3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

افشای اطلاعات ۵.۵ میلیون کاربر رایتل تایید شد

به نظر می‌رسد سریال افشای اطلاعات کاربران ایرانی قرار نیست به این زودی‌ها به پایان برسد. ساعاتی قبل، یکی از کارشناسان امنیت سایبری خبر افشای اطلاعات ۵.۵ میلیون کاربر رایتل را اعلام کرد. در این میان آقای فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات، با انتشار پستی در توئیتر این اتفاق را تائید کرد.

فلاح جوشقانی در توئیتر خود نوشت:«مرکز ماهر درز اطلاعات رایتل را تائید کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد اطلاعات لو رفته متعلق به ۴ سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است. در هر حال رایتل مسئول حفاظت از داده مشترکین است و باید برخورد مسئولانه‌ای از خود نشان دهد. طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد.»

ظاهرا این اطلاعات که با هک شدن دیتابیس رایتل‌ به دست آمده شامل اسم، کد ملی، شماره تلفن، آدرس و کد پستی مشترکان می‌شود و در اینترنت به قیمت ۱۰۰۰ دلار به فروش گذاشته شده است.

روابط عمومی رایتل در این رابطه بیانیه‌ای را منتشر کرده که در ادامه می‌توانید آن بخوانید:

در تاریخ ۱۲ خرداد ماه سال جاری این اپراتور ازطریق رسانه‌ها در جریان ادعای فردی مبنی بر دراختیار داشتن اطلاعات ۵.۵ میلیون از مشترکین خود شد.

فرد مذکور مدعی شد از رایتل خواستار ۵ بیت کوین شده تا از انتشار دیتا خودداری کرده و آن را دراختیار رایتل قرار دهد و پس از ممانعت رایتل از پرداخت، برای فروش دیتا ازطریق اینترنت به مبلغ یک هزار دلار اقدام کرده است که رایتل این مذاکره و درخواست را قویا تکذیب می‌کند.

این اپراتور اعلام می‌دارد تاکنون هیچ مستندی به‌جز ۹ رکورد منتشر شده مبنی بر دزدیده‌شدن اطلاعات ۵/۵ میلیون مشترک این اپراتور به دست نیامده است که نتیجه بررسی این ۹ رکورد نشان می‌دهد ۶ رکورد بسیار قدیمی بوده (سال ۹۴ و پیش از آن) و عملا این مشترکین دیگر در شبکه رایتل فعال نیستند.

از تعداد دیتای اعلامی سه رکورد فعال است که نشان می‌دهد اطلاعات مورد بحث بسیار قدیمی است. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است احتمال سرقت اطلاعات برخط این اپراتور وجود ندارد و رایتل از پروتکل‌های آفتا و ماهر استفاده می‌کند و این پروتکل‌ها درحال‌حاضر تشدید شده است.

حدس اصلی رایتل در خصوص نشر اطلاعات توسط منشا انسانی است که در سال ۹۴ و پیش از آن رخ داده است.در این راستا از رسانه‌ها درخواست داریم تا روشن شدن موضوع از هرگونه شایعه‌پراکنی خودداری کرده و اخبار را ازطریق درگاه‌های رایتل پیگیری کنند.

باتوجه‌به رسالت شركت خدمات ارتباطی رايتل به‌منظور رعايت حقوق مشتركين و اخلاق‌مداری اقدامات لازم قضايي جهت برخورد با عاملين اين موضوع باجديت دنبال می‌شود.

به‌منظور جبران خسارت آن دسته از مشتركين گرامی كه احتمال می‌رود اطلاعات آنان منتشر شود، تمهيداتی در نظر گرفته شده‌ است كه متعاقبا از طريق كانال‌های رسمی اعلام می‌گردد.