3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

ادامه بی‌ تحرکی قیمت طلا / تعلل سرمایه‌ گذاران در ورود به بازار امن سرمایه‌ گذاری

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛  در معاملات هفته گذشته بازار شاهد ریسک گریزی شدیدی از سوی سرمایه‌گذاران بوده است. با این حال ارزش فلزات گرانبها با تقویت شاخص دلار آمریکا و کاهش قیمت نفت خام نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته عقب نشینی داشت. بر این اساس روز گذشته طلای آتی اکتبر با ۰.۱۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۸۰.۵۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۰ دلار کاهش به قیمت ۲۳.۰۳ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند کاهشی به ثبت رساندند. شاخص‌های بورس ایالات متحده در پایان معاملات روز علیرغم افت از میانه هفته، افزایش چشمگیری یافتند. شاخص نوسانات CBOE یا VIX که بیانگر انتظارات بازار از نوسانات در ۳۰ روز آینده است، به بالاترین سطح خود از ماه می‌تاکنون رسیده است. ریسک گریزی در معاملات هفته گذشته نقشی بسیار تاثیرگذار داشته است. بسیاری از بازارهای آتی کالاهای خام تحت تاثیر نگرش خطر‌پذیری قرار گرفته‌اند. فشار رو به افزایش ویروس دلتای کرونا روز به روز تاثیر بیشتری بر روند بهبود اقتصاد جهانی بر جای می‌گذارد. فدرال رزرو در هفته جاری اعلام کرد که هنوز نگران تاثیر همه‌گیری کرونا بر اقتصاد و بازارهای مالی است. این در حالی است که به نظر می‌رسد فدرال رزرو از ابتدای پاییز تغییر سیاست‌های پولی را مدنظر دارد. برخی از ناظران اکنون این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا در صورت ادامه روند افزایشی شیوع کرونای دلتا فدرال رزرو مجبور خواهد شد که سیاست‌های پولی کنونی را حفظ کند یا همچنان تغییر سیاست‌ها را مدنظر خواهد داشت؟ بر همین اساس معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در انتظار برگزاری سمپوزیوم سالانه فدرال رزرو در جکسون هول هستند که هفته آینده برگزار خواهد شد. به احتمال زیاد در طول این سمپوزیوم مواضع آشکارتری از سیاست‌های پولی فدرال رزرو در آینده مطرح خواهد شد.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا به روند افزایشی خود ادامه داد و همچنان بالاترین سطح ده ماه و نیم گذشته خود را حفظ کرد. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس نیز در پایین‌ترین سطح دو ماه و نیم گذشته باقی ماند و هر بشکه نفت خام به قیمت ۶۳.۲۵ دلار معامله شد. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز به محدوده ۱.۲۳۲ درصدی رسید.

11111

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا از اندکی مزیت فنی در کوتاه مدت برخودار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۹۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس عنوان شده همچنین سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۶۹.۸۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۶۰ دلار در هر اونس است.

222222222

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره سپتامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. در نمودارهای روزانه قیمت‌ها در یک روند نزولی سه ماهه مشاهده می‌شوند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به بالای سطح مقاومت فنی ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی فنی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۲۲.۲۹۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز پنجشنبه یعنی ۲۳.۵۱۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۴ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی ۲۳ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۲.۹۷ دلار در هر اونس قرار گرفته است.