3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

فلز زرد صعودی شد / طلا در مرز ورود به کانال ۱۸۰۰دلار

اقتصاد آنلاین  اکرم شعبانی؛ در ابتدای معاملات روز گذشته بازار فلزات گرانبها هر دو در بالاترین سطح سه هفته گذشته خود معامله می شدند همزمان افزایش شدید قیمت نفت خام و دستیابی به بالاترین سطح ۶ سال و نیم گذشته در کنار کاهش شاخص دلار آمریکا، شرایط را برای افزایش قیمت‌ها فراهم می‌کرد اما در ادامه روز با کاهش قیمت نفت خام و افزایش شاخص دلار آمریکا قیمت‌ها مسیر دیگری در پیش گرفتند. بر این اساس روز گذشته طلای آتی آگوست با ۱۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۹۳.۳۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۳۱۶ دلار کاهش به قیمت ۲۶.۱۸ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده نیز هر سه شاخص اصلی پس از ثبت رکوردهای پی در پی در هفته گذشته، دیروز عقب نشینی کردند.

به نظر می‌رسد که رکود تجاری کم نوسان تابستانی در هفته جاری بار دیگر از سر گرفته شود. این مساله همزمان با قوت گرفتن این تصور است که بانک‌های مرکزی جهان احتمالا برای زمان طولانی‌تری سیاست‌های پولی کنونی خود را دنبال کنند. به دنبال انتشار داده‌های اقتصادی اخیر که چندان قدرتمند ارزیابی نشده، به نظر می‌رسد سیاست‌های پولی سازگارتری باید ادامه یابد. معامله‌گران در انتظار انتشار گزارش کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC در ماه ژوئن هستند. بانک مرکزی استرالیا در جلسه روز سه شنبه سیاست پولی خود را بدون تغییر اعلام کرد و اظهار داشت که نرخ بهره این کشور تا پیش از سال ۲۰۲۴ افزایش نخواهد یافت.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا روز گذشته افزایش یافت و در بالاترین سطح روزانه خود بسته شد. معاملات آتی نفت خام نیمکس هم پس از دستیابی به بالاترین سطح شش سال و نیم گذشته و قیمت ۷۶.۹۸ دلار در هر بشکه، روند نزولی در پیش گرفت و تقریبا در پایین‌ترین سطح قیمتی روزانه بسته شد. معامله‌گران انرژی در مورد جلسه اخیر سران اوپک که اخیرا با اختلاف نظر حاضران و بدون تغییر در میزان تولید به نتیجه رسیده است، تحلیل‌هایی داده‌اند. به نظر می‌رسد قیمت نفت در کوتاه مدت صعودی باشد اما ممکن است در بلند مدت روند نزولی داشته باشد چرا که عربستان سعودی و امارات در مورد میزان تولید نفت امارات به اختلاف رسیده‌اند. چنین اختلافاتی به زعم تحلیل‌گران می‌تواند مشکلاتی در کارتل نفتی اوپک ایجاد کند. در حال حاضر بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده در محدوده ۱.۳۶۷ درصدی معامله می‌شود. بازده اوراق قرضه اخیرا روند کاهشی داشته که خود مسیر صعودی قیمت فلزات گرانبها را رقم می‌زند.

از دیدگاه فنی روند صعودی معاملات طلا و نقره در نمودارهای کوتاه مدت آنها اندکی بهبود یافته است.

  طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

روند نزولی و صعودی معاملات آتی طلای آگوست به یک سطح کلی فنی کوتاه مدت بازگشته است. روند نزولی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت بالاتر از ۱۸۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به سطح پشتیبانی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه ژوئن یعنی ۱۷۵۰.۱۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۱۵.۷۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۸۴.۷۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۷۷۵ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی طلای سپتامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت پنج هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۶.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۶.۹۱ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی ۲۶ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه ژوئن یعنی ۲۵.۵۸ دلار در هر اونس قرار گرفته است.