3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

سال ۲۰۰۰ طلا

اقتصاد نیوز: قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ از سطح دو هزار دلار نیز فراتر رفت و قله تاریخی را جا به جا کرد اما پس این اوج گیری به سوی کانال های پایین تر سقوط کرد. اما اوج و فرود طلا چگونه رقم خورد؟

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، سال 2020 برای بازار طلا سال بسیار هیجان انگیزی بود، به طوری که بالاخره در ماه پایانی، اخبار مثبت در مورد تولید واکسن کووید۱۹ و رفع اضطراب در مورد نتایج انتخابات ایالات متحده برخی از شور و اشتیاق این فلز زرد را کاهش داد.

 

شروع طلا در 2020

قیمت طلای نقدی در آخرین روز سال ۲۰۱۹ بازار را با قیمت ۱۵۱۶ دلارو ۸۰ سنت به پایان رساند. در نخستین روز کاری سال ۲۰۲۰ طلا با حدود دو دلار افزایش در سطح قیمتی  ۱۵۱۸ دلار و ۹۰ سنت کار را آغاز کرد. اما این سه هفته بعد قرار است چه غوغایی در جهان برپا شود.

 

واکنش قیمت طلا به کرونا

ووهان چین در ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) قرنطینه شد. یک ویروس مرموز در این شهر بیداد می کرد تصاویر نشان می داد ووهان مثل شهر ارواح شده است روز به روز خبر مرگ شنیده می شود همه از یک ویروسی صحبت می کردند که به یکباره انسان را از پا در می آورد. ابعاد انسانی کرونا از یک سو جهان را در وحشت فرو برد و از سوی دیگر سرفه اقتصاد چین سرمایه ها را دل نگران کرده بود. در واکنش به این اتفاقات  در روز سوم بهمن قیمت طلای نقدی ۱۵۵۹ دلار و ۳۰ سنت شد که افزایش بیش از ۴۵ دلاری را از آغاز سال نشان داد.اما این تازه شروع ماجرا بود.

 گسترش این بیماری تا پایان بهمن  در چین، جهان را مبهوت کرد، به طوری که در ۳۰ ژانویهٔ ۲۰۲۰، سازمان  بهداشت جهانی با انتشار بیانیه‌ای، شیوع ویروس کرونا جدید را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد. در این روز طلا با قیمت ۱۵۷۱ دلار به فروش رسید که این افزایش ۵۳ دلاری را از آغاز سال نشان داده بود.

 

تابستان پرنوسان قیمت طلا

بعد از همه گیر شدن کرونا، قیمت طلا نیز روند صعودی داشت به طوری که هر اونس طلا در ۶ آگوست (۱۶ مرداد) به بیشترین حد خود در سال جاری ۲۰۶۷ دلار رسید. یعنی 549 دلار افزایش از ابتدای سال میلادی. کسی فکرش را نمی کرد در بازه هفت ماهه 36 درصد رشد قیمت را تجربه کند.

قیمت نوسان طلا.jpg

 

غافل‌گیری موسسه‌های اقتصادی جهان

این افزایش در تابستان سال جاری آنقدر شگفت‌انگیز بود که موسسه‌های اقتصادی پیش‌بینی‌های خود را برای آینده تغییر دادند. به طوری که بانک آمریکا در ماه آگوست (مرداد) پیش‌بینی کرد قیمت طلا به 3000 دلار در هر اونس در سال 2022 برسد.

اما طلا در پایان تابستان روند نزولی خود را آغاز کرد تا در 18 سپتامبر (۲۸ شهریور) 1950.85 دلار آمریکا قیمت داشت. بیشتر تحلیلگران می‌گویند که همه گیر شدن بیماری و عواقب اقتصادی آن باعث افزایش بیشتر فلز گرانبها شده بود. با آغاز فصل پاییز، روند کاهشی شدت بیشتری به خود گرفت به طوری که در نخستین روز پاییزبا قیمت ۱۸۹۲ دلار در بازار عرضه شد.تمامی این افزایش‌ها ناشی از همه گیری ویروس کرونا است.

پس از افزایش قیمت در اواسط سال ، قیمت طلا از اواخر ماه آگوست (مرداد) از بالاترین سطح خود افت کرد و روند نزولی را پیش برد. اما هنوز هم ، برخی همچنان در آخرین روزهای سال میلادی اعتقاد دارند که دلایلی برای هیجان زده شدن مجدد طلا در سال 2021 وجود دارد.

تب تند انتخابات و قیمت طلا

با افزایش هیجان برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، بازار طلا به افت خود ادامه داد و در یک نوامبر (۱۱ آبان) به قیمت ۱۸۷۹ دلار رسید. در حالی که دو روز بعد در روز انتخابات ( ۱۳ آبان) به قیمت ۱۸۹۸ دلار رسیده بود که هیجان و ترس سرمایه‌گذاران از آینده انتخابات آمریکا را نشان می‌داد.به طور کلی نوامبر ( آبان)، ماه پر نوسانی برای این فلز گرانبها بود.

 

آرامش قیمت طلا در ماه پایانی

اما آمارهای نهایی تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی روز سه‌شنبه ۲۲ دسامبر (۲ دی) منتشر شد که در دو هفته مانده به پایان سال، موجب رسیدن قیمت هر اونس طلا به ۱۸۱۰ دلار تا ۱۸۲۰ دلار شد. همچنین خبرهای خوش در خصوص کشف واکسن و بهتر شدن پیش‌بینی‌ها برای اقتصاد جهانی در سال آینده موجب بهبود فضای بازار شد.در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰، قیمت طلا در سطح ۱۸۸۰ تا ۱۸۷۵ دلار نوسان دارد که به نظر می‌رسد که اگر اتفاق ناگهانی در روزهای آتی در جهان رخ ندهد، بازار در همین سطح سال ۲۰۲۰ را به پایان برساند.

 

 

این مطلب برایم مفید است

0 نفر این پست را پسندیده اند