3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

عدم امکان بازیابی سرمایه کاربران ارزهای دیجیتال

یکی از چالش های جدیدی که پیش روی سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده به وجود آمده است، آینده نامعلوم و نامشخص دارایی‌های آنها و امکان بلوکه شدن آن بعد از مرگ صاحب صرافی یا مرکر تبادلات مربوطه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری هم‌چون بیت‌کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به‌دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند. چندی پیش بود که کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند با شکوفایی فناوری بلاک‌چین، روند استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده نیز صعودی خواهد شد و رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهد کرد.

در راستای همین استقبال بی نظیر از سوی کاربران و علاقمندان به بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده، صرافی و مراکز تبادل ارزهای دیجیتال رمز پایه‌ای ایجاد شده است که به کاربران و مشتریان این امکان را می‌دهد به خرید و فروش و همچنین سرمایه گذاری در ارزهای رمز پایه همچون بیت‌کوین بپردازند.

حالا با انتشار خبر جدیدی که در فضای مجازی منتشر شده است، بسیاری از کارشناسان از نگرانی‌های جدیدی که در این حوزه وجود دارد، سخن گفته‌اند.

این خبر درگذشت یکی از مدیران وب سایت و مرکز خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کانادا بود که بعد از آنکه اعلام شد ۱۴۵ میلیون دلار پول و دارایی متعلق به کاربرانی که از پلتفرم این وب سایت و مرکز استفاده کرده‌اند، به سرنوشتی نامعلوم دچار شده است؛ چراکه گفته می‌شود تمامی این دارایی‌ها بعد از خبر درگذشت صاحب و مالک این مرکز، بلوکه و مسدود شده و امکان بازیابی آن نیز وجود نخواهد داشت.

بر اساس گزارش وب سایت کوین تلگراف، به همین دلیل خیل عظیمی از کاربران به انتقادات شدیدی دراین‌باره پرداخته و از نهادهای مسئول و نظارتی درخواست کرده‌اند که به موارد مشابه رسیدگی کرده و قوانین و مقررات ثابت و سخت‌گیرانه‌ای را برای مراکز تبادل ارزهای رمز پایه در نظر گرفته و وضع کنند تا در صورتی که صاحب و مالک یک پلتفرم درگذشت یا ورشکست شد، دارایی و سرمایه گذاری‌های افراد به مخاطره نیفتد.

حالا کارشناسان فعال در این حوزه نیز برآورد کرده‌اند که یکی از بزرگترین و مهم‌ترین چالش‌های پیش روی سرمایه گذاران و معامله گران در این حوزه، امکان ورشکستگی و درگذشت صاحب این مراکز و پلتفرم‌های خرید و فروش ارزهای رمز پایه است که دولت‌های مختلف در جهان موظف خواهند بود با وضع قوانین جدید و طی فرایندهای حقوقی تمامی این نگرانی‌ها را برطرف کرده و به وضعیت نامعلوم دارایی و سرمایه‌های کاربران سر و سامان بدهند.

به عنوان مثال، برایان آرمسترانگ، مدیر عامل صرافی کوین‌بیس که در زمینه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده فعالیت می‌کند، چندی پیش گفته بود که تا پنج سال آینده تعداد افراد و مشتریان حاضر در اکوسیستم ارزهای دیجیتال رمز پایه از ۴۰ میلیون نفر کنونی به یک میلیارد نفر خواهد رسید.

فناوری ارزهای دیجیتالی رمز پایه همچون بیت‌کوین یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و هم‌چنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌مانند. ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده باید توسط سخت‌افزارهای قدرتمندی که معمولاً کارت گرافیک موجود در ابر رایانه‌هاست، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

گفته می‌شود ارزهای دیجیتالی رمز پایه غیرقابل هک هستند و باید به‌صورت ناشناس و با استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندی از پلت فرم‌های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

بسیاری از کشورهای جهان در ابتدا در تلاش بودند تا این پول بی افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند؛ چراکه آن‌ها بر این باورند بیت کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز هم‌چون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضائی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت استفاده از آن می‌شود. این در حالیست که برخی دیگر از کشورها با وضع قوانین دقیق و درست، استفاده از این ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را مجاز اعلام کرده‌اند.