3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

صدور اولین نماد اعتماد برای یک سامانه استخراج بیت کوین در ایران

تقریبا در نیمه های سال ۹۸ دولت موضع خود را نسبت به ارزرمزها اعلام کرد و موجب رونق بازار ارزهای دیجیتالی علی الخصوص بیت کوین شد. در این مطلب ابتدا به تحلیل ارزرمزها میپردازیم و سپس اولین شرکت فعال در حوزه استخراج بیت کوین که موفق به کسب اینماد شده است را معرفی میکنیم.

به دنبال همه‌گیری ویروس کرونای جدید (SARS-CoV-2) مردم هرروز بیشتر از روز قبل به اینترنت وابسته‌تر می‌شوند به طوری که امروزه کسب و کارهای حوزه آنلاین که مدیریت آنها در خانه و با دورکاری میسر است، بیشتر از همیشه در حال سوددهی هستند.

گزارش نیویورک تایمز نیز صحت این ادعا را اعلام کرده است. در این گزارش بیان شده که میزان مصرف اینترنت در سراسر جهان پس از دنیاگیری کروناویروس به طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است. نمودار زیر بیانگر افزایش تعداد کاربران بزرگترین بنگاه‌های خبری دنیا پس از ژانویه 2020 است؛ به طوری که رسانه CNBC  افزایشی  100 درصدی را در تعداد مخاطبان خود تجربه می‌کند.

اوضاع اقتصادی نیز به همین منوال است. در حالی که یک RNA ویروس 10 نانومتری، تقاضای نفت خام در جهان را تا یک سوم کاهش داده و قیمت نفت وست تگزاس را به پایین‌ترین میزان خود در تاریخ رسانده،‌ در روی دیگر این سکه غول‌های حوز   تجارت آنلاین، اگرچه از برخی جنبه‌ها تاثیرات منفی اقتصادی پذیرفته‌اند، اما جهش‌هایی بی‌سابقه‌ را تجربه می‌کنند. به عنوان مثال سهام شرکت آمازون در آستانه 2500 دلار قرار دارد و بیشترین ارزش خود را در طول 5 سال گذشته بدست آورده است.

همه این آمار و ارقام نشان می‌دهد شرایطی اقتصادی به شدت در حال تغییر است و به تبع آن باید شیوه‌های درآمدزایی خود را تغییر دهیم. تعدیل نیروهای اخیر بسیاری از شرکت‌های ایرانی و خارجی نشان می‌دهد اتکا به درآمد کارمندی شیوه مطمئنی برای گذران زندگی نیست.

استخراج بیت کوین ، یک درآمدزایی اینترنتی

احتمالا نام بیت کوین به گوشتان خورده است. بیت کوین با ارزش‌ترین و معروف‌ترین ارز دیجیتال است، و از زمان پیدایش آن در سال 2009 تاکنون، تنها از چند سنت به چندین هزار دلار رسیده است.

شاید جالب باشد بدانید که قیمت بیت کوین، علی‌رغم اینکه در نمای کلی نوسان دارد، اما نمودار قیمتی آن نشان می‌دهد در طول یک ماه گذشته، بدون توجه به شیوع کووید 19 از آستانه 5 هزار دلار به کانال 8 هزار دلاری نزدیک می‌شود. برخی تحلیل‌گران این حوزه نظیر جان مک‌آٰفی پیش‌بینی‌های بسیار خوشبینانه‌ای از قیمت بیت‌کوین دارند. صاحب کمپانی مک‌آفی معتقد است قیمت این رمزارز تا پایان سال 2020 به رقم سرسام آور 1 میلیون دلار خواهد رسید؛ یعنی بیش از 100 برابر قیمت کنونی!

حتی اگر 10 درصد از این پیشبینی هم صحیح باشد، یعنی اگر قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار برسد،‌ سرمایه‌گذاری در بیت کوین در سال 2020 می‌تواند سرمایه شما را 10 برابر کند. حالا سوال مهمتر این است که چگونه می‌توان در حوزه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد و چه موانعی پیش روی سرمایه‌گذاران وجود دارد؟

امنیت، شرط اصلی سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال

بیش از 11 سال ازعمر بیت‌ کوین به عنوان نخستین ارز دیجیتالی می‌گذرد و بسیاری از افراد به استخراج و خرید و فروش بیت‌کوین مشغول هستند. استخراج بیت کوین دانش فنی و البته سرمایه اولیه قابل توجه‌ای برای برپایی فارم و هزینه‌های فنی و جانبی آن می‌طلبد. موضوع مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد، بحث امنیت سرمایه‌گذاری در بیت کوین است.

بسیاری از افراد سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را کاملا بی‌خطر می‌دانند. آنها استدلال می‌کنند که ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز و معامله‌کنندگان آن ناشناس هستند. هیچ نهاد اقتصادی یا دولتی بر آن کنترل ندارند و فعالیت‌ها در آن شفاف است. در نتیجه سرمایه‌گذاری در آن نیز از امنیت بالایی برخوردار است. اما باید بدانید که کارشناسان نقدهایی جدی به حوزه کرایپتوکارنسی وارد می‌کنند.

برخی بیت‌کوین را یک ابزار قدرتمند برای پولشویی می‌دانند، همچنین مصرف بالای برق در فرآیندهای استخراج نیز می‌تواند آثار سوء زیست محیطی به همراه داشته باشد. در خصوص بحث امنیت رمزارزها نیز باید بدانید که هکرها و شیادان دیجیتالی همواره در کمین‌اند. آمارها نشان می‌دهد که در طول ژانویه و فوریه 2018 بیش از 1.3 میلیارد دلار از ارزش ارزهای دیجیتالی توسط هکرها و شیادان با استفاده از روش‌هایی نظیر فیشینگ (Phishing) به سرقت رفته است.

در نتیجه برای سرمایه‌گذاری در این حوزه علاوه بر این که به دانش فنی نیاز است، نباید بی گدار به آب زد. وجود موانع بزرگی مانند آنچه گفته شد، بسیاری از دولت‌ها را وادار کرده تا برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین و سایر فعالان حوزه ارزهای دیجیتال محدودیت‌های قانونی وضع کنند.

با وجود همه این موانع امنیتی، قانونی و حتی فنی، شرکت‌هایی هستند که علاوه‌بر داشتن دانش فنی بالا برای برپایی فارم‌های استخراج بیت‌کوین و تامین امنیت ماینرهای خود، مجوزهای قانونی لازم را نیز دریافت کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در ایران، شرکت ددینو با داشتن تیمی از متخصصین این حوزه و با برپایی فارم‌های استخراج بیت‌کوین امکان خرید و اجاره ماینرهای بیت‌کوین را به شکل قانونی فراهم کرده است.

جواز تاسیس

این شرکت که نماینده آی ماینر در ایران به حساب می‌آید، مجوزهای لازم برای فعالیت در این حوزه را از نهادهای مربوطه کسب کرده و به عنوان یک شرکت ایرانی فعال در حوزه بیت‌کوین، پلتفرم اختصاصی خود را برای اجاره و فروش ماینر ارائه می‌کند.

ددینو در حال حاضر تنها شرکت ارائه کننده خدمات خرید و فروش ماینر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی است که از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کرده است. به نظر می‌رسد که بازار ارزهای دیجیتال در ایران به سمت قانونی شدن حرکت می‌کند.

این مطلب برایم مفید است

13 نفر این پست را پسندیده اند