3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

لاریجانی: حذف یارانه تمامی اقشار ممکن نیست

ايسنا : رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که فرار مالیاتی در کشور وجود دارد، گفت: تشکیل دولت الکترونیک مانعی برای رانت و فرار مالیاتی بوده و زیرساخت‌ها برای این امر فراهم شده است؛ به طوری که سال آینده دولت الکترونیک محقق می‌شود.

علی لاریجانی در نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان و مسئولان استان آذربایجان شرقی، بیان کرد: مقاومت‌هایی در مقابل تشکیل دولت الکترونیک وجود دارد اما راهکار دیگری وجود نداشته و این مهم باید محقق شود.

وی با بیان این که مالیات، حدود یک‌سوم بودجه سال ۹۸ را شامل می‌شود، بیان کرد: بدون مالیات نمی‌توان کشور را اداره کرد و اگر بتوانیم و شرایط فراهم باشد، در مواردی تنفس مالیاتی می‌دهیم.

لاریجانی درباره برنامه مجلس برای حذف یارانه‌ها اظهار کرد: در چنین شرایط اقتصادی حذف یارانه تمامی اقشار ممکن نیست اما می‌توان روش پرداخت یارانه را اصلاح کرد.

وی درباره درخواست استاندار و نمایندگان آذربایجان شرقی برای اعطای اختیارات به استان‌ها مطرح کرد: از نظر قانون اساسی، مجلس نمی‌تواند دولت را برای واگذاری اختیارات به استان‌ها ملزم کند و باید وزرا در جلسه هیأت وزیران در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

لاریجانی ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌ها و نقاط ضعف، نیازهای هر کدام از استان‌ها متفاوت بوده و نمی‌توان برای همه نسخه واحد نوشت. از این رو بهتر است هر کدام از استان‌ها اختیارات مورد نیاز را بگویند تا با وزیران در این زمینه صحبت شود.

رئیس مجلس با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی تبریز و سایر کلانشهرها اظهار کرد: سه روش ساخت‌وساز در بافت فرسوده توسط بنیاد مسکن، شهرداری‌ها و دولت از طریق استانداری‌ها در بودجه سال ۹۸ مد نظر قرار گرفته و باید هر سه روش به طور همزمان اجرا شود.

وی با بیان این که می‌توان با افزایش سرمایه در گردش واحدها، بخشی از مشکلات آنها را رفع کرد، تصریح کرد: به منظور ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، به دنبال اصلاح وضعیت بانک‌ها و افزایش سرمایه آنها هستیم. متأسفانه برخی از مؤسسات اعتباری شرایط نامناسبی به وجود آورده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: خصوصی‌سازی بنگاه‌های اقتصادی دولتی و سپردن آنها به دست کارآفرینان می‌توانست موجب پویایی اقتصاد شود که متأسفانه این قانون به درستی اجرا نشد و ضرورت دارد نظارت در این زمینه بیشتر شده و واگذاری برخی از واحدها مجدد انجام شود.

وی اضافه کرد: امروزه اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی منجر به بروز مشکلاتی در استان‌ها شده است. قرار نبود در قالب قانون خصوصی‌سازی، یک نیروگاه در قبال بدهی به وزارتخانه‌ای که هیچ تخصص در زمینه نیروگاه ندارد، واگذار شود.

وی از بزرگ بودن بدنه دولت انتقاد کرد و گفت: ۲.۵ میلیون کارمند در کشور وجود دارد و سالانه بودجه‌ای برای پرداخت حقوق آنان در نظر گرفته می‌شود. همه به کوچک‌سازی بدنه دولت واقف هستیم اما این کار به مرور زمان و ایجاد شغل‌های جدید در بخش‌های دیگر انجام می‌شود.

لاریجانی با تاکید بر ضرورت بازگرداندن امیدواری به جامعه خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی از جاها به جای نگاه طبیبانه، برای ناامیدی هم‌افزایی می‌شود. این در حالی است که ما همه با هم انقلاب کرده‌ایم و انسان مسئول باید ضمن شناسایی درد، برای حل آن نگاه طبیبانه داشته باشد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی حرکت بزرگ تاریخی و بزرگ‌ترین حادثه قرن است، گفت: ایران در زمان شاه وضعیت نامناسبی از نظر تکنولوژی و فناوری داشت و در بخش سیاسی نیز شرایط اسف‌بار بود؛ به طوری که افراد دست‌نشانده، حکومت دیکتاتوری و بدون استقلال را در ایران تشکیل داده بودند.

وی با بیان این که مجلس ملی در زمان شاه کالبد بی‌روح و جان بود، اظهار کرد: همه می‌دانستند که نمایندگان با رأی مردم انتخاب نمی‌شوند و مردم هیچ نقشی در اداره کشور ندارند. انقلاب اسلامی توانست این رژیم را واژگون کرده و مردم‌سالاری دینی را به عنوان مهم‌ترین دستاورد، در کشور پیاده کند؛ به طوری که تمامی مسئولان کشور به صورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند و این نوع اداره کشور در دنیا به عنوان عقلانیت سیاسی شناخته شده و بهترین روش ممکن است.

لاریجانی با بیان این که پافشاری ایران روی استقلال خود بی‌هزینه نیست، اظهار کرد: دشمن هر روز یک گوشه از ایران را مسئله‌دار می‌کرد و سپس هشت سال جنگ را به ما تحمیل کرد. اکنون نیز به دلیل دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای قشقرق راه انداخته است.

وی با بیان این که همه می‌دانند که ما سلاح هسته‌ای نداریم، افزود: اگر از مواضع خود کوتاه بیاییم، آنان زبانشان درازتر می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط کنونی دنیا بیان کرد: همه دیدند آمریکا دلارهای سعودی را گرفت و بعد از مدتی ترامپ آنان را تحقیر و مسخره کرد. در دنیای امروزی توافق کرده و سپس بر هم می‌زنند و برای پاسخگویی در مقابل این کارها باید قدرت داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که با ناهنجاری بین‌المللی مواجهیم، تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی در منطقه داهیانه است؛ به طوری که در مقابل تروریست‌ها فعال شده و از آسیب رسیدن به کشور و رشد غده سرطانی جدید در منطقه جلوگیری کردیم.

وی با بیان این که امروزه در حوزه اقتصادی به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌ایم، خاطرنشان کرد: در گذشته به آبادانی شهر و روستاها توجه نمی‌شد ولی امروزه به محروم‌ترین نقاط کشور هم توجه می‌شود و به دنبال تحقق عدالت اجتماعی هستیم.

رئیس مجلس در پایان تاکید کرد: دلیلی ندارد به آینده کشور خیلی مأیوسانه نگاه شود. ما از شرایط بدتر از این هم عبور کرده‌ایم و باز هم موفق خواهیم شد. ضرورت دارد نگاه امیدوارانه داشته باشیم.