3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

صعود طلا به بالاترین سطح دو هفته ای / تاثیرپذیری فلزات گرانبها از داده های تولید ناخالص داخلی

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ روند صعودی فلزات گرانبها همچنین پس از جلسه FOMC و سخنرانی جروم پاول رییس فدرال رزرو اندکی افزایش یافته است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی آگوست با ۳۲.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۳۱.۹۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۹۴۳ دلار افزایش به قیمت ۲۵.۸۲ دلار در هر اونس معامله شد.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران روز گذشته همچنان در حال ارزیابی جلسه بازار کمیته آزاد فدرال رزرو بوده‌اند. پاول در کنفرانس خبری خود پس از نشست اعلام کرد که عجله‌ای برای اجرای برنامه کاهش خرید اوراق قرضه در سال جاری ندارد و به دلیل تقویت اقتصادی کنونی، قصدی برای عقب‌نشینی از سیاست‌های پولی سازگار بانک مرکزی نخواهد داشت. همین بخش از سخنرانی پاول موجب قدرت گرفتن قیمت طلا و نقره آن هم پس از تردید اولیه انتشار بیانیه FOMC شد. این سخنرانی همچنین کاهش شاخص دلار آمریکا و ثابت نگهداشتن بازده اوراق قرضه خزانه داری دولتی را نیز به دنبال داشته است.

آخرین آمارها از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بیانگر رشد ۶.۵ درصدی سالانه در سه ماهه دوم سال بوده است این در حالی است که تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم قبلا ۸.۴ درصد پیش‌بینی می‌شد. این در حالی است که اندازه گیری هزینه‌های مصرف شخصی بیانگر افزایش حدود ۶.۴ درصدی است. هزینه‌های مصرف شخصی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۷ درصد افزایش یافته است. اندازه‌گیری این شاخص نشان می‌دهد که مصرف کنندگان نسبت به ادامه روند افزایشی تورم در ماه‌های آینده نگران هستند.

همزمان روز گذشته شورای جهانی طلا WGC اعلام کرد که همچنان تقاضای طلای جهانی به سطح پیش از شیوع و همه‌گیری کرونا بازنگشته است. بر اساس اعلام این شورا تقاضای طلا در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ به کمترین میزان خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون رسیده است. در دوره سه ماهه آوریل تا ژوئن تقاضای جهانی طلا با ثبت رقم ۹۵۵.۱ متریک تن حتی به میزان ۹۶۰.۵ متریک تن مدت مشابه سال ۲۰۲۰ دست نیافت. این در حالی است که میزان تقاضای طلا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۱۳۲.۱ متریک تن ثبت شده است. با این وجود بانک‌های مرکزی در فاصله آوریل تا ژوئن ۲۰۲۱ بیش از هر دوره سه ماهه دیگری در طول دو سال گذشته طلا خریداری کرده‌اند. شورای جهانی طلا همچنین اعلام کرد: صندوق‌های معاملاتی طلا در سه ماهه دوم سال جاری میزان قابل توجهی به ذخایر طلای خود افزودند.

بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده در معاملات روز گذشته در محدوده ۱.۲۷ درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۱۸۳۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۵۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا ۱۸۱۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارها همچنان بیانگر یک روند نزولی دو ماه و نیمه هستند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۲۶.۹۱ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۴.۵۱۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۶ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۶.۱۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۵.۵۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۵.۲۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.