3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

از ظرفیت «ارز دیجیتال» در معاملات استفاده کنیم

ایسنا/اصفهان یک نماینده سابق مجلس، گفت: با توجه به اینکه ارز دیجیتال قابل تحریم نیست باید از ظرفیت ارزهای دیجیتال(بیت کوین) در معاملات به خوبی استفاده کنیم.

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نوسان شدید بازار ارز و رسیدن نرخ دلار به بالای ۲۰ هزار تومان، اظهار کرد: ویروس کرونا سبب شد معاملات و صادرات غیرنفتی کشور دچار مشکل شدید شود و در نتیجه در تأمین دلار کاغذی و نه حواله‌ای دچار مشکل و کمبود شویم. البته هنگامی که دلار به ۲۰ هزار تومان می‌رسد کسری بودجه دولت هم به نوعی جبران می‌شود.

وی افزود: راز مهار نقدینگی در چند سال گذشته تولید بیشتر بود و مرتب در کمیسیون اقتصادی مجلس این موضوع مطرح شد که این پتروپالایش ها را احیا کنید و در اختیار بخش خصوصی قرار دهید. در سال ۹۸ مقداری این کار انجام و بخشی از نقدینگی جذب شد و به جای خام فروشی نفت از محصولات پتروپالایش ها استفاده کنیم و صادرات خوبی داشته باشیم.

این نماینده سابق مجلس، تصریح کرد: بنابراین راه حل برای ثبات دادن به بازار ارز و کاهش نرخ آن وجود دارد، اما متأسفانه اراده لازم وجود ندارد. یکی از مهم‌ترین این راهکارها، انعقاد قراردادهای دو جانبه و چند جانبه پولی با کشورهای دوست مانند چین و روسیه است تا وابستگی به دلار کاهش و حتی قطع شود.

ابطحی با بیان اینکه ارز دیجیتال قابل تحریم نیست، گفت: با توجه به این موضوع باید از ظرفیت ارزهای دیجیتال(بیت کوین) در معاملات به خوبی استفاده کنیم. صادرکنندگان می‌توانند ارز دیجیتال را دریافت و در ایران خرج کنند که در مجلس گذشته در این خصوص تذکر شفاهی و کتبی داده شد.

وی افزود: ونزوئلا تورم ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار درصدی خود را با استفاده از ظرفیت ارز دیجیتال به ۲۰ هزار درصد رساند. بنابراین هم‌اکنون که در جنگ اقتصادی هستیم نیاز به مردانی در عرصه سیاسی داریم که اراده و عزم قوی داشته باشند.

ابطحی با بیان اینکه مجلس یازدهم نباید در چنبره بروکراسی داخلی مجلس گرفتار شود، گفت: نباید نمایندگان مسائل خسته کننده را هر روز در صحن مطرح کنند، بلکه باید طرح‌های دو و سه فوریتی را به اجرا دربیاورند و با وضع قوانین محکم، دولت را مکلف کنند که در مسیر خود یک بازنگری اساسی داشته باشد.

این نماینده سابق مجلس، خاطرنشان کرد: با این وضعیت دلار گران‌تر خواهد شد مگر اینکه تصمیمات انقلابی گرفته شود. بالا رفتن نرخ دلار سبب می‌شود همه کالاها گران شود و به قشر ضعیف و روزمزدها فشار زیادی وارد شود.

  انتهای پیام