3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

افزایش قیمت طلا با لغزش بازارهای سهام / نقره به کمترین سطح ۱۴ ماهه رسید

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ علیرغم روند افزایشی قیمت طلا، تحلیل‌گران بر این باورند که در شرایط سقوط یکباره بازارهای سهام، افزایش قیمت طلا چندان چشمگیر نبوده است. این در حالی است که در سمت دیگر بازار فلزات گرانبها، قیمت نقره به کمترین سطح ۱۴ ماه گذشته خود رسید. در صورت تداوم فشار فروش در بازارهای جهانی سهام در هفته جاری، فلزات گرانبها وضعیت بهتری به عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاری خواهند داشت. بر این اساس روز گذشته، طلای آتی اکتبر با ۹.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۵۸.۶۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۶۷ دلار کاهش به قیمت ۲۲.۱۷ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی روز گذشته نه تنها روند نزولی که کاهش قابل توجهی داشتند. هر سه شاخص اصلی در ایالات متحده هم به شدت سقوط کرد که این عملکرد منفی بازارهای سهام جهان ناشی از نگرانی‌ها از وضعیت املاک و مستغلات چین گزارش شده است. بر اساس گزارش‌ها گروه املاک و مستغلات اورگراند چین که بزرگترین توسعه دهنده املاک در چین است، با مشکلات بزرگ مالی روبرو شده و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از سرایت مشکلات این گروه به سایر بخش‌های املاک نگران هستند. کارگزاری اس‌پی انجل SP Angel اخیرا به نقل از یک خبرگزاری چینی اعلام کرد که اورگراند آنقدر بزرگ نیست که نتواند شکست بخورد و به همین دلیل سیاست‌گذاران مانع از شکست این گروه نخواهند شد. با انتشار این اخبار، سهام مالی، املاک و بیمه در آسیا و اروپا طی معاملات روز گذشته به شدت سقوط کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سرمایه‌گذاری‌های UBS، Black Rock و HSBC صاحبان بزرگ اوراق قرضه اورگراند هستند. همچنین تعطیلات عمومی روز دوشنبه چین به مناسبت جشن نیمه پاییز، بر نوسان‌های موجود در بازار سهام هنگ کنگ افزود.

بحران اورگراند در حالی رخ می‌دهد که جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو از صبح سه‌شنبه به وقت ایالات متحده آغاز خواهد شد و این جلسه بعد از ظهر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه و کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول رییس فدرال رزرو پایان می‌یابد. یکی از سوالات اصلی سرمایه‌گذاران در حال حاضر این است که آیا صف فروش عمده بازارهای جهانی سهام در ابتدای هفته معاملاتی، بر بحث فدرال رزرو در رابطه با زمان کاهش برنامه خرید اوراق قرضه تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا روز گذشته اندکی افزایش یافت. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس با ادامه روند کاهشی در حدود ۷۰.۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده به محدوده ۱.۳۰۷ درصدی رسید.

در بازار ارزهای رمزنگاری شده نیز با ریسک گریزی شدید سرمایه‌گذاران بر اساس گمانه‌زنی‌هایی کشورهایی از جمله ایالات متحده و چین برای کنترل دقیق‌تر این بازار، روند نزولی ادامه یافت. این در حالی است که در چنین شرایطی طلا به عنوان بازار امن سرمایه‌گذاری می‌بایست بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گرفت. حتی بخشی از سرمایه‌گذارانی که بیت‌کوین را طلای دیجیتال می‌نامیدند در این شرایط ریسک گریزی شدید، ترجیح به ترک این بازار داده‌اند.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای اکتبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی دو هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا، دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۶۶ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۷۷۵ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۴۰.۵۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۲۵ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره به طور کلی از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۳.۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۲۱ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۳.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۳.۷۵ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۲.۰۲۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۱.۷۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.