3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

معرفی فناوری شارژر دوبل آئودی؛ واسطه ارتباط الکتریکی بین منزل و خودرو

آئودی در حال کار بر روی یک سیستم شارژر دوجهته است که به خودروهای الکتریکی اجازه می‌دهد خود را بهتر با شبکه برق منازل سازگار کنند. این سیستم به خودروها اجازه می‌دهد تا انرژی را ذخیره کرده و در صورت لزوم آن را به شبکه برق خانگی منتقل کنند.

این فناوری به طور مشترک توسط آئودی و Hager Group توسعه یافته است و آئودی ئی ترون نخستین خودرویی است که از این فناوری استفاده می‌کند. این فناوری به خودروهای برقی اجازه می‌دهد تا تعامل دوطرفه با شبکه برق خانگی یا تجاری داشته باشند.

بدین ترتیب یک آئودی ئی ترون اکنون می‌تواند با استفاده از سیستم شارژر دوجهته، از هر منزل مسکونی یا واحد تجاری انرژی الکتریکی دریافت کند یا اینکه این انرژی را در اختیار واحد مسکونی یا تجاری قرار دهد.

سیستمی برای استقلال از شبکه برق سراسری

به گفته آئودی، این سیستم به ویژه برای افرادی که در منزل خود از پنل‌های خورشیدی استفاده می‌کنند، مفید خواهد بود؛ چرا که این افراد می‌توانند انرژی تولید شده از طریق پنل‌های خورشیدی را در باتری آئودی ئی ترون ذخیره کرده و در مواقع لزوم از آن استفاده کنند.

سخنگوی آئودی در این مورد می‌گوید: «سیستم شارژر دوجهته پتانسیل خوبی برای کاهش هزینه‌های برق مصرف‌کنندگان خانگی دارد و علاوه بر آن میزان بار وارد شده بر شبکه برق را نیز کاهش می‌دهد.»

سیستم شارژر دوجهته، اتصال خوبی بین شبکه برق خودرو و واحد مسکونی یا تجاری ایجاد می‌کند و با کمی اغماض می‌توان گفت که یک واحد مستقل الکتریکی می‌سازد که از شبکه برق سراسری بی‌نیاز خواهد بود.

شبکه ارتباطی راهبردی امکان d985d8b9d8b1d981db8c d981d986d8a7d988d8b1db8c d8b4d8a7d8b1da98d8b1 d8afd988d8a8d984 d8a2d8a6d988d8afdb8cd89b d988d8a7d8b3d8b7d987 d8a7 6149bad828fb7

فرآیندهای تحقیقاتی موازی

آئودی اولین شرکتی نیست که بر روی این فناوری تحقیق می‌کند. در سال ۲۰۱۷ نیز نیسان طرح مشابهی را در دانمارک اجرا کرد و به مشتریان خود اجازه داد تا یک شارژر معکوس را نیز همراه اتومبیل خود خریداری نمایند.

این شارژر فرآیند شارژر خودرو را معکوس می‌نمود و باتری خودرو را به منبعی برای تأمین انرژی الکتریکی خانه تبدیل می‌کرد. این طرح بعدها در انگلستان نیز اجرا شد. نیسان به دنبال آن است تا این فناوری را به یک واقعیت همه‌گیر تبدیل کند.

رنو نیز دیگر شرکتی است که بر روی سیستم مشابهی کار می‌کند. در سال ۲۰۱۹ این شرکت ناوگانی از خودروهای رنو زوئی را برای اتصال به شبکه برق خانگی تغییر داد و طرح آزمایشی خود را در ۱۵ نقطه از اروپا اجرا نمود.

برخلاف سیستم نیسان که در آن واحدهای ذخیره کننده انرژی در منزل مالکان خودروها نصب می‌شوند، در سیستم رنو این واحدها روی برد الکتریکی خودرو قرار می‌گیرد و از این جهت اجرای ساده‌تری دارد.

شبکه ارتباطی راهبردی امکان d985d8b9d8b1d981db8c d981d986d8a7d988d8b1db8c d8b4d8a7d8b1da98d8b1 d8afd988d8a8d984 d8a2d8a6d988d8afdb8cd89b d988d8a7d8b3d8b7d987 d8a7 6149bad828fb7

در سیستم شارژر دوجهته آئودی، ئی ترون با یک جعبه دیواری متناوب با ظرفیت شارژ ۱۲ کیلووات و همچنین یک واحد ذخیره‌سازی در منزل با ظرفیت ۹ کیلووات فعالیت می‌کند.

به دلیل میزان ولتاژ متناوب شبکه برق خانگی، آئودی ادعا می‌کند ارتباط بین سیستم برق خودرو و شبکه برق واحد مسکونی به مبدل احتیاجی ندارد و به همین دلیل با سیستمی بسیار کارآمد مواجه هستیم.

با این حال برخی کارشناسان اعتقاد دارند استفاده از چنین سیستمی چندان کارا نیست. نتایج مطالعه دانشگاه هاوایی در سال ۲۰۱۸ نشان داد که استفاده از خودرو الکتریکی برای تأمین برق منازل، منجر به تخریب باتری خودرو خواهد شد.

منبع: autocar