3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

تمایل ۷۲درصد از سرمایه‌گذاران نهادی به خرید ارز دیجیتال/ پذیرش بیت کوین توسط ۳۶درصد بنگاه‌های کوچک آمریکا

اقتصادآنلاین سجاد رفیع؛ ارز دیجیتال از زمان پیدایش بیت کوین در سال 2012 تا به امروز، به واسطه نوآوری‌های صورت گرفته در این حوزه تغییرات بسیاری را پشت سر گذاشته است. امروزه رمز ارزها صرفا یک دارایی دیجیتال نبوده و تبدیل به ابزاری برای سرمایه‌گذاری، وسیله‌ای برای پرداخت تعهدات و … شده است. در همین رابطه، در ادامه با تشریح وضعیت ارز دیجیتال در ابعاد مختلف، به بررسی آینده این نوع از دارایی خواهیم پرداخت.

ابزاری برای سرمایه‌گذاری

طی سه سال گذشته، بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ اقدام به ارائه خدمات گسترده در حوزه ارزهای دیجیتال کرده‌اند. امروزه علاوه بر افراد حقیقی، بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی و صندوق‌های پوشش ریسک (Hedge Fund) نیز بخشی از سبد دارایی خود را به رمز ارزها اختصاص داده‌اند. بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا درباره 400 مورد از سرمایه‌گذاران نهادی و صندوق‌های پوشش ریسک صورت گرفته است، بیش از 72 درصد از آن‌ها از علاقه خود به سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال خبر داده‌اند.

وضع قوانین حامی ارزهای دیجیتال

طی دو سال گذشته، برخی از دولت‌ها با تغییر رویکرد خود نسبت به رمز ارزها، در جهت پذیرش این نوع از دارایی به عنوان بخشی از جریانات مالی رسمی گام برداشته‌اند. در همین رابطه، نهاد مالی آلمان، اخیرا بیت کوین و سایر انواع رمز ارزها را به رسمیت شناخته است. همزمان، دادگاه عالی هند نیز طی حکمی محدودیت‌های موجود در مسیر مبادله ارزهای دیجیتال در این کشور را ملغی کرده است.

نقش‌آفرینی ارزهای دیجیتال در مبادلات روزمره

امروزه علاوه بر ابزاری برای سرمایه‌گذاری، شاهد افزایش نقش‌آفرینی ارزهای دیجیتال در مبادلات روزمره جوامع هستیم. بر اساس مطالعات صورت گرفته در این زمینه، هم اکنون بیش از 36 درصد از بنگاه‌های کوچک و متوسط در آمریکا، بیت‌کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت به رسمیت می‌شناسند. در همین رابطه، برخی شرکت‌های بزرگ نظیر Microsoft، Starbucks و Burger King نیز از بیت کوین در مبادلات مالی روزمره خود استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (dApps)

اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (dApps) به واسطه زیرساخت‌های بلاک‌چین، طی سال‌های اخیر به شدت در حال رشد و توسعه بوده‌اند. این اپلیکیشن‌ها در بسیاری از حوزه‌ها از جمله سلامت، حمل و نقل، کشاورزی و … دارای کاربردهای بسیاری هستند. رمز ارزها نقش سوخت را برای شبکه اپلیکیشن‌های غیر متمرکز ایفا می‌کنند و بدیهی است که با توجه به رشد این اپلیکیشن‌ها، در آینده شاهد افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال نیز خواهیم بود.

با توجه به موارد ذکر شده و همچنین استمرار رشد سریع فناوری‌های مرتبط با این حوزه، ارتقاء چشمگیر حوزه نفوذ ارزهای دیجیتال در مبادلات اقتصادی جهان، چندان دور از انتظار نیست. در واقع، اکنون پرداختن به وجود و یا عدم وجود ارزهای دیجیتال در آینده اقتصاد، چندان منطقی نبوده و آنچه که باید مورد بررسی قرار بگیرد میزان تاثیرگذاری این پدیده بر روندهای اقتصادی آتی است.