3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

خرید و فروش ارز دیجیتال با نوبیتکس

امروزه بسیاری از افراد به‌دنبال سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز‌ها به‌خصوص بیت کوین‌ها هستند.

استخراج بیت کوین که به‌عنوان نخستین پول دیجیتال غیر متمرکز شناخته می‌شود، توسط رایانه‌‌های تخصصی صورت می‌گیرد. مدت زمان این فرایند که در سال‌های اخیر به‌شدت رقابتی شده است، به عوامل متعددی بستگی دارد.

در سال ۲۰۱۱ استخراج بیت کوین سخت‌تر از سال‌های اخیر بود و یک رایانه معمولی تنها مجاز به استخراج یک بیت کوین در روز بود. در سال ۲۰۲۰ از تراشه های ASIC که برای سخت‌افزار بیت کوین طراحی شده‌اند، برای استخراج استفاده می‌شود. اما مدت زمان لازم برای استخراج یک بیت کوین چقدر است؟ این سوالی است که قصد داریم در ادامه به آن پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

فرایند استخراج بیت کوین به چه مسائلی بستگی دارد؟

فرایند ماینینگ یا استخراج بیت کوین، بوسیله افراد ماینر صورت می‌گیرد. آن‌ها دستگاه‌ها و سخت‌افزار های خود را در اختیار این فرایند قرار می‌دهند تا ضمن حفظ امنیت شبکه بیت کوین، استخراج صورت پذیرد. ماینر‌ها با مشروعیت بخشیدن به معامله های صورت گرفته ازطریق تایید اعتبار کردن تراکنش ها، پاداش دریافت می‌کنند.

پیش از اقدام برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین، باید با پروسه استخراج آن آشنا شد و هزینه های آن را برآورد کرد تا از ضرر و زیان مالی در آینده جلوگیری شود. برای ماینینگ علاوه‌بر دستگاه استخراج، اینترنت، سختی استخراج، قیمت و هزینه های برق از جمله مسائل تأثیرگذار در ماین کردن بیت کوین به شمار می‌روند.

ارز دیجیتال

۱- دستگاه استخراج قدرتمند، مهم‌ترین اصل برای سودآوری بیشتر

در گذشته بوسیله کامپیوترهای خانگی نیز بیت کوین قابل استخراج بود اما امروزه با افزایش قدرت ماینر ها، تنها بوسیله تراشه های مخصوص استخراج (ASIC) سودآوری قابل اعتنایی به‌دست خواهد آمد. قدرت، برق مصرفی و قیمت دستگاه عواملی هستند که پیش از خرید مورد توجه قرار داد.

۲- تاثیر مثبت پایداری اتصال اینترنت در فرایند استخراج

برای استخراج بیت کوین سرعت و میزان ترافیک اینترنت خیلی تأثیرگذار نیستند بلکه ثبات و پایداری شبکه عامل موثری در فرایند ماینینگ به حساب می‌آید. سرویس های ADSL و TD-LTE گزینه های مناسبی برای این عملیات محسوب می‌شوند.

nobitex

۳- سختی استخراج بیت کوین، کنترل کننده تولید بیت کوین

واحد اندازه گیری قدرت ماینینگ دستگاه‌های استخراج تراهش بر ثانیه (TH/S) است. هرچه قدرت پردازش ماینر بیشتر باشد، سختی استخراج بیشتر می‌شود. سختی استخراج در شبکه بیت کوین در نظر گرفته شده تا از تولید سریع بیت کوین ها، توسط ماینر‌ها با قدرت پردازش قوی تر، جلوگیری شود.

۴- هزینه برق، عامل موثر در میزان سودآوری

یکی از تأثیرگذار ترین عوامل در فرایند استخراج، هزینه برقی است که میزان سودآوری ماینینگ را تضمین می‌کند. محاسبه هزینه های برق برای کسب سود در این فرایند نقش حائز اهمیتی دارد. بخشی از تفاوت قیمت ارز دیجیتال در کشور های مختلف از تفاوت در هزینه های انرژی الکتریسیته نشات می‌گیرد.

مدت زمان استخراج بیت کوین چقدر است؟

نمی توان برای پاسخ به این سؤال به عدد دقیقی اشاره کرد. شرایط رقابتی موجود، دستیابی به میزان مشخص زمان بری ماینینگ را سخت می‌کند. بااین‌حال عوامل مختلفی در مدت زمان لازم برای استخراج بیت کوین دخیل هستند. اگر ماینر از تجهیزات قدرتمندی برای استخراج استفاده کند می‌تواند این زمان را کاهش داده و بلاک های بیشتری استخراج کند. بنابراین در شرایط ایده آل به‌طور متوسط 10 دقیقه زمان می‌برد تا یک بلاک جدید استخراج شود.

آیا استخراج بیت کوین سود‌آور است؟

پاسخ به این سؤال سخت است، چرا که با بالا رفتن سختی شبکه بیت کوین فرایند استخراج بیش از یک سال طول خواهد کشید که از حالت سود دهی منطقی خود خارج می‌شود. رو‌به‌رو شدن با چنین شرایطی باعث می‌شود برخی از فعالان بازار ارز دیجیتال به سمت خرید ریپل، اتریوم، استلار یا سایر رمز ارز‌ها بروند که بعضا نرخ کارمزد پایین‌تر و سرعت تراکنش بالاتری دارند.

مهم‌ترین مشکل در صنعت ماینینگ بیت کوین، نرخ بالای برق مصرفی است که افزایش قدرت دستگاه‌های استخراج، هزینه های آن را افزایش می‌دهد. علاوه‌بر مصرف برق، افزایش سختی شبکه و هالوینگ (halving event bitcoin) که در ماه می سال ۲۰۲۰ یعنی اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ اتفاق می افتد و دستمزد‌ها را به نصف کاهش می‌دهد، چالش‌هایی هستند که سرمایه‌گذاران عرصه ارزهای دیجیتال با آن‌ها رو‌به‌رو هستند.

باتوجه‌به این شرایط دوره بازگشت سرمایه به‌شدت بالا رفته است. همچنین باتوجه‌به مطالبی که در بالا اشاره شد، دستورالعمل مشخصی برای محاسبه مدت زمانی‌که صرف ماینینگ کردن بیت کوین می‌شود، وجود ندارد. بنابراین پیش از سرمایه‌گذاری در صنعت استخراج بیت کوین حتما با کارشناسان ما در نوبیتکس مشورت کنید تا دچار ضرر و زیان مالی نشوید. این مقاله توسط سایت نوبیتکس نوشته شده و تمامی مسئولیت آن بر عهده نوبیتکس است.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.