3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

تسویه بدهی ارزی با طلا و نقره

با توجه به تداوم محدودیت نقل و انتقال ارز گویی قرار است زمینه تسویه بدهی ارزی با طلا و نقره فراهم‌ آید تا اشخاص حقیقی و حقوقی طلبکار و بدهکار در پایان سال جاری بتوانند امور حسابداری و مالی خود را در حوزه مطالبات یا بدهی‌های ارزی به سرانجام برسانند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، همزمان با تشدید تحریم‌ها و محدودیت نقل و انتقال ارز، تعهدات ارزی در اقتصاد ایران افزایش پیدا کرد و با توجه به تداوم محدودیت نقل و انتقال ارز گویی قرار است، زمینه تسویه بدهی ارزی با طلا و نقره فراهم‌آید تا اشخاص حقیقی و حقوقی طلبکار و بدهکار در پایان سال جاری بتوانند امور حسابداری و مالی خود را در حوزه مطالبات یا بدهی‌های ارزی به سرانجام برسانند.
همانطور که می‌دانیم طی سال‌های اخیر تحریم‌ها تشدید شد و از آنجایی که نقل و انتقال ارز یکی از حوزه‌های مورد تحریم بود، بسیاری از صادرکنندگان یا واردکنندگان برای ایفای تعهدات خود با مشکل مواجه شدند، از این رو امور حسابداری اشخاص حقیقی و حقوقی با مشکل مواجه شد که یکی از این بخش‌ها دولت و شرکت‌های دولتی است.

به‌طور نمونه در جداول تبصره‌۱۴ لایحه بودجه سال آتی که مربوط به سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌باشد، میزان مطالبات از پتروشیمی‌ها حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده‌است. برخی از کارشناسان معتقدند امکان دارد به دلیل تحریم برخی از پتروشیمی‌ها برای بازگرداندن ارز و پرداخت بدهی خود به دولت با مشکل مواجه شده باشند.

از سوی دیگر بسیاری از صادرکنندگان که تعهدات ارزی خود را در قبال کشور انجام نداده‌اند دلیل این رویداد را تحریم عنوان می‌کنند.

از آنجایی که در ماه‌های پایانی سال‌۹۹ قرار داریم و دولت باید در ماه‌های پایانی علاوه بر واریز حقوق و دستمرد هزینه‌های مربوط به عیدی و پاداش کارکنان خود و بخشی از بدهی‌های خود را به بخش‌هایی، چون صندوق‌های بازنشستگی و پیمانکاران پرداخت کند، از این رو به نظر می‌رسد برای دریافت مطالباتش راه‌هایی را پیش پای بدهکاران قرار دهد.

اخیراً مقوله تسویه بدهی‌های ارزی با طلا و نقره خبر ساز شده است تا در پایان سال طلبکاران و بدهکاران بتوانند حساب‌های مالی خود را سرو‌سامان دهند.

حمید زادبوم، رئیس سازمان توسعه تجارت بیان داشت که روند اجرایی شدن مفاد مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی در خصوص تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی مثبت بوده و با فراهم شدن هرچه سریع‌تر زیرساخت‌ها توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی شاهد افزایش سرعت بازگشت ارز حاصل از صادرات خواهیم بود. تاکنون فرآیند اجرایی رفع تعهدات ارزی صادرات مرزنشینان و پیله‌وران، صادرات از محل ورود موقت و انتقال کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نهایی و ابلاغ شده و سایر موارد نیز در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.
زادبوم همچنین گفته که تصمیمات جدیدی برای تسهیل فرآیند بازگشت ارز اتخاذ خواهد شد که به زودی به مرحله اجرا می‌رسد.

یکی از موضوعاتی که از سوی سازمان توسعه تجارت مطرح شده و احتمال اجرایی شدن آن وجود دارد، بحث واردات موقت طلا و نقره در ازای ایفای تعهدات ارزی است. این سازمان اعلام کرد: با عنایت به مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده توسط اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه و برخی از صادرکنندگان در خصوص وضعیت خاص واردات و صادرات طلا و نقره و همچنین با در نظر گرفتن اثرگذاری قیمت‌های جهانی طلا و نقره بر قیمت طلا و نقره وارداتی و صادراتی و با توجه به قوانین و مقررات بانک مرکزی در مورد صادرات و واردات طلا و نقره، در این خصوص تمهیدات جدی اندیشیده خواهد شد تا امکان ایفای تعهدات ارزی این دسته از صادرکنندگان فراهم شود. هر چند این سازمان هنوز جزئیاتی درباره این برنامه و زمان احتمال نهایی شدن آن ارائه نکرده‌است، اما به نظر می‌رسد برای نخستین بار در سال‌های اخیر، دولت با جایگزینی برای ارز در ایفای تعهدات، موافقت خواهد کرد.
منبع: روزنامه جوان