3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

بهترین کارت گرافیک ماینینگ

tikakala

امروزه کارت گرافیک‌ های مختلفی در بازار وجود دارد که برخی بطور خاص برای ارائه گرافیک ساخته شده‌اند، برخی دیگر برای گیمینگ، اما این مقاله درباره بهترین کارت گرافیک بعنوان بهترین انتخاب برای استخراج ارز دیجیتال محسوب می‌شوند. بهترین کارت گرافیک برای شما کارتی هست که از نظر قیمتی با بودجه شما سازگار باشد و از نظر قابلیت، تمام آنچه شما از یک کارت گرافیک انتظار دارید را برآورده سازد. در این مقاله بهترین کارت گرافیک های ماینینگ را ارزیابی می کنیم.

atramart mobile

استخراج فرآیند تأیید معاملات در یک شبکه ارز دیجیتال می باشد. برای انجام این کار به روشی که از نظر امنیتِ شبکه رمزنگاری بتواند از میلیاردها دلار پشتیبانی کند، رایانه‌ها باید سعی کنند رشته‌ای از کاراکترها را حدس بزنند که به آنها “هش” نیز می گویند. استخراج ارز رمزنگاری شده با انواع مختلفی از سیستم های رایانه‌ای قابل انجام است. اساسی‌ترین روش، ماینینگ توسط پردازنده می باشد.

CPU مخفف واحد پردازش مرکزی بوده و چندی سال پیش در استخراج ارز دیجیتال مهارت قابل توجهی داشتن، زمانی که ماینینگ چندان رایج نبود! با این حال، امروز پردازنده های گرافیکی برای استخراج رمزنگاری های مختلف ترجیح داده می شوند. این به آن علت است که کارت گرافیک می تواند در هر ثانیه تعداد رشته های صحیح بیشتری را حدس بزند. تعداد حدس هایی که یک ماشین می‌تواند بزند بعنوان “نرخ هش” یا “هش ریتِ” آن دستگاه ذکر می شود. بنابراین، بهترین پردازنده گرافیکی برای استخراج، هش ریت بالایی خواهد داشت.

dgservice mobile

از آنجا که محبوبیت ارزهای رمزپایه در سال 2017 اوج گرفت، با کمبود کارت گرافیک مواجه شدیم، به این دلیل که افراد زیادی آنها را برای استخراج ارزهای دیجیتال خریداری می کردند. بنابراین سهام شرکت های سازنده کارت گرافیک مانند انویدیا و AMD سر به فلک کشید. در حالیکه اسیک برای استخراج یک الگوریتم منفرد ساخته شده است، کارت گرافیک قادر به استخراج الگوریتم های مختلف ارزهای دیجیتال می‌باشد. ممکن است بتوانید اتریوم، مونرو، زدکش و گرین و … را با یک کارت گرافیک استخراج کنید، اما آگاه باشید که کارت های گرافیکی بازده برابر در تمام رمزارزها ندارند.

AMD یا انویدیا: کدام یک برای ماینینگ بهتر است؟

این ممکن است اولین چیزی باشد که همه کسانی که می خواهند ماینینگ کنند قبل از خرید کارت گرافیک به آن فکر می کنند. به وضوح در دنیا  یک طرف انویدیا و در طرف دیگر AMD برای انتخاب در مقابل هم قرار گرفته اند.

اگرچه گفته می شود انویدیا بهترین تولیدکننده کارت گرافیک برای پی سی گیمینگ هست، اما به نظر می رسد چندین ویژگی از کارت های گرافیک AMD راه حل های بهتری برای استخراج ارزهای دیجیتال ارائه می دهند. در ساده ترین مقایسه، استخراج ارزهای دیجیتال از یک نوع محاسبه بسیار خاص برای ماینینگ بهره می برند. در سطح معماری، پردازنده‌های گرافیکی AMD نسبت به پردازنده های گرافیکی انویدیا مراحل کمتری برای انجام این نوع محاسبات طی می‌کنند. بنابراین، انجام این کار در کارت‌های گرافیک AMD بسیار سریعتر است. علاوه بر این، برای استخراج با استفاده از الگوریتم SHA-256، یک دستورالعمل لازم است. کارت های AMD برای ماینرها بیشتر از کارت های انویدیا که به دستورالعمل نیاز دارند بازدهی دارند.

معیارهای مهم برای تعیین سودآوری کارت گرافیک ماینینگ

قیمت

این یک معیار بسیار مهم است زیرا شما می‌توانید با انجام مقایسه نسبت به معیارهای دیگر مانند معیارهایی که در زیر آمده است، از پتانسیل های کارت گرافیک مطلع شوید.

نرخ هش

تعداد هش انجام شده در ثانیه را بیان می‌کند و قدرت کارت گرافیک را نشان می‌دهد.

برق

این معیار باید به شدت مورد توجه قرار بگیرد تا سوددهی دستگاه شما بهینه باشد. در واقع، بسیار از کارت گرافیک‌ها  برای استخراج مناسب نیستند زیرا در مقایسه با توان تولیدی، برق زیادی مصرف می‌کنند.

میزان حافظه رم

معیار دیگری که باید بخاطر بسپارید، میزان رم موجود در کارت گرافیک است. برخی از ارزهای دیجیتال مانند اتریوم حداقل به 3 گیگابایت رم برای توانایی استخراج آن نیاز دارند.

بهترین کارت گرافیک برای استخراج

آیا می‌خواهید بدانید کدام کارت گرافیک برای استخراج ارزهای دیجیتال مقرون به صرفه است؟ در این مقاله لیستی از مناسب‌ترین کارت های گرافیک ماینینگِ موجود که در فروشگاه اینترنتی یاس ارتباط با بهترین قیمت عرضه می‌شوند را برای شما تهیه کرده‌ایم.

در کل بهترین: NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti

NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti یک هیولای گرافیکی است! 3060 Ti بر اساس آخرین معماری Ampere NVIDIA طراحی شده و هم برای گیمینگ و هم برای استخراج بسیار عالی است. علیرغم اینکه قیمت آن بالا است، بهترین عملکرد RTX 2080 Super را برای بازی‌های 1080p و 1440p خواهد داشت. از طرفی برای استخراج، بهترین عملکرد و کارایی 2080 Super را داراست.

این کارت گرافیک، نه جایزه بالاترین درآمد و نه بیشترین هش‌ریت را از آن خود نمی‌کند! اما اگر می‌خواهید درآمد پایدار ماهانه با هزینه نسبتا کم برق داشته باشید، تقریبا بهترین گزینه برای شما می‌باشد.

نقاط قوت نقاط ضعف
هش ریت 60 MH/s رابط 12 پین ناجور
8 گیگابایت GDDR6 VRAM  
200  وات  
GPU ارزان قیمت RTX 30  
4864 هسته کودا  

 

نایب قهرمان: NVIDIA GeForce RTX 2070

NVIDIA GeForce RTX 2070 یک کارت گرافیک عالی برای گیمینگ می‌باشد اما برای ریگ های ماینینگِ با ارزش نیز گزینه بسیار خوبی است. تا زمانی که بتوانید یکی از آنها را داشته باشید، از هش ریت حداکثر 40 مگاهرتز در ثانیه لذت خواهید برد که باید با مصرف برق حدود 225 وات، درآمد منفعل قابل توجهی داشته باشد. بهترین قسمت این است که اگر بخواهید ماینینگ را متوقف سازید، این کارت گرافیک می‌تواند با قیمتی خوب دوباره بفروش برسد که کمی سرمایه اولیه شما را جبران خواهد کرد! اما اگر می‌خواهید یک سیستم گیمینگ جمع کنید، این کارت حتی قادر به اجرای مجموعه بازی های جدید نیز خواهد بود.

نقاط قوت نقاط ضعف
هش ریت 36 MH/s نسل قدیمی
8 گیگابایت GDDR6 VRAM  
225  وات  
با ارزش  
2304 هسته کودا  

 

 با ارزش‌ترین: AMD Radeon RX 5700 XT

AMD یک جهش بزرگ با پردازنده های گرافیکی مانند RX 5700 XT داشته و این محصول با تکنولوژی 7 نانومتر ساخته شده است. اگرچه، RX 5700 XT جدیدترین و بهترینِ AMD نیست، اما در واقع یکی از بهترین پیشنهادات برای ماینینگ می‌باشد. برای بازی با کیفیت 1440p، مانند RTX 3060 Ti به اندازه کافی خوب بوده و در استخراج نیز بسیار کارآمد می باشد. میزان متوسط هش ریت آن فقط 55 MH/s است، که دور از 3060 Ti نیست. اگر می‌خواهید استخراج را شروع کنید، RX 5700 XT یک انتخاب ارزشمند است که حتما باید در نظر بگیرید.

نقاط قوت نقاط ضعف
هش ریت 54 MH/s برخی مشکلات عدم ثبات
8 گیگابایت GDDR6 VRAM از جدیدترین نسل AMD برخوردار نیست
225  وات  
ارزشمند  

 

بهترین عملکرد: NVIDIA GeForce RTX 3090

این بهترین انتخاب برای “بهترین عملکرد” می باشد و در بازی، افزایش مرزهای تصویر 4K و حتی 8K؛ و همچنین در استخراج ارز دیجیتال دارای سرعتی باورنکردنی است. RTX 3090 دارای برخی مشخصات برجسته برای استخراج، از جمله 24 گیگابایت GDD6X VRAM و 10496 هسته کودا می باشد. اما حتما در نظر داشته باشید که هزینه برق سرسام آوری خواهید داشت!

نقاط قوت نقاط ضعف
هش ریت 121 MH/s گران
24 گیگابایت GDDR6X VRAM مصرف برق بسیار زیاد
350  وات  
10496 هسته کودا  
عملکرد فوق العاده  

 

بهترین AMD مقرون بصرفه: AMD Radeon RX 580

این مدل کارت گرافیکی است که شاید برای گیمرها و ماینرها بسیار جالب توجه نباشد، اما اگر فقط می خواهید درآمدی حداقلی داشته باشید، این کارت گرافیک بدون مشکل این کار را انجام می دهد. با اجرای یک پیکربندی و سپس هش ریت در حدود 28 MH/s، مشاهده خواهید کرد که در 185 وات خیلی بد نیست. در استخراج کریپتو همه چیز در مورد حافظه است و داشتن 8 گیگابایت GDDR5 بسیار سودمند قرار می گیرد. قابل ذکر است که نرخ بازده کند می باشد.

نقاط قوت نقاط ضعف
هش ریت 28 MH/s نرخ بازده پایین تر
8 گیگابایت GDDR5 VRAM مصرف برق بالاتر
185  وات  
مقرون به صرفه  

 

بهترین انویدیا مقرون بصرفه: NVIDIA GeForce GTX 1660 Super

کارت NVIDIA GeForce GTX 1660 Super یک پردازنده گرافیکی جالب و منحصر بفرد است. این کارت گرافیک بر اساس معماری تورینگ با کارت های RTX 20 ساخته شده است. شما می توانید با آن درآمد کمتری حاصل کنید چون فقط 26 MH/s هش ریت دارد، اما برق مصرفی آن 125 وات بوده که بسیار عالی محسوب می‌شود. بگذارید این کارت بطور مداوم در حال کار باشد و برای خود مقداری پول  پس انداز کنید! از دیگر ویژگی‌های برجسته GTX 1660 Super می توان به 6 گیگابایت GDDR6 VRAM و پهنای باند حافظه بالا با سرعت  336Gb/s اشاره کرد.

 

نقاط قوت نقاط ضعف
هش ریت 26 MH/s نرخ بازده پایین تر
6 گیگابایت GDDR6 VRAM انتخاب بهترین GPU برای استخراج رمزنگاری
125  وات  
1408 هسته کودا  
مقرون به صرفه  
کم مصرف  

 

جمع بندی انتخاب بهترین کارت گرافیک

بطور کلی، با GeForce RTX 3060 Ti بهترین نتیجه همه جانبه را خواهید گرفت، اگرچه درحالیکه بودجه کمتری دارید، AMD RX 5700 XT گزینه مناسبی است. هردوی این کارت ها در استفاده برای حل الگوریتم ها و کسب درآمد منفعل بسیار عالی هستند. متخصصین یاس ارتباط می‌توانند در خرید بهترین و مقرون بصرفه ترین کارت گرافیک با مشاوره رایگان همراه شما باشند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است