3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

تهدیدی جدی برای کریپتو در ایالات متحده

دولت ایالات متحده با پیشنهاد لایحه جدیدی قصد دارد بخشی از هزینه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و شبکه برق‌رسانی این کشور را با اعمال مالیات بر بخش ارز‌های دیجیتال تأمین کند؛ موضوعی که می‌تواند کل صنعت کریپتو را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش بورس نیوز، دولت ایالات متحده با پیشنهاد لایحه جدیدی قصد دارد بخشی از هزینه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و شبکه برق‌رسانی این کشور را با اعمال مالیات بر بخش ارز‌های دیجیتال تأمین کند؛ موضوعی که می‌تواند کل صنعت کریپتو را تحت تأثیر قرار دهد.


  • بیشتر بخوانید: سایت آمازون پرداخت با بیت کوین را آغاز می کند

سال‌هاست که وضع مقررات سختگیرانه برای ارز‌های دیجیتال، تهدیدی جدی برای رشد و پذیرش گسترده این دارایی‌ها به شمار می‌رود. یکی از طرح‌هایی که اخیرا موجب نگرانی فعالان بازار ارز‌های دیجیتال شده، بررسی لایحه زیرساختی ۵۵۰ میلیارد دلاری در مجلس سنای ایالات متحده است.

بر اساس این لایحه که عمدتاً مربوط به جاده‌ها و پل‌ها و به عبارتی زیرساخت‌های این کشور است، دولت قصد دارد با تحت فشار قرار دادن کارگزاری‌های رمزارزی، ۲۸ میلیارد دلار از سرمایه مورد نیاز خود را جمع‌آوری کند.
مشکل اینجاست که در این لایحه، اصطلاح کارگزاری که معمولاً برای شرکت‌هایی مانند کوین بیس (Coinbase) و رابین‌هود (Robinhood) به کار می‌رود، به تمامی کسب و کار‌های مرتبط با ارز‌های دیجیتال اطلاق شده است. در واقع، این تعریف بسیار گسترده است و می‌تواند تقریباً برای همه فعالان اقتصادی در صنعت ارز‌های دیجیتال ایالات متحده – از جمله ماینرها، استارت‌آپ‌های دیفای و سایر افراد و نهاد‌هایی که باید اطلاعات مشتریان خود را در سازمان خدمات درآمد‌های داخلی آمریکا (IRS) ثبت کنند – اعمال شود.

نتیجه این که، در صورت تصویب این لایحه، صنعت ارز‌های دیجیتال در ایالات متحده در وضعیت مشابهی با صنعت شرط‌بندی آنلاین در یک دهه گذشته قرار می‌گیرد. از نظر قانونگذاران، شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها، مانند پلتفرم‌های آنلاین شرط‌بندی، هم مجرم هستند و هم ثروتمند، و این موضوع آن‌ها را به یک هدف عالی برای کسب درآمد تبدیل می‌کند.

اگر فکر می‌کنید که این لایحه یک قانون دیگر است که صرفا قرار است موجب ترس و وحشت شده و هرگز تصویب نخواهد شد، اشتباه می‌کنید. وضع قوانین برای کارگزاری‌های رمزارزی بخشی از بسته ۵۵۰ میلیارد دلاری است که قرار است به زودی تصویب شود و هدف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، این است که در اولین سال ریاست جمهوری خود به این مهم دست یابد.

با این حال، شرایط در حال حاضر طوری نیست که بگوییم صنعت ارز‌های دیجیتال همه چیز را از دست داده است. به نظر می‌رسد کل صنعت رمزارز‌ها با یکدیگر بسیج شده و جناح‌های مختلف اختلافات را برای مبارزه با این تهدید مشترک کنار گذاشته‌اند. اما خبر بد این که، دموکرات‌ها قصد دارند تا پایان ماه آگوست این لایحه را تصویب کنند.

بنابراین، بهترین امید صنعت رمزارزها، تلاش برای بازنویسی تعریف اصطلاح کارگزاری قبل از تصویب لایحه مذکور است. به گفته تحلیلگران، قدم بعدی می‌تواند مبارزه در دادگاه و کمک گرفتن از متحدان این صنعت در کنگره باشد تا به این ترتیب، بدترین بخش این لایحه که مربوط به ارز‌های دیجیتال بوده و قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی اجرایی شود، حذف گردد.

در نهایت، باید گفت که طوفان قانونگذاری سال‌هاست که در حال شکل‌گیری است. صنعت رمزارز‌ها قبلاً باید تلاش بیشتری برای این موضوع انجام می‌داد و شاید حالا دیگر خیلی دیر شده باشد.