3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

توقف طلا پس از دستیابی به بالاترین سطح قیمت پنج ماهه / افزایش اقبال به ETF های طلا

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛  بازار روز گذشته با کاهش شاخص دلار آمریکا و افزایش نفت خام همراه بود. وضعیت فنی هر دو فلز در بازار فلزات گرانبها همچنان صعودی باقی ماند. بر این اساس معاملات آتی طلای آگوست با کاهش ۰.۱۰ دلاری به قیمت ۱۹۰۳.۹۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۱۶ دلار افزایش به قیمت ۲۸.۱۳ دلار در هر اونس معامله شد.

قیمت طلا در شرایطی در هفته‌های گذشته روند افزایشی در پیش گرفته که امید معامله‌گران به ادامه روند افزایشی قیمت‌ها در برابر فشارهای تورمی است. گزارش‌ها حاکی از آن است که صندوق‌های طلای قابل معامله در بورس ETF طی چند هفته گذشته ورود سرمایه بیشتری را تجربه کرده‌اند.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند باثباتی داشتند، در ایالات متحده هم دو شاخص از سه شاخص اصلی روند کاهشی در پیش گرفتند با این وجود بازارهای سهام تقریبا روند معاملاتی باثباتی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته داشت. این در حالی است که مقامات فدرال رزرو بارها بر موقتی بودن روند افزایش قیمت‌ها و فشار تورمی تاکید داشته‌اند.

بلومبرگ هم روز گذشته در گزارشی نوشت که مدیران صندوق‌های تامینی، صندوق دارایی خود را در ۲۰ کالا از ۲۳ کامودیتی کاهش داده‌اند و دلیل آن را هوای ملایم و مرطوب اخیر در ایالات متحده است که چشم‌انداز برداشت غلات را افزایش می‌دهد. اظهارات اخیر دولت چین در رابطه با گمانه‌زنی‌های بازارهای آتی، همراه با مقررات جدیدی که فروش معاملات آتی به سرمایه‌گذاران منفرد را محدود می‌کند، التهاب روند صعودی در بازار کالاهای خام را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا بار دیگر روند کاهشی در پیش گرفت و در مقایسه با هفته گذشته می‌توان گفت در سطحی چندان بالاتر از پایین‌ترین سطح هفته گذشته قرار ندارد. قیمت نفت خام نیمکس نیز با ادامه روند افزایشی به بالاترین سطح دو سال و نیم گذشته رسید و هر بشکه نفت خام به قیمت ۶۷.۷۵ دلار معامله می‌شود. از جمله موارد تاثیرگذار بر روند قیمت نفت خام، جلسه سران اوپک بوده است و انتظار می‌رود این کارتل نفتی تولید خود را در ماه‌های آینده افزایش دهد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز روز گذشته در محدوده ۱.۶۲ درصدی معامله شد.

11111

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی طلای آتی آگوست از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند افزایشی قیمت دو ماهه در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات ماه ژانویه یعنی ۱۹۷۱.۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۱۸۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۹۱۹.۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۹۲۵ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۹۴.۵۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز جمعه یعنی ۱۸۸۸.۳۰ دلار در هر اونس است.

222222222

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره جولای از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند صعودی دو ماهه در نمودارهای میله‌ای روزانه نیز برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره رسیدن به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی ۳۰.۰۱۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۲۶.۷۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۸.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۸.۷۱ دلار در هر اونس قرار گرفته است در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز جمعه یعنی ۲۷.۴۸ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۷.۲۶۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است.