3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

بازارها در ایران صعودی شد/آخرین قیمت طلا و سکه پیش از ١٣ بهمن

دنیای اقتصاد در گزارشی به بررسی وضعیت بازارهای مختلف ایران و جهان پرداخته است.

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام

1

شاخص کل بورس سبز ماند

شاخص کل بورس تهران در دومین روز معاملاتی از هفته جاری، دادو ستدهای خود را در ابتدای معاملات برمدار مثبت آغاز کرد تا جایی که شاهد جهش 19 هزار واحدی نماگر بورس بودیم اما رفته رفته با عرضه سهام شرکت‌های بزرگ توسط حقوقی‌ها از سقف روزانه خود عقب‌نشینی کرد اما این عرضه‌ها نتوانست رفتار بازار را تغییر دهد و شاخص کل همچنان سبزپوش باقی ماند. شاخص کل بورس در پایان معاملات روز یکشنبه رشد 3/ 0 درصد را به ثبت رساند و روی رقم یک‌میلیون و 250 هزار واحدی ایستاد. اما عرضه‌ها در سهام کوچک‌تر سبب منفی شدن شاخص هموزن شد و 1/ 0 درصد از ارتفاع این شاخص کاسته شد. تقابل سنگین خریداران و فروشندگان سهام، منجر شد که ارزش معاملات خرد 11 هزار و 123 میلیارد تومان و خالص تغییر مالکیت 144 میلیارد تومان حقیقی به حقوقی به ثبت برسد.

بازار سکه

3

سکه 11 میلیون تومانی شد

از هفته گذشته قیمت طلا و سکه به واسطه افزایش قیمت دلار، افزایش یافت تا اینکه در نهایت سکه توانست سطح 11 میلیون تومانی را از آن خود کند. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته 11 میلیون و 50 هزار تومان معامله شد که افزایش 190 هزار تومانی را در مقایسه با روز گذشته نشان می‌دهد. با افزایش تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده و تشدید اختلافات درباره برجام انتظار می‌رود قیمت دلار روندی افزایشی داشته باشد که این موضوع نیز می‌تواند به افزایش قیمت‌ها کمک کند. تنها مانع کنونی طلا و سکه برای افزایش بیشتر قیمت را می‌توان قیمت اونس جهانی طلا دانست که توان افزایشی چندانی از خود نشان نمی‌دهد. در صورت افزایش قیمت تا سطح 1900 دلار در روزهای آتی می‌توان انتظار داشت قیمت سکه به سطوح بالاتری جهش کند.

بازار طلای جهانی

4

نقره از طلا پیشی گرفت

صعود فلزات ارزشمند در معاملات روز جمعه بازار جهانی، رشد 3/ 0 درصدی قیمت طلا و رشد بیش از 5 درصدی نقره را به همراه داشت و طلا از نقره که با موج جدید تقاضای خرید روبه‌رو شد، عقب ماند. در حالی که تقویت ارزش دلار سبب شده تا سرمایه‌گذاران از بازار طلا به سمت بازار ارز کوچ کنند، قیمت طلا روز جمعه افزایش اندکی داشت اما شاهد ثبت کاهش قیمت هفتگی و ماهانه بود. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه در قیمت 1848 دلار بسته شد. باتوجه به اینکه سرمایه‌گذاران در انتظار یک عامل افزایشی قابل توجه هستند، قیمت طلا فعلا در مدار کاهشی قرار دارد. تصویب بسته محرک مالی جدید در آمریکا که احتمالا سبب بالا رفتن نرخ تورم خواهد شد و مجموعه‌ای از اقدامات مشابه از سوی سایر بانک‌های مرکزی جهان را به دنبال خواهد داشت می‌تواند برای طلا حیاتی باشد.

بازار اوراق مسکن

5

تغییر روند قیمت خرید و پایانی تسه

در جریان معاملات روز یکشنبه بازار سهام، اوراق تسهیلات بانک مسکن در فرابورس افزایش قیمت اندکی را تجربه کردند. هرفقره از اوراق تسهیلات مسکن در قیمت پایانی 51 هزار و 240 تومان بسته شد که رشد 2/ 0 درصدی را در مقایسه با روز معاملاتی گذشته نشان می‌دهد. روند متفاوت قیمت خرید و فروش تسه 9712 در روز گذشته مجددا تکرار شد. به‌رغم رشد کمرنگ قیمت پایانی، قیمت خرید تسه یادشده کاهش قیمت بیش از یک درصدی را تجربه کرد. با توجه به پایان سررسید اوراق تسهیلات منتشر شده در 15 اسفند سال جاری تسه یاد شده روزهای نوسانی را سپری می‌کند. ارزش معاملات این اوراق به دلیل افزایش تعداد معاملات تسه 9712 در روز، بیشتر از ماه‌های گذشته شده است. بر این اساس روز یکشنبه تسه 9712 در 146 نوبت به ارزش بیش از 76 میلیون تومان معامله شد.

بازار نفت

6

رشد 7 درصدی نفت در ژانویه

نفت وست تگزاس اینترمدییت در معاملات هفته گذشته شاهد نوسانات زیاد بود وکانال 53 دلاری را واگذار کرد اما در مسیر رشد هفتگی و ماهانه قرار گرفت. رشد هفتگی نفت خام آمریکا به 19/ 0 درصد و رشد ماهانه آن به مثبت 7 درصد رسید. به گفته کارشناسان، بخش انرژی در ابتدای سال میلادی جاری عملکرد خوبی داشت که تحت تاثیر انتظار سرمایه‌گذاران برای بازگشت به وضعیت عادی بود. اما این انتظارات ضعیف‌تر شده و تحت کنترل قرار گرفتن همه‌گیری مدت طولانی‌تری زمان خواهد برد و همچنان ریسک عقب‌نشینی قابل توجه وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت وست تگزاس اینترمدییت در سال ۲۰۲۱ بین ۵۰ تا ۵۵ دلار باشد. با این حال اگر واکسن‌های فعلی نتوانند بر انواع جدید ویروس کرونا موثر باشند یا کنترل همه‌گیری طولانی‌تر از حد انتظار طول بکشد، قیمت نفت ممکن است پایین ۵۰ دلار را بشکند.

223224