3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

امتناع معاون وزیر صنعت از پاسخ به خبرگزاری دانشجو در خصوص بیت‌کوین و سهام ایران‌خودرو

محسن صالحی نیا رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از پاسخ به سوالات خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص واگذاری‌های سهام ایرانخودرو و صنعت دانستن استخراج رمز ارز‌ها امتناع کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محسن صالحی نیا امروز شنبه 19 مردادماه در نشست خبری به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک ضمن تاکید بر برنامه های توسعه ای در زمینه شهرک های صنعتی، اظهار داشت: حدود ١١٠٠ شهرک و ناحیه صنعتی داریم که براساس آخرین آمار سال گذشته سهم صادرات این واحدها ٤ میلیارد دلار بوده است.

صالحی نیا افزود: ۲۱۰ سرمایه گذار خارجی با سرمایه ای بالغ بر دو میلیارد دلار در واحدهای صنعتی کشور سرمایه گذاری کرده اند و ۱۷ هزار نفر نیز در این حوزه مشغول به کار شده اند.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه ۶۰ شرکت مدیریت صادرات ایجاد شده است، گفت: این شرکت ها در قالب تشکل ها وظیفه صادرات و حمایت از واحدها برای فروش های خارجی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: ۹ هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی راکد هستند که امسال برای هزار و ۳۵۰ واحد به منظور برگشت مجدد به چرخه تولید برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۴۳ هزار و ۶۵۰ واحد فعال داریم، یادآور شد: ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد معادل ۴۰ درصد کل واحدها با ظرفیت ۵۰ درصد، ۱۰ هزار واحد معادل ۳۰ درصد کل واحدها با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۳۰ درصد باقیمانده نیز با ظرفیت ۷۰ و بیش از ۷۰ درصد فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۱۰ هزار نفر در واحدهای فعال و ۱۸۰ هزار نفر در واحد های غیر فعال مشغول به کار هستند.

صالحی نیا با اشاره به اینکه ۷۵ درصد واحدها دارای گاز هستند، گفت: همچنین ۸۰ درصد این واحدها دارای تجهیزات تلفن هستند.

معاون وزیر صنعت  ادامه داد: واحدهای صنعتی کوچک از مجموعه‌هایی هستند که می‌توانند در شرایط تحریم در قیاس با مجموعه‌های بزرگ‌تر عملکرد بهتری داشته باشند. واحدهای صنعتی کوچک امکان همکاری با تولیدکنندگان خارجی برای خرید مواد اولیه، تأمین ماشین‌آلات و… را دارند. این همکاری مشترک اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه می‌توان از پتانسیل واحدهای صنعتی کوچک برای رشد اقتصادی کشور استفاده کرد، اظهارداشت: از آنجا که واحدهای صنعتی کوچک محدودیتی در برقراری تعامل و همکاری با سایر کشورها ندارند می‌توان از وجود آنها برای توسعه صنعتی کشور استفاده کرد.

صالحی نیا ادامه داد: برای اینکه وضعیت تولید بهتر شود به‌سمت کاهش قیمت تمام شده تولید حرکت خواهیم کرد. این اتفاق از طریق متعادل‌سازی قیمت مواد اولیه تولید چون پتروشیمی و فلزات، کاهش هزینه لجستیک و افزایش بهره‌وری دنبال می‌شود. مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعتقاد دارد که قیمت محصولات پتروشیمی باید با نرخ‌های بین‌المللی هماهنگ باشد، در این صورت می‌توان به‌سمت کاهش قیمت تمام شده تولید حرکت کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای صنعتی گفت: سرمایه فعلی صندوق ضمانت صنایع کوچک برای تضمین تسهیلات دریافتی صنایع کوچک، حدود ۱۱۰ میلیارد تومان است که به زودی به دو برابر افزایش می‌یابد که می‌تواند تا شش برابر میزان این سرمایه را برای دریافت تسهیلات صنایع کوچک تضمین کند.
صالحی نیا اضافه کرد: اگر نظام بانکی، سهم ۳۰ درصدی خود را در اعطای تسهیلات به تولید به ۴۰ درصد افزایش دهد این تسهیلات شامل واحد‌های فعال در صنایع کوچک هم خواهد شد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار دانشجو مبنی بر اینکه برخی سودجویان  تسهیلات اعطایی به نام تولید و صنعت را با پرونده سازی صوری و زد و بند در بانک ها بدست دریافت می کنند و در فعالیت های مضر و اختلال زا مصرف می کنند و تولیدکنندگان متضرر می شوند و در واقع انحراف منابع پولی رخ می دهد و از طرف دیگر تولیدکنندگان توانایی وثیقه گذاری برای تسهیلات بانکی ندارند و بهتر است وزارت صمت برای آن ها در سیستم بانکی اعتبار ایجاد کند گفت: این مسائل انحراف منابع وجود دارد و باید به صورت کلان برای آن فکری کرد و اینکه تولیدکننده برای وام لازم است وثیقه بگذارد کاملا طبیعی است اما ما با صندوق توسعه تلاش می کنیم بخشی از معضل سرمایه در گردش واحدهای صنعتی را مرتفع نماییم.

گفتنی است در پایان جلسه محسن صالحی نیا معاون صنایع وزارت صنعت از پاسخ به سوالات خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص واگذاری های سهام ایرانخودرو و صنعت دانشتن استخراج رمز ارزها امتناع کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد سهام ایرانخودرو به صاحبان شرکت قطعه سازی کروز تعلق دارد و قرار است چند درصد دیگر از آن را خریداری کرده و مالک آن شوند ابراز بی اطلاعی کامل کرد و پاسخی نداد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مورد اینکه مجوز فعالیت دادن دولت به استخراج ارز دیجیتال مثل بیت کوین و صنعت دانستن آن در حالی که با جذابیت بالایی سرمایه ها و نقدینگی را به سمت خود می کشد و در عین حال یک فعالیت غیرمولد بوده و بازار معاملات آن صرفا سفته بازی است و هیچگونه اشتغالی ایجاد نمی کند چه منطق و توجیهی در راستای رونق تولید و رشد اقتصادی و ایجاد اشغال دارد گفت:  وقتی شما خودتان میبرید و میدوزید که سفته بازی است و غیره پس جوابی برای سوال شما ندارم!

گزارش از سینا احدیان