3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

«در شرایط فعلی استخراج بیت کوین فقط برای چینی‌ها به صرفه است»

یک تولیدکننده‌ی دستگاه‌های ماینر گفت: در این شرایط و با تعرفه‌ی برقی که دولت تصویب کرده ماینینگ فقط برای چینی‌ها به‌صرفه است که تعداد زیادی دستگاه دارند و دستگاه‌ها را ارزان وارد می‌کنند.

پس از قطعی برق در مناطق مختلف کشور برخی این موضوع را مربوط به مزارع بیت‌کوین می‌دانستند. در اخبار آمده بود که در منطقه آزاد لامرد نیز بنا است یک مزرعه جدید راه‌اندازی شود.

«ابوذر زارعی» مدیر این مجموعه اما می‌گوید طرح آنها مزرعه استخراج بیت‌کوین نیست و آنها قصد ساخت دستگاه ماینر را دارند.

هردستگاه ماینر به اندازه‌ی اسپیلت ۲۴ هزار برق مصرف می‌کند

زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: استخراج بیت‌کوین کار انرژی بری است. هر دستگاه به نسبت مصرف خانگی برق زیادی مصرف می‌کند. هر دستگاه حدودا اندازه‌ی یک اسپیلت ۲۴ هزار سنترال برق مصرف می‌کند.

وی افزود: طبق قانون قیمت برق برای ماینینگ، قیمت برق صادراتی است. در این شرایط یک دستگاه ۳۰ میلیونی ۳۰۰ هزار تومان درآمد دارد. با این شرایط برای هیچ‌کس به‌صرفه نیست که پول برق صادراتی را بدهد و دستگاه روشن کند، مگر برای چینی‌ها که مزرعه گذاشته‌اند.

این تولیدکننده صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: اولا تعداد دستگاه‌های چینی‌ها بسیار زیاد است دوما دستگاه‌ها را خودشان با قیمت بسیار پایین تقریباً یک‌دهم وارد می‌کنند. این برای ما هیچ توجیه اقتصادی ندارد، چون اولا دولت به این موضوع گیر داده، دوما تعرفه‌ی برق نامتعارف است، سوما مردم در این مورد سو ظن دارند.

او در مورد ساخت مزرعه در منطقه آزاد لامرد توضیح داد: طرح ما ساخت دستگاه‌های استخراج است، استخراج ارز دیجیتال برای مرحله‌ی بعد است. ما با نمونه‌برداری از دستگاه‌های خارجی قرار است که این دستگاه‌ها را تولید کنیم. هنوز هم در مراحل ابتدایی و ساخت ساختمان کارگاه است.

زارعی تصریح کرد: فاز یک ما ساخت دستگاه استخراج و فاز دوم آن استفاده از همان دستگاه‌ها است. قرار است تعداد کمی دستگاه استفاده کنیم. نهایتاً ۲ تا ۳ مگاوات برق مصرفی ما خواهد بود. این کار اصلاً مزرعه نیست. مزرعه به بالای ۱۰ هزار دستگاه می‌گویند. دستگاه‌های ما مشابه دستگاه‌های خارجی است و در تلاش هستیم که مصرف برقمان پایین‌تر باشد که کمکی به این موضوع برق بکنیم.

او گفت: دوستان ما در منطقه آزاد اسم طرح را اشتباه نوشته‌اند. این اسم غلط‌انداز است. نام طرح «تولید دستگاه‌های استخراج» است. روابط‌عمومی منطقه آزاد لامرد این اسم را گذاشته است. در جلسه با مدیرعامل هم من این موضوع را اعلام کردم که اشتباه بوده است.

او درباره‌ی مصرف برق فعالیت کارگاه خود توضیح داد: در رفسنجان بیش از ۵۰ هزار دستگاه فعال بوده است. من نهایتا هزار دستگاه را فعال می‌کنم. مصرف برق ما نهایتا به ۲ یا ۳ مگاوات می‌رسد درحالی‌که در کنار ما کارخانه‌ی آلومینیوم ۵۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کند.

او به سوالی درباره‌ی دیگر تولیدکنندگان داخلی ماینر پاسخ داد: من خبر ندارم که کسی در ایران به جز من تولید می‌کند یا خیر! این طرح خود ما بود. چون دولت هم تصویب کرد این کار را انجام می‌دهیم. هنوز هم هیچ‌کدام از دستگاه‌های ما به مرحله پایانی نرسیده است.

انتهای پیام