3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

افزایش تقاضای فلزات گرانبها با انتشار گزارش اشتغال ضعیف آمریکا / فلز زرد در بالاترین سطح چهار هفته‌ ای

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛   اگرچه در ابتدای روز روند صعودی قابل توجهی در بازار فلزات گرانبها مشاهده شد اما در ادامه معاملات این روند اندکی تعدیل شد. گزارش اشتغال ایالات متحده در ماه آگوست که صبح روز گذشته منتشر شد بیانگر افزایش تنها ۲۳۵ هزار شغل بود در حالی که انتظارات افزایش ۷۲۰ هزار شغل را پیش‌بینی کرده بودند. همچنین بر اساس این گزارش نرخ بیکاری در ماه آگوست به ۵.۲ درصد رسید که مطابق انتظارات پیش رفته و حتی در مقایسه با آمار ۵.۴ درصدی ماه جولای کاهش یافته است. با این وجود لیست حقوق و دستمزد غیرمزرعه در ماه جولای به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و این شاید یکی از دلایل تعدیل معاملات فلزات گرانبها در میانه‌های روز باشد. بر این اساس روز گذشته طلای آتی اکتبر با ۱۸ دلار افزایش به قیمت ۱۸۲۷.۶۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۷۹ دلار افزایش به قیمت ۲۴.۶۷ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. با این وجود شاخص‌های بورس ایالات متحده در آخرین روز معاملاتی هفته اندکی عقب نشینی کردند. 

در اخبار مهم روز گذشته، سناتور دموکرات جو منچین خواستار یک توقف استراتژیک در اجرایی کردن بسته ۳.۵ تریلیون دلاری مالیات و هزینه جو بایدن شد. منچین در مطلبی در وال استریت ژورنال عنوان کرد: افزایش بدهی ملی و تورم مستلزم یک رویکرد آهسته و برنامه‌ای به میزان قابل توجه کوچکتر است. این نکته قابل ذکر است که رای منچین در سنا بسیار قابل توجه و کلیدی است.

همچنین گزارش‌ها بیانگر آن است که چین معاملات آتی کالاهای تحت ارزش یوان را برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران خارجی می‌گشاید. شورای دولتی چین روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد معاملات آتی کالاهای بیشتری از جمله قراردادهای حمل‌ونقل خود را ارائه دهد. چین به‌تدریج معاملات آتی خارجی بر اساس یوان را از معاملات کالایی خود آغاز و هدف آن را کنترل بیشتر بر قیمت‌گذاری جهانی عنوان کرده است. سرمایه‌گذاران خارجی درحال‌حاضر به بخشی از بازارهای آتی چین از جمله نفت خام، سنگ آهن، لاستیک و مس دسترسی دارند. در بیانیه رسمی شورای دولتی چین، برنامه‌هایی برای تسریع معرفی معامله‌گران خارج از کشور با هدف ایجاد «بازار آتی کالاهای بین‌المللی بر مبنای یوان» اعلام شده است.

در بازارهای کلیدی خارجی، روز گذشته شاخص دلار آمریکا اندکی افزایش یافت. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس هم با ادامه روند صعودی به ۷۰.۲۵ دلار در هر بشکه رسید. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده در محدوده ۱.۳ درصدی معامله می‌شود.

55

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای اکتبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است قیمت‌ها در یک روند صعودی سه هفته‌ای قرار گرفته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۱۸۳۶.۲۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی کامل ۱۷۷۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۳۰.۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۳۶.۲۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح حمایتی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۰۹ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۰۱.۳۰ دلار در هر اونس است.

66

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است اگرچه به نظر می‌رسد روند صعودی در نمودارهای میله‌ای روزانه در حال تقویت است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی کامل ۲۳ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۴.۸۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است همچنین سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی ۲۴ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۳.۷۷۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.