3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

در پی نوسان قیمت، ۱.۳ میلیون دستگاه ماینر از چرخه استخراج ارزهای دیجیتال خارج شده‌اند

استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر ۱.۳ میلیون دستگاه را از چرخه خارج کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد دوران سختی انتظار این صنعت را می‌کشد.

در اکثر ماه‌های سال ۲۰۱۸ صنعت استخراج ارز دیجیتال در ظاهر بدون تأثیر از روند نزولی ارزش ارزها حرکت می‌کرد. در این حوزه، هش ریت ارزهای اصلی باوجود کاهش قیمت بیت کوین افزایش مناسبی داشت. منتهی در هفته‌های اخیر، دوران رکود و نزول به صنعت معدن‌کاوی هم وارد شد و آمارهای نگران‌کننده‌ای از آن به گوش می‌رسد.

سقوط نرخ هش بیت کوین به‌خاطر خاموش شدن دستگاه‌های قدیمی

در ابتدای ماه جاری میلادی، درجه‌ی سختی شبکه‌ی بیت کوین که حدودا پس از رمزگشایی هر ۲۰۱۶ بلوک (حدود دو هفته) مجددا تنظیم می‌شود، در اثر نوسانات نرخ هش، سقوطی ۱۵.۱ درصدی را تجربه کرد. این سقوط، رتبه‌ی دوم سقوط‌ها را در تاریخ بیت کوین و همچنین، بزرگ‌ترین سقوط دشواری شبکه را از سال ۲۰۱۱ به‌ نام خود ثبت کرد. یک دوره پیش از آن، نرخ دشواری شبکه افت ۷.۴ درصدی داشت که در مدت ۶ سال گذشته، بزرگ‌ترین افت محسوب می‌شد.

مقاله‌های مرتبط:

  • استخراج بیت کوین چه مقدار انرژی مصرف می‌کند
  • ۸۰ درصد از ۲۱ میلیون بیت کوین استخراج‌ شده است

برخی کارشناسان اعتقاد دارند سقوط نرخ دشواری شبکه‌ی بیت‌کوین به‌معنای شروع دوران مرگ این ارز دیجیتال است. هرچند نتیجه‌گیری آن‌ها تاحدودی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد اما نشان‌دهنده‌ی یک روند جدید در صنعت استخراج خواهد بود. در روند ایجادشده، هزینه‌های معدن‌کاوی افزایش و سوددهی آن کاهش یافته است. بسیاری از فعالان صنعت، روند بازار را در ماه‌های منتهی به سال ۲۰۱۹، کاملا متفاوت از پیش می‌دانند.

استخراج بیت کوین

کاهش فاصله میان درآمد از استخراج و هزینه انرژی برق

طبق تحقیقات انجام‌شده توسط شرکت BitMEX، از شروع ماه نوامبر (۱۰ آبان)، نرخ هش بیت‌کوین کاهش ۳۱ درصدی داشته است. این کاهش معادل با خاموش شدن یا از مدار خارج شدن ۱.۳ میلیون دستگاه Antminer S9 تفسیر می‌شود.

وب‌سایت CCN قبلا گزارش داده که سوددهی فعالیت برای استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال، وابستگی بالایی به ابعاد فعالیت، هزینه‌های انرژی و دیگر معیارها دارد. ازطرفی، سقوط بازار باعث سرعت بخشیدن به منسوخ شدن دستگاه‌های قدیمی می‌شود. به‌بیان‌دیگر، دستگاه‌های قدیمی همچون Antminer S7، دیگر صرفه‌ی اقتصادی لازم را برای معدن‌کاوها ندارند.

کاهش شدید درآمد از استخراج ارز دیجیتال

سقوط‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال، به معدن‌کاوها بیش از سرمایه‌گذاران و پس‌اندازکنندگان خسارت وارد کرد. تحقیقات بیت‌مکس تخمین می‌زند که درآمد استخراج بیت‌کوین در مجموع کاهش داشته است. درآمد این صنعت در ابتدای ماه جاری میلادی به ۶ میلیون دلار در روز رسید؛ درحالی‌ که همین آمار در ابتدای ماه گذشته، ۱۳ میلیون دلار در روز بود. کاهش درآمد مذکور، بیش از کاهش ارزش بیت‌کوین در مدت مشابه بود.

دلیل کاهش درآمد معدن‌کاوها بیش از سرمایه‌گذاران آن است که دشواری شبکه به‌جای تغییر روزانه، در دوره‌های زمانی مشخص تغییر می‌کند. کاهش نرخ هش، تعداد بلوک‌های استخراج‌شده را تا شروع تغییر بعدی در سطح دشواری شبکه، کاهش می‌دهد. در گزارش تحقیقاتی بیت‌مکس درباره‌ی کاهش نرخ شبکه آمده است:

در دوره‌ی ۶ روزه تا سوم دسامبر (۱۲ آذر)، ۲۱.۸ درصد بلوک‌های کمتری استخراج شدند. انتظار اولیه، استخراج ۱۴۴ بلوک در روز بود. دلیل کاهش ایجادشده، ترک شبکه از سوی معدن‌کاوها پیش از تغییر دشواری شبکه است. درنتیجه، بلوک‌های کمتری استخراج شدند. درنهایت، ۲۱.۸ درصد کاهش کوتاه‌مدت در علاقه به معدن‌کاوی گزارش می‌شود که قطعا تحت تأثیر کاهش قیمت بوده است.

استخراج بیت کوین

مقایسه‌ی نرخ هش با قیمت بیت کوین

بیت‌مکس در جایی دیگر از گزارش خود تخمین می‌زند که تقریبا تمام ماینرهای ارز دیجیتال در فعالیت خود با ضرر مواجه هستند. البته برخی از آن‌ها با استراتژی‌های گوناگون، خسارت را کاهش داده یا تاحدودی آن را جبران کرده‌اند.

اکثر ماینرها سرمایه‌گذاری بلندمدتی در این صنعت انجام داده‌اند

برخی کارشناسان اعتقاد دارند روندهای ایجادشده، نشان‌دهنده‌ی ورود بیت‌کوین به لایه‌های بیرونی یک گرداب است. در گرداب ایجادشده، تعداد زیادی از ماینرها پیش از تنظیم شدن مجدد نرخ دشواری شبکه، دستگاه‌های خود را خاموش می‌کنند. درنتیجه، رفتار آن‌ها مانع از پردازش بلوک‌ها در شبکه با دوره‌های زمانی ۱۰ دقیقه‌ای می‌شود. درنهایت، دوره‌های زمانی تنظیم دشواری در شبکه، طولانی‌تر خواهد شد.

آندراس آنتوپولوس یکی از کارشناسان حوزه‌ی ارز دیجیتال اخیرا توضیح داد که پیش‌بینی‌های بدبینانه در حوزه‌ی استخراج، یک معیار مهم را درنظر نمی‌گیرند و به‌همین دلیل، شکست خواهند خورد. معیار مهم آن است که اکثر معدن‌کاوهای ارزهای رمزنگاری‌شده، به‌صورت جدی در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و دیدگاهی بلندمدت نسبت به آن دارند. دیدگاه بلندمدت آن‌ها باعث می‌شود تا خسارت‌های کنونی در معدن‌کاوی را به امید سوددهی در آینده، تحمل کنند.

آنتوپولوس در توضیح تحلیل خود می‌گوید:

یکی از دلایلی که پیش‌بینی‌ها غلط هستند، دیدگاه بلندمدت معدن‌کاوها است. به‌بیان‌دیگر، آن‌ها سرمایه‌گذاری‌هایی در تجهیزات خود انجام داده‌اند و عموما، انرژی برق مورد استفاده را در طرح‌های بلندمدت خریداری می‌کنند. به‌همین دلیل، اگر آن‌ها مجبور باشند برای کسب سود سه ماه دیگر هم منتظر بمانند، دستگاه‌های خود را خاموش نخواهند کرد.

درنتیجه‌ی تمامی بررسی‌های انجام‌شده، به‌نظر نمی‌رسد مشکلات صنعت استخراج، تأثیری بلندمدت روی بیت کوین داشته باشد. البته، شرکت‌های فعال در عرضه‌ی دستگاه‌های صنعتی استخراج، دوران سختی را برای متقاعد کردن مشتریان، در پیش دارند.

تعداد کاربران حوزه ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۸ دو برابر شده است
مرورگر جدید اپرا با محوریت ارز رمزنگاری شده معرفی‌ شد
ارزش ارز دیجیتال به‌سرقت‌رفته در سال ۲۰۱۸ به یک میلیارد دلار می‌رسد
مدیر بورس نیویورک: بیت‌ کوین آمده است که بماند
نزدک و فیدلیتی در صرافی ارز دیجیتال ErisX سرمایه‌ گذاری می‌کنند