3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

صنعت یادگیری الکترونیک رقابت‌پذیر با صنعت نفت در دنیا

سیزدهمین دوره ملی و هفتمین دوره بین‌المللی کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی در اول و دوم اسفندماه در دانشگاه‌ صنعتی ‌خواجه‌نصیرالدین‌طوسی برگزار می‌شود. این کنفرانس سالانه با هدف گسترش دانش و تبادل آخرین دستاوردهای علمی ‌ـ تحقیقاتی توسط همه فعالان، پژوهشگران و اندیشمندان مراکز پژوهشی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور و رصد رویدادهای علمی و تجاری مرتبط با آموزش و یادگیری الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدهادی‌زاهدی، مدیر مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه خواجه‌نصیر و دبیر این کنفرانس درباره سیزدهمین دوره ملی و هفتمین دوره بین‌المللی کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی به ایسنا گفت: اولین دوره این کنفرانس تقریبا ۱۲سال قبل برگزار شد و دانشگاه خواجه‌نصیر سومین میزبان این رویداد بزرگ بود. دلیل راه‌اندازی این رویداد که متولی اصلی آن انجمن یادگیری الکترونیکی کشور است، بحث توسعه آموزش‌های الکترونیک در کشور بوده که متاسفانه کشور ما در منطقه غرب آسیا، برخلاف کشورهایی مثل ترکیه، عمان و کویت نتوانسته‌ است در حوزه درآمدزایی از این صنعت یادگیری، به رشد خوبی برسد. در این دوره با همکاری دانشگاه‌های برتر کشور قصد بررسی چالش‌ها و مشکلات عدم رشد این حوزه را در برنامه داریم.

 دبیر این رویداد درباره محورهای این دوره از کنفرانس گفت: در حقیقت محورهای اصلی کنفرانس ما علم و هنر یادگیری و یاددهی الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فناوری‌های نوین در این حوزه و یادگیری الکترونیکی در همکاری‌های علمی و بین‌المللی است و ۴ نشست‌ تخصصی نیز پیرامون نقش این حوزه در بهداشت و سلامت برای همگان، توسعه کسب و کار، کارآفرینی و مهارت‌افزایی، نقش محتوا در آموزش الکترونیکی و همین‌طور آموزش زبان با حضور سازمان‌های مربوطه برگزار می‌شود.

وی با تشریح نقش یادگیری و یاددهی الکترونیک و مزیت‌های این روش در فراگیرکردن آموزش اظهارداشت: یادگیری الکترونیکی بستر بسیار مناسبی برای تحقق عدالت آموزشی در کشور است که می‌تواند دسترسی دانش‌آموزان مناطق دورافتاده که دسترسی ضعیفی به امکانات خوب آموزشی را دارند، فراهم‌ کند. البته این مورد در حوزه‌های کسب و کاری و بهداشت هم بسیار به ما کمک می‌کند و باعث در اختیار قرار گرفتن محتوای الکترونیکی به افراد علاقه‌مند می‌شود.

مدیر مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه خواجه‌نصیر درباره برنامه‌ها و زمان‌بندی‌های این کنفرانس اعلام‌کرد: مراسم افتتاحیه این رویداد در اول اسفندماه و اختتامیه آن در پنج‌شنبه دوم اسفندماه برگزار می‌شود. اتفاق مثبتی که در این کنفرانس رقم خورده‌ است بحث ارسال مقالات از ۱۴ کشور مختلف دنیا و همینطور حضور افراد با تجربه کسب و کاری در این رویداد است. به طوری‌ که هر نشست ما از چند مولفه ارائه مقالات علمی، بیان مسائل و چالش‌های این صنعت و گزارش تجربه افراد از تجارب و مهارت‌هایی که در زمینه فعالیت خود در این حوزه داشته‌اند، تشکیل شده‌ است. ضمنا در این دوره ضمن تقدیر از مقالات برتر، برای اولین بار جایزه ملی «برخط نصیر» در سه گروه افراد فعال شاخص در این حوزه، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای حوزه آموزش الکترونیک و مدارس و دانشگاه‌های پیش‌رو حوزه اهدا می‌شود.

دکتر زاهدی درباره فرصت‌های ای‌لرنینگ و آینده این حوزه گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۵ میلادی درآمد این صنعت در جهان به ۳۲۵ بیلیون دلار خواهد رسید و این درآمد نشان از ظرفیت این حوزه برای رقابت با درآمد نفتی دارد. در منطقه غرب آسیا کشورهای عمان، لبنان، ترکیه، کویت و قطر رتبه‌های اول تا پنجم را در اختیار دارند و توسعه زیادی در گسترش بازار آموزش الکترونیکی داشته‌اند. اما سهم بازار کشور ایران در این صنعت به دلیل توجه کم به حوزه بین‌المللی، پایین بوده است. با ورود بحث آموزش الکترونیک به دانشگاه‌ها و کاهش نرخ دانشجویان علاقه‌مند به این دوره‌ها، باید برنامه قابل رقابتی را طراحی و اجرا نماییم  که علاقه‌مندی ورود محتوای آموزشی جدید، دانشجویان علاقه‌مند را از اقصی نقاط جهان به این دوره‌های آموزش الکترونیک دانشگاه‌ها علاقه‌مند کنیم و این در شرایطی است ‌که بازار خوبی در مناطق فارسی‌زبان و جهان اسلام وجود دارد که ما تاکنون به خوبی در آن‌ها فعالیت گسترده نداشته‌ایم و جای کار بسیار زیادی دارد. ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی در آموزش عالی و بودجه در سال‌های آینده به صادرات در این حوزه برسیم که با سرمایه‌گذاری در این حوزه همه مراکز آموزشی آزاد و آموزش عالی کشور می‌توانند در نهایت به خودکفایی نیز برسند.

دبیر کنفرانس سیزدهم یادگیری و یاددهی الکترونیکی، توسعه فناوری‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی را فرصتی برای ارتقاء سطح مهارت و آگاهی افراد جامعه دانست و بیان‌کرد: ۹۰ درصد افراد بین ۱۴ تا ۲۵ سال در کشور به گوشی تلفن همراه دسترسی دارند و ضریب نفوذ گوشی همراه در بین ایرانی‌ها بالا است. ما باید از این فرصت بهره بگیریم و با استفاده از فناوری Mobile Learning، امکان آموزش را در هر زمان و مکانی فراهم کنیم.

انتهای رپرتاژ خبری