3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

طلا بر مدار نزول/ تقاضای طلا به کمترین سطح ۱۳سال گذشته رسید

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ پس از ریزش قیمت‌های چند روزه در بازار فلزات گرانبها، صبح روز گذشته اگرچه معاملات در یک روند جهشی آغاز شد اما در نهایت طلای آتی فوریه با کاهش ۸ دلاری به قیمت ۱۸۳۶.۹۰ دلار در هر اونس و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با افزایش ۰.۶۲۶ دلاری به قیمت ۲۶.۰۱۵ دلار در هر اونس معامله شد.

به نظر می‌رسد در معاملات صبحگاهی سطح تقاضای طلا به عنوان پناهگاه امن سرمایه گذاری با توجه به نوسانات بازارهای سهام افزایش یافته بود، این در حالی است که گمانه‌هایی در مورد تشکیل صف فروش در این بازار در کوتاه مدت ایجاد شده است. مدیران صندوق‌های سرمایه گذاری در این باره عنوان کرده‌اند که با توجه به وضعیت بازارهای سهام، بازار فلزات گرانبها با کاهش میزان تقاضا در کوتاه مدت مواجه خواهد شد.

بازارهای سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی در پیش گرفتند، در ایالات متحده آمریکا نیز هر سه شاخص اصلی نخستین روز یکدست صعودی خود را طی هفته معاملاتی جاری به ثبت رساندند.

در میان اخبارهای روز گذشته شورای جهانی طلا WGC هم گزارش داد که تقاضای جهانی طلا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به کمترین میزان خود در ۱۳ سال گذشته رسید. به نظر می‌رسد شیوع و همه گیری ویروس کرونا میل به خرید فلزات گرانبها را نیز به شدت کاهش داده است. اگرچه در پایان گزارش شورای جهانی طلا آمده است که از روزهای آخرین سال ۲۰۲۰ میزان تقاضای طلا بار دیگر در حال بازگشت به مسیر عادی خود است.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا اندکی روند کاهشی در پیش گرفت، قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس نیز با اندکی کاهش به قیمت ۵۲.۳۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای فوریه در یک سطح کلی کوتاه مدت قرار گرفته است، تحلیل‌های موجود در رابطه با کاهش قریب الوقوع قیمت فلز زرد بر شکل گیری این روند در نمودار روزانه تاثیرگذار بوده است. بر همین اساس، هدف بعدی صعودی قیمت طلا همچنان مثل روزهای گذشته دستیابی به بالاتر از سطح مقاومت فنی ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی و کمترین قیمت معاملات ماه ژانویه یعنی ۱۸۰۰.۸۰ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای گذشته، سطح مقاومت نخست طلا دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی۱۸۶۲.۹۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بالاترین سطح قیمت هفته گذشته یعنی ۱۸۷۴.۶۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است. این در حالی است که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت هفته جاری یعنی ۱۸۲۸.۴۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در ۱۸۱۷.۱۰ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره مارس بار دیگر مزیت فنی کلی کوتاه مدت خود را بازیافته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی در بالاترین قیمت ماه ژانویه یعنی ۲۹.۱۰۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایت کامل و پایین‌ترین قیمت معاملات ماه ژانویه یعنی ۲۴.۰۴ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای اخیر سطح مقاومت نخست نقره ۲۶.۵۰ دلار و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۷.۱۰ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالیکه سطح پشتیبانی نخست بر روی ۲۵.۵۰ دلار و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.