3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

سیگنال منفی مذاکرات برجام به دلار و سکه

سیگنال منفی مذاکرات برجام به دلار و سکه
ایران اکونومیست- اخبار ضد و نقیض و پاس کاری ایران و آمریکا درباره زمان دقیق مذاکرات برجام ، باور معامله گران بازار ارز را به این رسانده است که زمان مذاکرات در هاله ای از ابهام است و فعلا خبر دقیقی به گوش نمی رسد و یکی از دلایل صعود قیمت دلار و قیمت سکه هم همین است.

بدون شک این روز ها برجام و زمان شروع مذاکرات وین یکی از موضوعات داغ در اخبار سیاسی ایران و جهان است. بازار ارز و طلای تهران هفته گذشته تحت تاثیر این موضوع به حالت دفاعی در آمد. معامله گران دلار با احتیاط بیشتری در بازار قدم برداشتند.

قیمت دلار و قیمت سکه در شروع معاملات بازار امروز روند صعود را دنبال کرد .امروز شنبه 3 مهر ماه قیمت دلار با افزایش ۰.۵۴ درصدی، از ۲۷,۴۵۰ (بیست و هفت هزار و چهارصد و پنجاه ) تومان به ۲۷,۶۰۰ (بیست و هفت هزار و ششصد ) تومان رسید. این اسکناس آمریکایی در روز پنجشنبه گذشته با قیمت 27 هزار و 450 تومان به کار خود پایان داده بود.

قیمت سکه هم در بازار امروز هم گام با دلار آمریکا گران شد. قیمت سکه در معاملات روز پنجشنبه مرز حساس 11 میلیون و 800 هزار تومان را حفظ کرد. این فلز گران بها در انتهای معاملات روز پنجشنبه با قیمت 11 میلیون و 865 هزار تومان بسته شد. در بازار امروز قیمت سکه 2000هزار تومان دیگر پیشروی کرد و با 11 میلیون و 867 هزار تومان مبادله شد.

اخبار ضد و نقیض و پاس کاری دو طرف مذاکره کننده درباره زمان دقیق شروع مذاکرات برجام ، باور معامله گران بازار ارز را به این رسانده است که زمان مذاکرات در هاله ای از ابهام است و فعلا خبر دقیقی به گوش نمی رسد و یکی از دلایل صعود قیمت دلار و قیمت سکه هم همین است.

جوئی هود، دستیار وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به «العربیه» گفت که اگر ایران قصد دارد مذاکرات هسته‌ای جهت احیای برجام را ازسربگیرد باید «فورا اقدام» کند. وی گفت: تعهد ما برای این کار (بازگشت به برجام) نامحدود نیست چراکه برجام دیگر منافع عدم اشاعه‌ای که زمانی داشت را دیگر برآورده نمی‌کند. پس ما از ایرانیان می‌خواهیم که فورا اقدام و با ما در وین ملاقات کنند.

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه آفریقای جنوبی سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی را سیاستی عمل‌گرایانه خواند و گفت: ایران به مذاکرات برجام بازمی‌گردد، اما اقتصاد خود را به این مذاکرات گره نمی‌زند و در صورتی که طرف‌های مقابل به اجرای تعهدات خود بازگردند، ایران نیز چنین خواهد کرد.

امیرعبداللهیان در گفتگویی با شبکه ان بی سی نیز تاکید کرد : آن‌ها می‌گویند «ما آماده بازگشت به تکمیل تعهدات‌مان هستیم»، اما هیچ اقدام عملی برای نشان دادن و ثابت کردن عزم‌شان به ملت و دولت جدید ایران نشان نداده‌اند و بدتر از همه این است که همزمان تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده‌اند.وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد که این به عهده آمریکا است که نشان دهد پس از خروج سه سال پیش دونالد ترامپ از برجام، واشنگتن برای بازگشت به این توافق جدی است. وی در این زمینه گفت: به عبارت دیگر، رئیس‌جمهور بایدن به رفتار رئیس جمهور پیشین خود اعتراض کرده و همچنان نیز می‌کند، اما تحریم‌هایی که آقای ترامپ علیه ایران اعمال کرده بود توسط آقای بایدن به دقت ادامه پیدا می‌کنند.

سعید خطیب زاده ، سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در توئیتی نوشت : مذاکره برای مذاکره به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. همینطور این تصور غلط که “تروریسم اقتصادی” نتیجه‌بخش است.زمان آن فرارسیده است که آن طرفی که یکجانبه برجام را ترک کرد، از خواب برخاسته و چشمان خود را به روی واقعیت بگشاید.

 

اقتصادنیوز