3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

افزایش جعل و کلاهبرداری در پایتخت

گروه جامعه: افزایش جرائم مرتبط با جعل و کلاهبرداری، کاهش سهم پایتخت از کل سرقت‌های کشور و در عین حال افزایش سرقت در تهران بزرگ و نیز کاهش ۲۲ درصدی جرائم جنایی از جمله محورهای مصاحبه با رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ است که به مناسبت هفته ناجا انجام شده است.به گزارش ایسنا، سردار علیرضا لطفی با اشاره به پیشینه ۱۵۰ ساله پلیس آگاهی در کشور، اظهارکرد:  پلیس آگاهی قدیمی‌ترین بخش پلیس و به نوعی نماد پلیس در کشور است. این پلیس برابر اعداد و آمار جزو عملیاتی‌ترین پلیس های کشور محسوب می‌شود چرا که کمتر پلیسی را می‌توان در کشور یافت که روزانه این تعداد ماموریت و عملیات داشته باشد.وی با بیان این که پلیس آگاهی عمدتا با مجرمان حرفه‌ای و جرائم پیچیده روبه‌رو است، گفت: برای رسیدگی به این جرائم در پلیس آگاهی تهران بزرگ معاونت‌های عملیاتی مختلفی داریم. در پلیس آگاهی پایتخت بر خلاف دیگر پلیس های آگاهی دو معاونت سرقت داریم که یکی مربوط به سرقت وسایل نقلیه و سرقت‌های مربوط به آن بوده و دیگری نیز مربوط به دیگر سرقت هاست که تحت عنوان سرقت‌های خاص شناخته می‌شود.
 

کاهش سهم پایتخت از کل سرقت‌های کشور
افزایش سرقت‌های خرد در تهران
لطفی به بیان آماری از وضعیت سرقت در پایتخت پرداخت و گفت: در زمینه سرقت وضعیت ما در مقایسه با کل کشور در حال بهبود است، به طوری که تا حدود دو سال و نیم پیش ۲۹ درصد از کل سرقت های کشور در تهران بزرگ رخ می‌داد، اما این آمار امسال به ۲۱ درصد از کل سرقت‌ها کاهش یافته است.وی درباره این که آیا عدد سرقت‌ها نیز در تهران کاهش یافته یا خیر؟ گفت: به لحاظ عددی در سال گذشته شاهد کاهش نسبی سرقت ها در تهران بودیم اما امسال سرقت های خرد ما کمتر از سه درصد در نیمه نخست امسال افزایش داشته است که عمده آن نیز بر می‌گردد به ارتکاب سرقت از سوی معتادان و به خصوص معتادان متجاهر.رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در نیمه نخست امسال شاهد افزایش سه درصدی در وقوع سرقت و در عین حال افزایش هشت درصدی در کشف سرقت‌ها بوده‌ایم، گفت: امیدواریم با اجرای طرح‌های مختلف و اقدامات پیش دستانه بتوانیم آمار وقوع سرقت در تهران را کاهش داده و در عین حال کشفیات را نیز افزایش دهیم.

کاهش ۲۲ درصدی جرائم جنایی در پایتخت
لطفی با اشاره به معاونت دیگر پلیس آگاهی تهران بزرگ یعنی معاونت مباره با جرایم جنایی، گفت: در نیمه نخست امسال مجموع جرائم جنایی در پایتخت ۲۲ درصد کاهش داشته است. این جرائم شامل آدم ربایی، قتل، تجاوز به عنف، حریق عمدی، سرقت مسلحانه و … است که در پلیس آگاهی تهران بزرگ به فوریت به آن رسیدگی می‌شود. خوشبختانه در حوزه کشف جرایم جنایی نیز وضعیت بسیار خوبی داریم، به طوری که می توان گفت کمتر جرم جنایی کشف نشده‌ای در پایتخت وجود دارد.به  گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت مسلحانه مهمی در پایتخت رخ نداده که این موضوع ناشی از توان بالا، اشراف اطلاعاتی و انجام  اقدامات پیشگیرانه ازسوی ماموران و کارآگاهان پلیس آگاهی است.

افزایش جرائم جعل و کلاهبرداری در کشور
هرمی‌ها هنوز فعالند
لطفی درباره معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری نیز گفت: متاسفانه عدد وقوع جرائم در حوزه جعل و کلاهبرداری در حال افزایش است که این عمدتا مربوط به جعل چک، مدارک، اسناد و نظایر آن است.
به گفته وی، متاسفانه در بحث لیزینگ خودرو نیز همچنان اقدامات مجرمانه رخ می‌دهد و افراد سودجو با تاسیس شرکت‌های کاغدی و با سواستفاده از نوسان بازار خودرو با طرح وعده‌ فروش ارزان قیمت یا خارج از نوبت خودرو اقدام به دریافت مبالغی از شهروندان کرده و سپس متواری می‌شوند که ما در این زمینه چندین باند را منهدم کرده‌ایم.رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متاسفانه برخی از شرکت‌های هرمی نیز با وجود هشدارهای متعدد پلیس همچنان فعال و در حال عضوگیری هستند، گفت: این موضوع نیز با اشراف اطلاعاتی پلیس تحت رصد بوده و چندین شرکت هرمی که عمده قربانیان آن را جوانان شامل می‌شود، شناسایی و منهدم شده است.
لطفی با بیان اینکه جرایمی نظیر کارت به کارت نیز جزو موارد پرتکرار بوده است، گفت: سواستفاده کنندگان از بی اطلاعی شهروندان که عمدتا افراد پا به سن گذاشته هستند. آنان را با وعده‌های مختلف پای دستگاه عابربانک کشانده و با راهنمایی غلط تلفنی حساب بانکیشان را خالی می‌کنند.

تاثیر وضعیت اقتصادی بر وقوع جعل و کلاهبرداری
به گفته وی، متاسفانه وضعیت اقتصادی در افزایش  جرائم مرتبط با جعل و کلاهبرداری موثر بوده است، چرا که وقتی قیمت کالایی بالا می‌رود باندهای جعل دست به کار می‌شوند تا از آن سودجویی کنند. رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: به عنوان مثال مدتی قبل باند جعل طلاهای عیار پایین را منهدم کردیم. همچنین در حوزه ارز نیز گرچه موارد معدودی داشتیم اما چندین مورد بود که از شهرهای مرزی  اقدام به وارد کردن ارز جعلی کرده بودند. جعل سکه نیز  در موارد معدودی بوده که در تمامی این موارد با هماهنگی و همراهی بانک مرکزی عملیات‌هایی انجام شده است. اما با توجه به شرایط اقتصادی بیشتر جعل مدارکی نظیر سند ملک، مغازه و … افزایش پیدا کرده است.لطفی درباره اقدامات معاونت عملیات پلیس آگاهی نیز گفت: این یک معاونت مهم و تاثیر گذار است که عمده ماموریت ها و عملیات ها را پشتیبانی می کند، گشت های پلیس آگاهی زیرمجموعه این معاونت است و یکی دیگر از وظایف آن دستگیری محکومان متواری است.

مرکز تشخیص هویت بازوی موثر کشف علمی جرم
وی درباره مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی نیز گفت: این مرکز یکی از به روزترین مراکز تشخیص هویت در کشور و حتی منطقه بوده و آزمایشگاه‌های ادله دیجیتال، بررسی ژنتیک، شیمیایی و فیزیکی اثر انگشت، عنبیه و … در آن فعالند. این مرکز یکی از بازوهای موثر پلیس آگاهی در کشف جرایم است. از طرف دیگر صدور گواهی سو پیشینه نیز از جمله خدماتی است که از سوی مراکز تشخیص هویت ارائه می‌شود.لطفی با بیان اینکه علاوه بر این ۹ پایگاه پلیس آگاهی در سطح سرکلانتری‌های پایتخت فعال هستند، گفت: این پایگاه به دلیل کثرت مراجعات راه‌اندازی شده و به نوعی هر کدام یک پلیس آگاهی کوچک را در خود جای داده است. ما البته در تلاش هستیم که تا جای ممکن مراجعات حضوری مردم را به پلیس کم کنیم.رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان با اشاره به فعالیت سامانه ۱۹۷ گفت: طبق آمارها هر سه ثانیه یک تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار می شود. از این رو لازم است شهروندان عزیز اگر انتقاد، پیشنهاد یا شکایتی دارند با سامانه ۱۹۷ تماس گرفته و آن را مطرح کنند و ما این سامانه را لحظه به لحظه رصد کرده و به تمام موارد رسیدگی خواهیم کرد.