلی چرم و پارچه است، تصریح کرد: با توجه به استایل به‌روز و سطح امکانات رفاهی و ایمنی، این خودرو می‌تواند در رقابت با خودروهای رقیب، با تامین سطوح بالای استانداردهای ایمنی، امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار مشتری قرار دهد. وی الگوبرداری از یوزپلنگ ایرانی را روند فعلی طراحی محصولات اخیر ایران‌خودرو خواند و گفت: در طراحی استایل این محصول نیز از یوزپلنگ ایرانی الهام گرفته و الگوبرداری شده و سعی بر این است که از خصوصیات و خطوط چهره و بدن یوز ایرانی در طراحی استایل خودرو بهره گرفته شود.  

صنعت خودرو پس از افت‌وخیزهای مربوط به تحریم‌ها و اپیدمی ویروس کرونا به‌دنبال تطبیق با شرایط موجود خود است. در این راستا، داخلی‌سازی قطعات بسیار به کمک این صنعت آمد و توانست خودباوری و تکیه بر توان داخل را رقم بزند.  تولید خودروهای جدیدتر و جایگزینی آنها با مدل‌های قدیمی برآیند این فعالیت‌ها بوده است. برخی شرکت‌های خودروساز نیز با ارتقای فناوری در محصولات خود در تلاش برای تامین رضایت‌مندی مشتریان هستند. به‌عنوان مثال، دی امسال گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار است وانت آریسان که از منظر کیفیت و قوای محرکه ارتقا یافته است، به بازار عرضه کند. ارتقای کیفیت وانت آریسان مدیر پروژه وانت آریسان با بیان اینکه در مراحل پایانی ساخت تجهیزات خط تولید این محصول قرار داریم، گفت: تا پایان شهریور قالب‌ها و تجهیزات خط تولید ساخته و در سایت خراسان نصب خواهد شد. به‌گزارش ایکوپرس، غلامحسین اخلاقی با اشاره به تغییرات انجام‌شده در قوای محرکه وانت آریسان از بکارگیری موتور XU۷ در آریسان بهبودیافته خبر داد و گفت: بهره‌مندی از موتور XU۷ پلاس نیز پروژه بهبود دیگری است که در دستور کار قرار دارد و بر مبنای آن محصول آریسان، استاندارد آلایندگی یورو ۵ را نیز کسب می‌کند. گیربکس این محصول، گیربکس BE ۱۰۰ درصد داخلی‌سازی بوده که برای انطباق با این محصول، بهینه‌سازی شده است. به‌گفته وی، در وانت آریسان بهبودیافته با بهره‌گیری از موتور عرضی و انتقال قدرت به چرخ‌های جلو، علاوه‌بر حذف گاردان و دیفرانسیل و استفاده از اکسل جدید، ارتقای کیفی انجام‌شده و میزان ورود صدا به داخل کابین نیز به صورت محسوسی کاهش یافته است. از منظر میزان آلایندگی و قدرت نیز علاوه‌بر بهبود قابل‌ملاحظه عملکردی موتور و اخذ تمام استانداردهای اجباری، کاهش مصرف سوخت حاصل شده است. اخلاقی اظهارکرد: با بهره‌مندی از طراحی و ساخت شاسی یکپارچه جدید در آریسان بهبودیافته، محصول از استحکام بهتر و بالاتری برخوردار است. وی تصریح کرد: از نظر تنوع رنگ با توجه به اینکه خط تولید این محصول از ایران‌خودرو دیزل به سایت خراسان منتقل شده، از قابلیت‌های سالن رنگ خراسان برای تنوع بخشیدن به رنگ‌های این محصول متناسب با تقاضای مشتریان استفاده مطلوب خواهد شد. مدیر پروژه وانت آریسان بهبودیافته از نصب سنسور دنده عقب در این محصول خبر داد و گفت: برخورداری از چراغ مه‌شکن در قسمت جلوی خودرو، بهبود در وضعیت تعلیق و ترمز، ارتقای سیستم سرمایش و گرمایش، تعویض صندلی‌ها و حذف زاپاس‌بند از پشت صندلی شاگرد و انتقال به زیر اتاق بار همراه با حذف کانال گیربکس که افزایش فضای کابین و راحتی سرنشین را فراهم کرده، از جمله بهبودها و ارتقاهای انجام‌شده در این محصول است. وی گفت: برنامه‌ریزی تولید آریسان برای امسال ۵ هزار خودرو بوده و در سال آینده نیز ۱۰ هزار خودرو از این محصول تولید خواهد شد. پس از عرضه و براساس تقاضای بازار، ارتقای ظرفیت تولید تا سالانه ۳۰ تا ۳۵ هزار خودرو نیز وجود خواهد داشت. نخستین نمونه شبکه الکتریکال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و حمایت مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، اوایل آبان امسال، نخستین نمونه شبکه الکتریکال، شبکه داده و نُود مرکزی خودرو (BCM) که براساس استاندارد آتوسار (Autosar) و ایزو ۲۶۲۶۲ طراحی و نمونه‌سازی شده، روی خودرو دناپلاس توربو نصب و رونمایی خواهد شد. مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جتکو ایران‌خودرو در این‌باره گفت: نخستین‌بار است که این سیستم به‌طورکامل در داخل کشور و از سوی نخبگان داخلی طراحی و داخلی‌سازی می‌شود. داوود خسروی افزود: این سیستم علاوه‌بر شبکه الکتریکال بدنه، دروازه هوشمند ارتباط با سایر زیرسیستم‌های الکترونیکی خودرو و از جمله ECU است. مدیریت اطلاعات و هماهنگی تمام مصرف‌کنندگان الکترونیکی خودرو توسط این سیستم انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت جتکو همچنین بیان کرد: طراحی کامل شبکه برق و الکترونیک با مشارکت شرکت‌های خارجی انجام‌شده که با انجام این پروژه، تمام دانش طراحی در کشور بومی خواهد شد. وی ویژگی‌ها و دستاوردهای بارز این پروژه را اتکا بر استانداردهای روز جهان در طراحی الکترونیک خودرو، ایجاد ایمنی بالاتر سرنشینان، کاهش نرخ نهایی، کاهش وابستگی به خارج از کشور و سهولت توسعه در محصولات گوناگون دانست. به‌گفته خسروی، این سیستم در ابتدا و به‌عنوان نمونه اولیه، روی خودرو دناپلاس توربو قرار خواهد گرفت و با انجام آزمون‌های مرتبط، در چند ماه آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. این محصول با اعمال تغییرات اندکی، قابلیت استفاده در تمامی خودروهای تولیدی ایران‌خودرو را خواهد داشت. تولید کراس‌اوور ایران‌خودرو مدیر طراحی پروژه خودرو کراس‌اوور ایران‌خودرو، با بیان اینکه موتور این محصول نسل جدید EF۷ پلاس توربو شارژ و دارای گیربکس ۶ سرعته داخلی‌سازی شده و انتقال قدرت دستی و اتوماتیک خواهد بود، عنوان کرد: کراس‌اوور ایران‌خودرو با سطح بالای داخلی‌سازی به تولید خواهد رسید. امیر سیمدار، پلتفرم محصول کراس‌اوور ایران‌خودرو را همان پلتفرم خودرو تارا دانست که از منظر ابعاد و مشخصات کاملا تغییر یافته و تبدیل به پلتفرمی جدید شده و گفت: ایران‌خودرو بر مبنای ظرفیت و دانش موجود، توان تولید خودروهای CUV را داراست. از سوی دیگر، براساس تحقیقات انجام شده، خانواده خودروهای CUV در جهان، بازار رو به رشدی داشته و خلأ آن در ایران‌خودرو وجود دارد.وی افزود: به همین جهت و پس از بررسی روی پلتفرم‌های موجود، پلتفرم خودرو تارا به‌عنوان پلتفرم پایه برای توسعه خودرو CUV انتخاب شد. مدیر طراحی پروژه خودرو کراس‌اوور ایران‌خودرو با بیان اینکه به‌زودی نمونه اولیه خودرو K۱۲۵ رونمایی خواهد شد، اظهارکرد: این محصول در انتهای سال ۱۴۰۱ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. در حال‌حاضر مرحله تعریف و هدف‌گذاری این پروژه انجام‌شده و در مرحله طراحی قرار دارد و در ادامه وارد مراحل صحه‌گذاری و صنعتی‌سازی خواهد شد. به بیان وی، این خودرو به لحاظ ابعاد و اندازه، در دسته خانواده خودروهای شاسی‌بلند و کامپکت قرار می‌گیرد. سیمدار با بیان اینکه کراس‌اوور ایران‌خودرو دارای مشخصات فنی دیگری مانند سقف سانروف پانوراما، صندلی‌های برقی، ۴ تا ۶ ایربگ، سیستم ESC، ترمز پارک برقی، مالتی‌مدیا و صندلی چرم و پارچه است، تصریح کرد: با توجه به استایل به‌روز و سطح امکانات رفاهی و ایمنی، این خودرو می‌تواند در رقابت با خودروهای رقیب، با تامین سطوح بالای استانداردهای ایمنی، امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار مشتری قرار دهد. وی الگوبرداری از یوزپلنگ ایرانی را روند فعلی طراحی محصولات اخیر ایران‌خودرو خواند و گفت: در طراحی استایل این محصول نیز از یوزپلنگ ایرانی الهام گرفته و الگوبرداری شده و سعی بر این است که از خصوصیات و خطوط چهره و بدن یوز ایرانی در طراحی استایل خودرو بهره گرفته شود.  

صنعت خودرو پس از افت‌وخیزهای مربوط به تحریم‌ها و اپیدمی ویروس کرونا به‌دنبال تطبیق با شرایط موجود خود است. در این راستا، داخلی‌سازی قطعات بسیار به کمک این صنعت آمد و توانست خودباوری و تکیه بر توان داخل را رقم بزند.

 تولید خودروهای جدیدتر و جایگزینی آنها با مدل‌های قدیمی برآیند این فعالیت‌ها بوده است. برخی شرکت‌های خودروساز نیز با ارتقای فناوری در محصولات خود در تلاش برای تامین رضایت‌مندی مشتریان هستند. به‌عنوان مثال، دی امسال گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار است وانت آریسان که از منظر کیفیت و قوای محرکه ارتقا یافته است، به بازار عرضه کند.
ارتقای کیفیت وانت آریسان

مدیر پروژه وانت آریسان با بیان اینکه در مراحل پایانی ساخت تجهیزات خط تولید این محصول قرار داریم، گفت: تا پایان شهریور قالب‌ها و تجهیزات خط تولید ساخته و در سایت خراسان نصب خواهد شد. به‌گزارش ایکوپرس، غلامحسین اخلاقی با اشاره به تغییرات انجام‌شده در قوای محرکه وانت آریسان از بکارگیری موتور XU۷ در آریسان بهبودیافته خبر داد و گفت: بهره‌مندی از موتور XU۷ پلاس نیز پروژه بهبود دیگری است که در دستور کار قرار دارد و بر مبنای آن محصول آریسان، استاندارد آلایندگی یورو ۵ را نیز کسب می‌کند. گیربکس این محصول، گیربکس BE ۱۰۰ درصد داخلی‌سازی بوده که برای انطباق با این محصول، بهینه‌سازی شده است.
به‌گفته وی، در وانت آریسان بهبودیافته با بهره‌گیری از موتور عرضی و انتقال قدرت به چرخ‌های جلو، علاوه‌بر حذف گاردان و دیفرانسیل و استفاده از اکسل جدید، ارتقای کیفی انجام‌شده و میزان ورود صدا به داخل کابین نیز به صورت محسوسی کاهش یافته است. از منظر میزان آلایندگی و قدرت نیز علاوه‌بر بهبود قابل‌ملاحظه عملکردی موتور و اخذ تمام استانداردهای اجباری، کاهش مصرف سوخت حاصل شده است.
اخلاقی اظهارکرد: با بهره‌مندی از طراحی و ساخت شاسی یکپارچه جدید در آریسان بهبودیافته، محصول از استحکام بهتر و بالاتری برخوردار است. وی تصریح کرد: از نظر تنوع رنگ با توجه به اینکه خط تولید این محصول از ایران‌خودرو دیزل به سایت خراسان منتقل شده، از قابلیت‌های سالن رنگ خراسان برای تنوع بخشیدن به رنگ‌های این محصول متناسب با تقاضای مشتریان استفاده مطلوب خواهد شد.
مدیر پروژه وانت آریسان بهبودیافته از نصب سنسور دنده عقب در این محصول خبر داد و گفت: برخورداری از چراغ مه‌شکن در قسمت جلوی خودرو، بهبود در وضعیت تعلیق و ترمز، ارتقای سیستم سرمایش و گرمایش، تعویض صندلی‌ها و حذف زاپاس‌بند از پشت صندلی شاگرد و انتقال به زیر اتاق بار همراه با حذف کانال گیربکس که افزایش فضای کابین و راحتی سرنشین را فراهم کرده، از جمله بهبودها و ارتقاهای انجام‌شده در این محصول است.
وی گفت: برنامه‌ریزی تولید آریسان برای امسال ۵ هزار خودرو بوده و در سال آینده نیز ۱۰ هزار خودرو از این محصول تولید خواهد شد. پس از عرضه و براساس تقاضای بازار، ارتقای ظرفیت تولید تا سالانه ۳۰ تا ۳۵ هزار خودرو نیز وجود خواهد داشت.
نخستین نمونه شبکه الکتریکال

با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و حمایت مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، اوایل آبان امسال، نخستین نمونه شبکه الکتریکال، شبکه داده و نُود مرکزی خودرو (BCM) که براساس استاندارد آتوسار (Autosar) و ایزو ۲۶۲۶۲ طراحی و نمونه‌سازی شده، روی خودرو دناپلاس توربو نصب و رونمایی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جتکو ایران‌خودرو در این‌باره گفت: نخستین‌بار است که این سیستم به‌طورکامل در داخل کشور و از سوی نخبگان داخلی طراحی و داخلی‌سازی می‌شود.
داوود خسروی افزود: این سیستم علاوه‌بر شبکه الکتریکال بدنه، دروازه هوشمند ارتباط با سایر زیرسیستم‌های الکترونیکی خودرو و از جمله ECU است. مدیریت اطلاعات و هماهنگی تمام مصرف‌کنندگان الکترونیکی خودرو توسط این سیستم انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت جتکو همچنین بیان کرد: طراحی کامل شبکه برق و الکترونیک با مشارکت شرکت‌های خارجی انجام‌شده که با انجام این پروژه، تمام دانش طراحی در کشور بومی خواهد شد. وی ویژگی‌ها و دستاوردهای بارز این پروژه را اتکا بر استانداردهای روز جهان در طراحی الکترونیک خودرو، ایجاد ایمنی بالاتر سرنشینان، کاهش نرخ نهایی، کاهش وابستگی به خارج از کشور و سهولت توسعه در محصولات گوناگون دانست.
به‌گفته خسروی، این سیستم در ابتدا و به‌عنوان نمونه اولیه، روی خودرو دناپلاس توربو قرار خواهد گرفت و با انجام آزمون‌های مرتبط، در چند ماه آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. این محصول با اعمال تغییرات اندکی، قابلیت استفاده در تمامی خودروهای تولیدی ایران‌خودرو را خواهد داشت.
تولید کراس‌اوور ایران‌خودرو

مدیر طراحی پروژه خودرو کراس‌اوور ایران‌خودرو، با بیان اینکه موتور این محصول نسل جدید EF۷ پلاس توربو شارژ و دارای گیربکس ۶ سرعته داخلی‌سازی شده و انتقال قدرت دستی و اتوماتیک خواهد بود، عنوان کرد: کراس‌اوور ایران‌خودرو با سطح بالای داخلی‌سازی به تولید خواهد رسید.
امیر سیمدار، پلتفرم محصول کراس‌اوور ایران‌خودرو را همان پلتفرم خودرو تارا دانست که از منظر ابعاد و مشخصات کاملا تغییر یافته و تبدیل به پلتفرمی جدید شده و گفت: ایران‌خودرو بر مبنای ظرفیت و دانش موجود، توان تولید خودروهای CUV را داراست. از سوی دیگر، براساس تحقیقات انجام شده، خانواده خودروهای CUV در جهان، بازار رو به رشدی داشته و خلأ آن در ایران‌خودرو وجود دارد.وی افزود: به همین جهت و پس از بررسی روی پلتفرم‌های موجود، پلتفرم خودرو تارا به‌عنوان پلتفرم پایه برای توسعه خودرو CUV انتخاب شد.
مدیر طراحی پروژه خودرو کراس‌اوور ایران‌خودرو با بیان اینکه به‌زودی نمونه اولیه خودرو K۱۲۵ رونمایی خواهد شد، اظهارکرد: این محصول در انتهای سال ۱۴۰۱ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. در حال‌حاضر مرحله تعریف و هدف‌گذاری این پروژه انجام‌شده و در مرحله طراحی قرار دارد و در ادامه وارد مراحل صحه‌گذاری و صنعتی‌سازی خواهد شد.
به بیان وی، این خودرو به لحاظ ابعاد و اندازه، در دسته خانواده خودروهای شاسی‌بلند و کامپکت قرار می‌گیرد. سیمدار با بیان اینکه کراس‌اوور ایران‌خودرو دارای مشخصات فنی دیگری مانند سقف سانروف پانوراما، صندلی‌های برقی، ۴ تا ۶ ایربگ، سیستم ESC، ترمز پارک برقی، مالتی‌مدیا و صندلی چرم و پارچه است، تصریح کرد: با توجه به استایل به‌روز و سطح امکانات رفاهی و ایمنی، این خودرو می‌تواند در رقابت با خودروهای رقیب، با تامین سطوح بالای استانداردهای ایمنی، امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار مشتری قرار دهد.
وی الگوبرداری از یوزپلنگ ایرانی را روند فعلی طراحی محصولات اخیر ایران‌خودرو خواند و گفت: در طراحی استایل این محصول نیز از یوزپلنگ ایرانی الهام گرفته و الگوبرداری شده و سعی بر این است که از خصوصیات و خطوط چهره و بدن یوز ایرانی در طراحی استایل خودرو بهره گرفته شود.