3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

رهبران عراق برای پذیرش حضور نظامی آمریکا تحت فشار هستند

بغداد- ایرنا – در حالی که رییس پارلمان عراق سرگرم سفر رسمی چند روزه به آمریکا است، یک نماینده پارلمان از فراکسیون «الفتح» نزدیک به الحشد الشعبی در اظهاراتی گفت که روسای پارلمان و جمهور عراق برای ماندن نیروهای آمریکایی در خاک عراق تحت فشار واشنگتن هستند.

«احمد الکنانی» امروز شنبه در گفت وگو با سایت خبری «الاتجاه پرس» ارگان خبری گروه مقاومت اسلامی «کتائب حزب الله عراق» در حالی این اظهارات را عنوان کرده که رییس جمهوری عراق به تازگی گفته است که در صورتی که ماموریت نیروهای آمریکایی فقط منحصر به مبارزه با داعش باشد، مخالفت جدی با حضور این نیروهای خارجی در خاک عراق وجود ندارد.
الکنانی خاطرنشان ساخته است که مواضع اخیر «برهم صالح» رییس جمهوری و «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق شاید نشانه وجود فشارهایی بر این دو مقام عراقی از طرف واشنگتن برای ماندن نیروهای آمریکایی در خاک عراق باشد.
وی تاکید کرده است که به رغم مواضع این دو مقام عراقی اما جناح های سیاسی و پارلمانی عراق همچنان بر اخراج نیروهای خارجی از عراق اصرار دارند.
همزمان «رعد حسین» نماینده پارلمان از فراکسیون «سائرون» مورد حمایت «مقتدا صدر» گفته است که «الفتح» و سائرون که دو فراکسیون بزرگ پارلمان عراق هستند همچنان پیگیر لایحه قانونی اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق هستند.
وی این اظهارات را در پاسخ سخنان اخیر برهم صالح در گفت وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» آمریکا عنوان کرده و افزوده است که این دو ائتلاف پارلمانی با هرگونه رایزنی بر سر ماندن نیروهای رزمی خارجی در خاک عراق، مخالف هستند.
این در حالیست که دو ائتلاف سائرون و الفتح که جمعا بیش از 110 کرسی از مجموع 329 کرسی پارلمان دارند، در حال حاضر رایزنی ها را با دیگر فراکسیون های پارلمانی برای تصویب لایحه قانونی خروج نیروهای آمریکا از خاک عراق انجام می دهند.
طبق اعلام سابق سفارت آمریکا در بغداد تعداد کل نیروهای آمریکایی موجود در خاک عراق حدود پنج هزار و 200 نفر هستند اما منابع پارلمانی و سیاسی و وابسته به گروه های مقاومت در عراق، تعداد نیروهای آمریکایی را به مراتب بیش از این رقم عنوان می کنند.
آنچه بیش از همه پارلمان و جناح های سیاسی در عراق را به تحرک برای اخراج نیروهای آمریکایی از خاک کشورشان واداشته، پاره ای فعالیت های مشکوک نیروهای آمریکایی از جمله مشارکت در عملیات های رزمی و نادیده گرفتن حاکمیت ملی عراق است.
اظهارات جنجالی چندی قبل «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا که مدعی شده بود نیروهای آمریکایی در خاک عراق برای زیر نظرگرفتن جمهوری اسلامی ایران است، بیش از پیش جناح های سیاسی و پارلمانی عراق را به پایان بخشیدن هرچه سریع تر به حضور نظامیان امریکا در خاک عراق مجاب کرده است.