3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

توقف مذاکرات محرک دلار و سکه

بازار سکه و دلار علی رغم چند هفته نوسان محدود با رشد قیمت قابل توجه مواجه شد. توقف مذاکرات تا بر سر کار آمدن دولت جدید در ایران و پیش بینی زمان بر بودن مذاکرات این رشد قیمتی را رقم زد. بازار سهام نیز پیرو همین عدم قطعیت رشدی کمتر از هفته های گذشته به ثبت رساند.

در بازارهای بین المللی افزایش قیمت بیت کوین و عبور از کانال ۴۰ هزار دلار به دلیل پذیرش پرداخت بیت کوین توسط شرکت آمازون شگفتی ساز شد. قیمت انواع نفت نیز با توجه به افزایش تقاضای جهانی اندکی افزایش یافت.

هر چند در هفته منتهی به ۱ مرداد بازار دلار و سکه شرایط نسبتا باثباتی را حفظ نمودند اما در هفته گذشته این دو دارایی رشد قابل توجهی را به ثبت رساندند. دلار با هزار تومان افزایش و رشد ۴.۱ درصدی به ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان رسید. سکه نیز با جهش ۵.۹ درصدی پس از مدت ها از کانال قیمت ۱۱ میلیون تومان عبور کرد. علاوه بر این که سکه همواره پیرو تغییرات دلار می باشد، اما رشد بیشتر سکه نسبت به دلار ناشی از تثبیت قیمت اونس جهانی طلا بالای مرز ۱۸۰۰ دلار بوده است. در سه هفته اخیر فعالان بازار با امیدواری نسبت به نتایج مذاکرات احیای برجام و پیش بینی افزایش عرضه ارز توسط بازارساز و مشخص تر شدن مواضع دولت جدید در مورد مسائل داخلی و خارجی با احتیاط عمل کردند و قیمت دلار تقریبا نوسان اندکی به ثبت رساند. در هفته گذشته با توجه به متوقف شدن مذاکرات هسته ای تا روی کار آمدن دولت جدید و احتمال زمان بر بودن نتیجه مذاکرات قیمت دلار و سکه وارد فاز صعودی شد. برخی تحلیلگران این افزایش قیمت را ناشی از افزایش تقاضای حواله ای پس از تعطیلات کرونایی و رشد قیمت دلار در کشورهای همسایه می دانند. به علاوه در هفته گذشته آمریکا اعلام کرد که در صورت خروج ایران از مذاکرات هسته ای تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال می کند که همین امر عامل مهمی در پیش بینی کاهش فروش نفت و ورود تقاضای احتیاطی به بازار شد.

بازار سهام که به دلیل محدودیت های کرونایی یک هفته تعطیل بود در اولین روز بازگشایی بیش از ۱۲ هزار واحد رشد کرد. هر چند در روز سه شنبه شاخص اندکی افت نمود اما در مجموع برای ششمین هفته متوالی رشد ۰.۴ درصدی را به ثبت رساند که پایین بودن این رشد ناشی از رفتار احتیاطی سهامداران به دلیل ابهام در سیاست های دولت جدید بوده است. به علاوه اظهارات رئیس جمهور منتخب در مورد مسائل جاری کشور این شائبه را در بین معامله گران ایجاد نموده که حل معضلات اقتصادی در اولویت برنامه های دولت آینده قرار ندارد و همین امر بر افت ارزش معاملات تاثیرگذار بوده است. عواملی مانند افزایش نرخ دلار، رشد پایه پولی و افزایش انتظارات تورمی و وجود محدوده جذاب نسبت قیمت بر درآمد بسیاری از شرکت ها محرکی برای رشد بازار سهام در روزهای آتی است.

در هفته منتهی به ۳۰ ژوئیه قیمت انواع نفت رشد ملایمی داشت. با توجه به رشد تقاضای نفت تحلیلگران پیش بینی می کنند که علی رغم افزایش عرضه نفت توسط کشورهای اوپک پلاس در ماه‌ های آینده، کمبود قابل توجه عرضه به افزایش بهای نفت می انجامد.

با کاهش سوددهی اوراق قرضه آمریکا و افزایش شمار مبتلایان به سویه دلتا در بیشتر نقاط جهان، ارزش شاخص دلار در هفته گذشته کاهش یافته و باعث شد ارزش هر اونس طلا تا ۱۸۲۹ دلار افزایش یابد. به علاوه با افزایش نرخ تورم در اروپا و آمریکا احتمال افزایش بهای طلای جهانی قوت یافته است.

بیت کوین که در شش هفته گذشته اصلاح قیمتی شدیدی را به ثبت رسانده بود در هفته منتهی به ۳۰ ژوئیه و تنها در یک روز با رشد ۲۵.۶ درصدی به بالای مرز ۴۰ هزار دلار رسید. این رشد قیمت به دلیل اعلام خبر پذیرش پرداخت بیت کوین توسط شرکت آمازون بوده است. با توجه به نوسان قیمت این رمزارز و سیاست های متفاوت کشورها در مورد به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال، نااطمینانی در این بازار افزایش یافته و معامله گران محتاطانه عمل می کنند.

با اعلام رئیس فدرال رزرو مبنی بر مطلوب نبودن وضعیت بازار اشتغال در آمریکا و لزوم حمایت­ های بیشتر از کسب و کارها، امیدواری فعالان بازار نسبت به تأخیر در اجرای تعدیل برنامه ‌های محرک مالی بانک مرکزی آمریکا بیشتر شد. این مسئله و به همراه افت ارزش شاخص دلار آمریکا باعث رشد قیمت فلزات پایه در هفته منتهی به ۳۰ ژوئیه گردید.

*رئیس اتاق بازرگانی شیراز

۲۲۳۲۲۷