3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

ریزش فلزات گرانبها در معاملات کم ریسک / عقب نشینی بیش از ۳۰دلاری فلز زرد

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ شرایط بازارهای کلیدی خارجی نیز روز گذشته برای بازار فلزات گرانبها منفی بود چرا که شاخص دلار آمریکا روند صعودی در پیش گرفت و همزمان قیمت نفت خام کاهش یافت. در واقع عدم ریسک پذیری در شروع هفته معاملاتی باعث شکل گیری صف فروش در بازار فلزات گرانبها شد. بر این اساس روز گذشته طلای آتی اکتبر با ۳۶.۴۰ دلار کاهش به قیمت ۱۷۹۵.۱۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۴۲۷ دلار کاهش به قیمت ۲۴.۳۸ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در بازارهای سهام ایالات متحده آمریکا نیز به غیر از شاخص نزدک که اندکی افزایش یافت دو شاخص اصلی دیگر روند نزولی داشتند. با توجه به اینکه شاخص‌های سهام ایالات متحده از سطح رکوردی خود در هفته گذشته فاصله چندانی نگرفته‌اند سوال اصلی ناظران بازار این است که آیا روند صعودی در هفته‌های آتی هم ادامه خواهد یافت یا خیر؟ بر اساس تجربه سال‌های گذشته، دو ماهه سپتامبر و اکتبر ماه‌های سنگینی برای بازارهای سهام بوده است.

برجسته‌ترین داده‌های اقتصادی هفته جاری شامل سخنرانی برخی از مقامات فدرال رزرو و نشست منظم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه است. اگرچه بر اساس گزارش مشاغل منفی جمعه گذشته ایالات متحده، بسیاری بر این باورند که کاهش خرید اوراق قرضه و تغییر سیاست‌های پولی آمریکا در کوتاه مدت اتفاق نخواهد افتاد.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا روند افزایشی در پیش گرفت شاخص دلار قصد دارد از روند نزولی که اخیرا قیمت‌ها را به پایین‌ترین سطح چهار هفته‌ای رسانده بود، فاصله بگیرد. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس در معاملات روز گذشته کاهش یافت و هر بشکه نفت خام به قیمت ۶۸.۲۵ دلار رسید همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا در محدوده ۱.۳۶۵ درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای اکتبر همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند اما برای حفظ این روند معاملات باید قدرت تازه‌ای از خود نشان دهند. روند صعودی چهار هفته‌ای همچنان در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۱۸۳۶.۲۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی کامل ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۱۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۲۳.۶۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۱.۸۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در ۱۷۷۷.۲۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی و صعودی قیمت معاملات آتی طلا در یک سطح کلی فنی کوتاه مدت قرار دارند. با این حال قیمت‌ها همچنان در نمودار صعودی چهار هفته‌ای مشاهده می‌شوند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۲۲.۳۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۴.۹۴۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۵ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی ۲۴ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۳.۷۷۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.