3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری و ترید کدام است؟

 در این مطلب صحبتی خواهیم داشت با امید فدوی، مشاور و مدرس دوره های سرمایه گذاری و ترید ارز های دیجیتال و بیت کوین و همچنین موسس آکادمی امید فدوی تا کمی در ارتباط با ارز های دیجیتال و تفاوت آن با بازر های مالی دیگر اطلاعات به دست آوریم. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که می خواهید وارد بازار های مالی شده و سرمایه گذاری کردن را شروع کنید این سوال و جواب را از دست ندهید.

سوال اول: ارز دیجیتال به کدام بازار مالی شباهت بیشتری دارد؟

بازار ارز دیجیتال یک بازار برای سرمایه گذاری و ترید به شمار می رود، یعنی مانند بورس، طلا، دلار و یا هر بازار دیگری می توان در آن سرمایه گذاری یا ترید کرد. در این میان اما برخی تفاوت های اساسی بین ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی وجود دارد. یکی از مهم ترین تفاوت ها در این میان مقدار مارکت کپ یا ارزش بازار است. تنها یک دهه از ورود ارزهای دیجیتال به بازار می گذرد و این بازار نسبت به سایر مواردی که به آن اشاره کردیم قدمت کمتری دارد به همین دلیل شاید دور از انتظار نباشد که هنوز مانند سایر بازارها رشد نداشته و ارزش بازار آن در مقایسه با دیگر بازارهای مالی حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد. یکی دیگر از اساسی ترین تفاوت های ارزهای دیجیتال و دیگر بازارهای مالی بحث قوانین است. اکثر بازارهای مالی قدمت زیادی دارند و قوانین آن ها کاملا جامع و کامل است و تمام اصلاحاتی که لازم بوده است نیز بر روی این قوانین اعمال شده است. از سوی دیگر اما ارزهای دیجیتال بازاری تازه وارد است و هنوز در بسیاری از کشور ها قانون مشخصی برای آن ها نوشته نشده است. در کشورهایی که قوانینی برای آن نوشته شده است نیز خلا های بسیاری وجود دارد و هنوز هیچ کشوری نتوانسته است قوانین جامع و کلی برای این ارزها تهیه کند. 

بب

سوال دوم: تفاوت ارز دیجیتال با بورس ایران از نظر ریسک های سرمایه گذاری به چه صورت است؟

انتخاب بین ارزهای دیجیتال و یا بورس ایران برای سرمایه گذاری کاملا به نظر شخصی و قدرت ریسک و انتخاب شما بستگی دارد. هر کدام از این دو بازار شرایط خاص خودشان را دارند که باید با آن ها آشنا شده و با بررسی آن ها، بازار مورد نظرتان را انتخاب نمایید. 

بازار بورس ساعت کاری مشخصی دارد. یعنی معاملات این بازار در یک تایم خاص و مشخص شروع شده و در ساعت اعلامی به پایان می رسد. این در صورتی است که ارز دیجیتال یک بازار ۲۴ ساعته می باشد و تعطیلی ندارد. شما هیچ محدودیت زمانی در خرید و فروش ندارید و هر زمان که تمایل داشته باشید می توانید معامله کنید. 

تفاوت مهم بعدی در مقایسه بورس ایران با ارز دیجیتال مسئله دامنه نوسان است. بازار بورس ایران در حال حاضر دامنه نوسان ۵ درصدی دارد به این معنی که شما در بهترین حالت می توانید ۵ درصد سود کنید و در بدترین حالت ۵ درصد ضرر. در بازار ارز دیجیتال دامنه نوسان معنا ندارد. حتی ارزی مانند بیت کوین که اکنون ثبات قابل قبولی دارد هم ممکن است در عرض چند ساعت نوسان بیشتر از ۵۰ درصدی داشته باشد. این اتفاق شاید یک یا دوبار در سال اتفاق بیوفتد اما به هر حال باید آن را در نظر گرفت. دقت داشته باشید که این نوسانات به دلار بوده و برای افرادی که در ایران هستند می تواند ضرر و یا سود هنگفتی را به همراه داشته باشد.

تفاوت دیگری که می توان به آن اشاره کرد به تفاوت کارگزاری و صرافی مربوط است. همان طور که اشاره کردیم بازار ارزهای دیجیتال هنوز قوانین مشخصی ندارد و طبیعی است که این نامشخصی قوانین به صرافی های این بازار هم کشیده شده است. به همین دلیل کاربران باید در انتخاب صرافی ارز دیجیتال دقت زیادی داشته باشند و از صرافی های معتبری مثل بایننس و بیتمکس استفاده کنند.

اما در نقطه مقابل آن کارگزاری ها مجوزهای خاصی را برای راه اندازی احتیاج دارند و به این سادگی ها نمی توان مجوز تاسیس  یک کارگزاری را از سازمان بورس گرفت و می توان گفت تمام آنها قانونمند و دارای ثبات خاصی هستند.

ببب

سوال سوم: ارز دیجیتال یا فارکس ؛ به این دو بازار ریسک ها و موارد قانونی به چه صورت است؟

در ابتدا باید گفت که فارکس در ایران غیر قانونی است و افرادی که در این بازار معامله کنند محکوم به پرداخت جزای نقدی شده و در مواردی ممکن است محکومیت به حبس نیز رخ دهد. به همین دلیل ما صرفا تفاوت ها و شباهت های این دو بازار را خواهیم گفت و افرادی که داخل ایران هستند لطفا پیش از انجام هر کاری قوانین این حوزه را به طور دقیق مطالعه نمایند. 

مهمترین تفاوت این دو بازار در ماهیت معامله است. در فارکس شما با ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، لیر ترکیه، پوند انگلیس و سایر ارزهای رایج سر و کار دارید و در سوی دیگر شما در بازار ارز های دیجیتال ، ارزهایی مثل بیت کوین ، اتریوم و… را برای معامله دارید. بازار فارکس قدمت دیرینه ای دارد و قوانین موجود در آن بسیار دقیق و کامل می باشند در حالی که این قوانین هنوز برای ارزهای دیجیتال نوشته نشده اند. 

دقت داشته باشید که اگر در ایران هستید و می خواهید به یکی از این دو بازار وارد شوید یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید آشنایی با قوانین است. فارکس در ایران غیر قانونی است و قوانین در این رابطه کاملا مشخص هستند. در ارتباط با ارزهای دیجیتال هنوز قوانین مشخصی اعلام نشده است و باید گفت ارز های دیجیتال در ایران تقریبا قانونی هستند. استخراج ارزهای دیجیتال تنها در صورت اعلام به مقامات و دریافت مجوز مجاز است. در ارتباط با خرید و فروش ارزهای دیجیتال هنوز قانون مشخصی وجود ندارد اما تاکنون ممنوعیت و محدودیتی نیز جز برای موسسات مالی اعلام نشده است.