3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

اتریوم، شبکه‌ ای که محصول رویا پردازی یک نوجوان ۱۶ ساله بود

هنگامی که والدین ویتالیک از روسیه به کانادا مهاجرت کردند، وی در یک مدرسه ابتدایی در کانادا مشغول به تحصیل شد. وقتی او به کلاس سوم رسید، معلمین ویتالیک دریافتند که او می‌تواند اعداد سه رقمی را به طور ذهنی، دو برابر سریع‌تر از همکلاسی‌های خود جمع کند. از این رو مسئولان مدرسه تصمیم گرفتند او را در کلاس کودکان با استعداد قرار دهند. از آن زمان به بعد، ویتالیک به سمت موضوعات برنامه‌نویسی، ریاضیات و اقتصاد گرایش پیدا کرد.

دوران نوجوانی

ویتالیک در سن 17 سالگی برای اولین بار توسط پدرش دیمیتری بوترین، کارآفرین و سرمایه‌گذار موفق، با مفهوم بیت‌کوین آشنا شد. از آنجا که ویتالیک از مهارت‌های ارتباطی بالایی برخوردار بود، همواره به عنوان سخنران و نویسنده، مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار می‌داد. از این رو در دوران دبیرستان شروع به نوشتن مقالاتی درخصوص بیت‌کوین کرد و از این راه توانست برای خود کسب درآمد کند. وی همواره از طریق فعالیت در انجمن‌های رمزارزی و مقالاتی که می‌نوشت، در تلاش بود تا آموخته‌ها و تجاربش را درخصوص بیت‌کوین ارتقا دهد.

سرانجام مقالات او توجه میهای آلیسی، یکی از دوست‌داران بیت‌کوین در رومانی را به خود جلب کرد و منجر به مکاتباتی بین این دو و در نهایت تاسیس مجله بیت‌کوین (Bitcoin Magazine) شد. بوترین پس از مدتی فعالیت خود را به عنوان سردبیر این مجله آغاز کرد و این شروعی بود بر ماجراجویی‌های این نوجوان نابغه در حوزه بلاکچین و رمزارزها.

خلق شبکه اتریوم

 بوترین در سال 2013 میلادی در حالی که تنها 19 سال سن داشت، با مطالعه و مشورت‌هایی که از توسعه‌دهندگان مختلف سراسر جهان کسب کرد، وایت‌پیپر اتریوم را منتشر و این پروژه رسماً در ژانویه 2014 متولد شد.

یکی از ویژگی‌های انقلابی اتریوم که در زمان خلق این شبکه هیاهوی زیادی را به پا کرد، قابلیت «قراردادهای هوشمند» است. این ویژگی به زبان ساده اجرای خودکار دستورالعمل‌های معاملاتی بدون دخالت واسطه‌ها و اشخاص را ممکن می‌کند و به  توسعه‌دهندگان کمک می‌کند اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) خود را بر روی این شبکه پیاده‌سازی کنند. اتریوم به عنوان یک پلتفرم متن باز، در طول حیات هفت ساله خود مسیر پر افت و خیزی را سپری کرده که عموم آنها مرهون نگرش خلاقانه بوترین است. در ادامه در مورد اتریوم و پیش بینی های آینده معاملات اتریوم صحبت می شود.

ویژگی پلاسما

دهم آگوست سال 2017، زمانی که اتریوم با معضل سرعت پردازش و کارمزد بالای تراکنش‌های خود دست و پنجه نرم می‌کرد، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این شبکه رقم خورد. ویتالیک بوترین از ایده پلاسما (Plasma) که امکان پردازش خارج از زنجیره‌ای (Off-Chain) تراکنش‌ها را ممکن می‌ساخت، رونمایی کرد. از مهم‌ترین مزایای پلاسما می‌توان به افزایش تمرکززدایی، کاهش نرخ کارمزدها و بهبود چشم‌گیر سرعت پردازش تراکنش‌ها اشاره کرد.

ایده اصلی پلاسما بر اساس ایجاد ساختاری از زنجیره‌های ثانویه است که در پایین‌ترین سطح ممکن با زنجیره‌ی اصلی در تعامل‌اند. چنین ساختاری (به طور درختی یا سلسله مراتبی) به گونه‌ای تنظیم شده که می‌تواند زنجیره‌های کوچک‌تر و متعددی را بالای لایه شبکه اصلی ایجاد کند. از این رو، این زنجیره‌های کوچک‌تر که به زنجیره پلاسما معروف‌اند، نوعی راهکار لایه دوم محسوب می‌شوند.

اساسا هر زنجیره پلاسما توسط یک قرارداد هوشمند قابل تنظیم است و می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که نیازهای مختلفی را رفع کند. بنابراین پلاسما این امکان را برای مشاغل و موسسات فراهم می‌کند که راهکارهای مقیاس‌پذیر را متناسب با زمینه کاری و نیاز خود پیاده‌سازی کنند.

اتریوم 2

در حال حاضر مهم‌ترین پروژه در دست اقدام ویتالیک بوترین و تیمش، بروزرسانی اتریوم 2 (ETH2) است که تحولاتی چشم‌گیر را برای این شبکه به همراه خواهد داشت. از مهم‌ترین تغییرات این بروزرسانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  تغییر الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) که موجب افزایش امنیت و کاهش مصرف انرژی این شبکه می‌شود.
  • اضافه شدن ویژگی شاردینگ (Sharding) که بهبود مقیاس‌پذیری را از طریق تغییراتی زیرساختی برای این شبکه به همراه دارد.

این بروزرسانی برای سه فاز برنامه‌ریزی شده که فاز نهایی آن احتمالا در سال 2022 اجرایی می‌شود.

دورنمای اتریوم

اتریوم از زمان راه‌اندازی خود در سال 2015، همواره بستری برای پیشروترین و خلاقانه‌ترین طرح‌های صنعت بلاکچین بوده است به طوریکه امروزه از بازی‌های بلاکچینی و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) گرفته تا فایننس غیرمتمرکز (DeFi)، همگی در بستر این شبکه فعالیت می‌کنند. ظهور اتریوم را می‌توان بهترین تلاش جامعه ارزهای دیجیتال در ارائه جایگزینی برای بیت‌کوین درنظر گرفت و رشد بیش از 1000 درصدی بهای اتر (ETH) طی یک سال، به خوبی بیانگر این ادعاست. تمامی این مسایل باعث شده که افراد به منظور بهره‌­مندی از ویژگی­های متعدد این شبکه، با مراجعه به وب‌سایت یکی از صرافی­‌های ارز دیجیتال و خرید اتریوم، از این رمزارز برای انجام تراکنش­، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند استفاده کنند.

«در حال حاضر اتریوم از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار است؛ پنج سال زمان برد تا ما به این جایگاه برسیم. این شبکه باید فراتر از موقعیت فعلی خود توسعه یابد و جامعه اتریوم باید به رشد هرچه بیشتر آن کمک کند. ممکن است اتریوم در آینده از بیت‌کوین پیشی بگیرد»

(ویتالیک بوترین)