3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

مارگو رابی با جوخه انتحار گیشه را فتح کرد (باکس آفیس)

فیلم «جوخه انتحار» (The Suicide Squad) با بازی مارگو رابی، جان سینا و ادریس البا این هفته به سادگی صدر جدول باکس آفیس را از آن خود کرده است.

جوخه انتحار به عنوان دهمین فیلم از دنیای توسعه‌یافته‌ی دی‌سی و دنباله‌ای مستقل برای فیلم جوجه انتحار محصول ۲۰۱۶ از سه روز قبل در آمریکا روی پرده رفته و به طور همزمان از طریق سرویس آنلاین HBO مکس نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. عموم منتقدان و سینمادوستان فیلم جدید دی‌سی را نسبت به نسخه‌ی قبلی اثر بهتری می‌دانند. برای جوخه انتحار ۲۰۲۱ تا به این ساعت در IMDb، متاکریتیک و راتن‌تومیتوز به ترتیب امتیاز ۷۶ از ۱۰۰، ۷۴ از ۱۰۰ و ۹۱ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است.

  • تمام خدایان جدید دی‌سی که در فیلم‌های زک اسنایدر معرفی شدند

رابی کالین، منتقد تلگراف در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: «جوخه انتحار جدید نسبت به نسخه‌ی قبلی از هرنظر فیلم بهتری است. اگر از تماشای جوخه انتخار ۲۰۱۶ ناراضی هستید، بد نیست بدانید فیلم جدید دارای جهانی رنگارنگ و خیره کننده و در عین حال بی‌رحمانه است که از لحاظ احساسی نکات قابل توجه‌ای در آن وجود دارد». خلاصه داستان رسمی جوخه انتحار به این شرح است: «خلافکارانی از دنیای دی‌سی در زندان به گروه ویژه‌ی مخفی می‌پیوندند تا برای انجام ماموریت جدیدشان آماده شوند، اما برای شروعِ کارِ خود باید آزمایشات دشواری را پشت سر بگذارند»

فیلم جوخه انتحار طی آخر هفته‌ی گذشته در آمریکا با نمایش در ۴۰۰۲ سالن ۲۶.۲ میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو رقم فروش بین‌المللی آن را هم ۴۵.۷ میلیون دلار اعلام کرده است تا مجموع درآمد این فیلم ابرقهرمانی به ۷۱.۹ میلیون دلار برسد.

فیلم «گشت‌و‌گذار در جنگل» (Jungle Cruise) با بازی دواین جانسون و امیلی بلانت در دومین هفته‌ی اکران‌اش در آمریکا و بازارهای بین‌المللی به ترتیب ۱۵.۸ و ۲۸.۹ فروخته تا مجموع درآمد آن پس از ۱۰ روز نمایش به ۱۲۱.۹ میلیون دلار برسد.

فیلم جوخه انتحار

فیلم گشت‌و‌گذار در جنگل براساس جذابیت‌های پارک‌های دیزنی ساخته شده است. در این فیلم دواین جانسون نقش کاپیتانِ یک قایق به نام فرانک را بازی می‌کند. داستان گشت‌و‌گذار در جنگل از این قرار است که فرانک به همراه لیلی و برادرش مک‌گرگور مأموریت می‌یابند تا یک درخت جادویی را که قدرت‌های شفابخشی دارد، پیدا کنند. اما این کار چندان ساده نیست و در این مسیر آن‌ها می‌بایست با حیوانات وحشی و رقیب آلمانی‌اشان بجنگند.

تا به این ساعت در IMDb، متاکریتیک و راتن‌تومیتوز برای این فیلم به ترتیب امتیاز ۶۷ از ۱۰۰، ۵۰ از ۱۰۰ و ۶۳ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که نشان می‌دهد عموم منتقدان و سینمادوستان نگاه متوسطی به گشت‌و‌گذار در جنگل داشته‌اند. تیم برایتون منتقد Alternate Ending در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: «فیلم گشت‌و‌گذار در جنگل از مفاهیم قابل توجه‌ای صحبت نمی‌کند، اما بخش‌های زیادی از نیمه‌ی ابتدایی آن مفرح و سرگرم کننده‌اند.» در یکی دیگر از نقدهای به ثبت رسیده برای گشت‌و‌گذار در جنگل، آل اسکندر از The Patriot Ledger فیلم را این‌گونه ارزیابی کرده است: «مزخرفی که به‌طرز شگفت‌انگیزی زمان کمی از آن هرز رفته است. این فیلم با بازی جانسون و بلانت دقیقا همان چیزی‌ست که تماشاگر انتظار دارد.»

فیلم «هرج‌ومرج فضایی ۲» که در هفته‌ی اول اکرانش با عملکردی فراتر از انتظار جایگاه نخست جدول پرفروش‌ترین فیلم‌ها را از آن خود کرده بود، این هفته هم با عملکری قابل قبول و فروشی ۴.۳ میلیون دلاری در مکان سوم جدول قرار گرفته است. هرج‌ومرج فضایی ۲ طی ۲۴ روز گذشته در آمریکا ۶۳.۱ میلیون دلار از گیشه کسب کرده و در بازارهای بین‌المللی هم عملکرد خوبی داشته و ۶۹.۸ میلیون دلار فروخته تا رقم کلی درآمد خود را ۱۳۲.۹ به میلیون دلار برساند.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده: «پسر یک بازیکن مشهور بسکتبال (لبرون جیمز) ربوده می‌شود و او برای نجات پسرش حاضر است دست به هرکاری بزند. این بازیکن می‌بایست در یک مسابقه‌ی بستکبال تحت هر شرایطی پیروز شود تا پسرش سالم بماند.»

فیلم هرج‌ومرج فضایی ۲ در متاکریتیک و راتن‌تومیتوز بر اساس ۴۰ و ۱۴۸ بررسی امتیاز ۳۶ از ۱۰۰ و ۳۲ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که به‌خوبی نشان می‌دهند اثر جدید مالکوم دی. لی به هیچ‌وجه در کسب رضایت منتقدان موفق نبوده است. ریچارد روپر، منتقد شیکاگو سان-تایمز در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: «من هرگز چیزی شبیه به این [منظور پایان‌بندی فیلم و بازی لبران جیمز است] ندیده بودم و امیدوارم از این پس هم شاهد چنین تجربه‌ای نباشم و آرزو می‌کنم کاش فیلم هرج‌ومرج فضایی ۲ را هرگز ندیده بودم.»

فیلم «اولد» یا «پیری» (Old) به کارگردانی ام. نایت شیامالان این هفته با فروشی ۴.۱ میلیون دلاری به مکان چهارم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های در حال اکران آمریکا رضایت داده است. این فیلم تریلر تا به امروز در بازارهای بین‌المللی هم ۲۶.۶ میلیون دلار فروخته تا مجموع درآمد خود پس از ۱۷ روز نمایش را به ۶۵.۱ میلیون دلار برساند. فیلم اولد با بازی الیزا اسکلن، توماسین مک کنزی، آرون پیر و ابی لی براساس رمان گرافیکی «قلعه شن» ساخته‌ی پیر اسکار لوی و فردریک پیترز ساخته شده‌ است. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده: «خانواده‌ای در یک روز گرم تابستانی برای استراحت به ساحل می‌روند، اما خیلی زود متوجه می‌شوند اتفاقات عجیبی در حال وقوع است و در آن ساحل، با گذشت یک ساعت، آن‌ها چند سال پیر می‌شوند!»

تا به این ساعت برای اولد در IMDb، راتن‌تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز ۶۱ از ۱۰۰، ۵۲ از ۱۰۰ و ۵۴ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که نشان می‌هد شیامالان بازهم هوادارانش را ناامید کرده است. کیفیت آثار این کارگردان نامزد جایزه‌ی اسکار که بارها با کارگردان‌های بزرگی همچون استیون اسپیلبرگ و آلفرد هیچکاک مقایسه شده، طی سال‌های اخیر افت محسوسی داشته و انتظارات سینمادوستان را برآورده نکرده است. کریستوفر لوید، منتقد The Film Yap در بخشی از نقد خود برای اولد آورده: «با وجود اینکه شیامالان برای خلق صحنه‌های ترسناک تمام تلاش خود را به کار بسته و بعضی دقایق فیلم جالب توجه شده است، اما متأسفانه در بعضی سکانس‌ها با کمدی ناخواسته طرف هستیم و برخی اتفاقات به‌جای اینکه بیننده را بترسانند، او را به خنده وامی‌دارند!»

فیلم بیوه‌ی سیاه به‌عنوان بیست‌و‌چهارمین فیلم از دنیای سینمایی مارول با بازی اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف/ بیوه‌ی‌ی سیاه، در کنار فلورنس پیو، دیوید هاربر، او.تی. فاگبنلی، اولگا کوریلنکو، ویلیام هرت، ری وینستون و ریچل وایس از ۳۱ روز پیش روی پرده رفت و طی آخر هفته گذشته در آمریکا ۳.۹ میلیون دلار فروخته و جایگاه پنجم جدول باکس آفیس را به خود اختصاص داده است. داستان این فیلم در حد فاصل اتفاقات دو فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» رقم می‌خورد. به دنبال وقایع «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، ناتاشا رومانوف در پی نافرمانی از توافقنامه‌ی سوکوویا و کمک به استیو راجرز، تنها شده و تحت تعقیب دولت قرار گرفته است و به شهر بوداپست می‌رود و اتفاقات جدیدی انتظار او را می‌کشد. همچنین در قالب چند گذشته‌نمایی (فلاش‌بک) نکات جدیدی درباره‌ی ریشه‌ی روسی او و آموزش‌های نظامی‌اش در پایگاه اتاق سرخ نشان داده می‌شود.

فیلم جوخه انتحار

باکس آفیس موجو مجموع فروش بیوه‌ی سیاه در آمریکا و بازارهای بین‌المللی تا به امروز را به ترتیب ۱۷۴ و ۱۸۵ میلیون دلار اعلام کرده است. این فیلم هم‌اکنون علاوه‌ بر نمایش در سالن‌های سینما از طریق سرویس آنلاین دیزنی پلاس هم قابل مشاهده است و اگر چنین نبود، احتمالا فروش بیوه‌ی سیاه در ماه نخست اکرانش از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور می‌کرد.

در راتن‌تومیتوز، متاکریتیک و IMDb به ترتیب امتیاز ۸۱ از ۱۰۰، ۶۷ از ۱۰۰ و ۶۹ از ۱۰۰ برای ماجراجویی‌های تازه‌ی بیوه‌ی سیاه به ثبت رسیده که نشان می‌دهند با اثر ابرقهرمانی قابل قبولی مواجه هستیم. آن هورنادای منتقد واشنگتن در بخشی از یادداشت خود برای بیوه‌ی سیاه آورده است: «به خاطر ساخت فیلم اختصاصی بیوه‌ی سیاه خوشحالم؛ زیرا این شخصیت با بازی اسکارلت جوهانسون لیاقت یک فیلم مستقل را دارد. فیلم در کنار نقاط قوت‌اش، از جمله بازی خوب فلورنس پیو، از ضعف‌هایی هم رنج می‌برد.»

«مرداب» (Stillwater) به کارگردانی توماس مک‌کارتی در دومین هفته‌ی نمایش‌اش با کسب ۲.۸ میلیون دلار از گیشه‌ی آمریکا توانسته در مکان پنجم جدول باکس آفیس بایستد. این فیلم جنایی ۱۴۰ دقیقه‌ای داستان شخصیتی به نام بیل را روایت می‌کند که کارمند یک دکل نفتی است و ناگهان متوجه می‌شود که دخترش به جرم قتل در کشور فرانسه در زندان است. وی به فرانسه رفته و بعد از آنکه دخترش می‌گوید مرتکب این قتل نشده، با وجود نداشتن آشنایی با زبان فرانسوی، نظام حقوقی متفاوت فرانسه نسبت به آمریکا و فرهنگ متفاوت دو کشور، تلاش می‌کند تا بی‌گناهی دختر خود را ثابت کند.

برای مرداب در IMDb، راتن‌تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز ۶۷ از ۱۰۰، ۷۵ از ۱۰۰ و ۶۰ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که نشان می‌دهد اگر از علاقه‌مندان به چنین فیلم‌هایی باشید، احتمالا از تماشای هشتمین ساخته‌ی توماس مک کارتی، کارگردان فیلم برنده‌ی اسکار «اسپات‌لایت»، لذت خواهید برد.

فیلم درام حماسی «شوالیه سبز» (The Green Knight) به کارگردانی دیوید لاوری با نقش‌آفرینی دو پتل، بری کیوگن، رالف اینسون، و آلیسیا ویکاندر در دومین هفته‌ی اکرانش با نمایش در ۷۳۵ سالن در آمریکا ۲.۵ میلیون دلار فروخته تا با ۶۳ درصد کاهش فروش به جایگاه هفتم جدول سقوط کرده است.

این فیلم براساس کتاب «سر گاوین و شوالیه سبز» ساخته شده که درباره‌ی مردی جوانی‌ست که در قرن چهاردهم باید با موجودی بزرگ روبه‌رو شود. نقش شخصیت سر گاوین پیش از این توسط لیام نیسون در فیلم «اکس‌کالیبور» محصول ۱۹۸۱ ایفا شده بود. در شوالیه سبز، گاوین به‌عنوان برادرزاده‌ی بی‌پروا و سرسخت شاه آرتور به تصویر کشیده است که به دنبال شوالیه سبز، بیگانه‌ای غول‌پیکر با بازی رالف اینسون می‌رود تا او را شکست دهد. در این راه ارواح، غول‌ها، دزدان و مزدوران چالش‌های بسیاری پیش پای گاوین قرار می‌دهند.

چشمان مار به کارگردانی روبرت شونتکه سومین قسمت از سری فیلم‌های جی. آی. جو بوده و براساس زندگی شخصیت اسنیک آیز ساخته شده است. چشمان مار در سومین هفته‌ی اکرانش در آمریکا و بازارهای بین‌المللی به ترتیب ۱.۶ و ۴.۹ میلیون دلار فروخته تا مجموع درآمد آن بعد از ۱۷ روز نمایش به ۳۳.۴ میلیون دلار برسد و بتوانیم عملکرد اثر جدید پارامونت پیکچرز در گیشه را پایین‌تر از انتظارات بخوانیم. تبلیغات ضعیف صورت گرفته برای این فیلم و فاصله‌ی زمانی زیاد اکران آن با «جی. آی. جو: تلافی» دلایل اصلی شکست فیلم اختصاصی اسنیک آیز هستند؛ از زمان نمایش نسخه‌ی دوم این مجموعه بیش از ۸ سال می‌گذرد و در ماه‌های اخیر هم پارامونت پیکچرز تلاش چندانی برای معرفی فیلم پرهزینه‌ی خود نکرده است.

دنباله‌ی فیلم هیجان‌انگیز و روان‌شناختی «اتاق فرار» با اسم «اتاق فرار: تورنمنت قهرمانان» (Escape Room: Tournament of Champions) در چهارمین هفته‌ی اکرانش هم عملکردی قابل قبول داشته و طی روزهای گذشته ۱.۳ میلیون دلار فروخته تا دوباره در جمع پرفروش‌های آمریکا باقی بماند. وظیفه‌ی کارگردانی «اتاق فرار ۲» بر عهده‌ی آدام روبیتل، کارگردان فیلم قبلی بوده که بیشتر به خاطر «توطئه‌آمیز: آخرین کلید» شناخته می‌شود. از میان بازیگران «اتاق فرار: تورنمنت قهرمانان» هم می‌توان به تیلور راسل، لوگان میلر، ایزابل فورمن، توماس کوکرل، هالند رودن، کارلیتو الیوررو و ایندیا مور اشاره کرد.

برخی منتقدان اعتقاد دارند خلاقیت فیلم‌نامه‌ی اتاق فرار ۲ کمتر از نسخه‌ی قبلی‌ است، به همین خاطر مخاطب چندان با شخصیت‌ها همراه نمی‌شود و چالش‌هایی که پیش پای آن‌ها قرار می‌گیرد، جالب توجه نیستند. برای این فیلم در متاکریتیک و راتن‌تومیتوز بر اساس ۱۶ و ۵۳ بررسی امتیاز ۴۸ از ۱۰۰ و ۴۳ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که به‌خوبی بیانگر افت کیفی اتاق فرار ۲ در قیاس با فیلم نخست هستند.

فیلم جوخه انتحار

«سریع و خشمگین ۹» که احتمالا آخرین حضورش در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا را تجربه می‌کند، با نمایش در ۱۷۱۵ سالن ۱.۲ میلیون دلار فروخته و در جایگاه دهم جدول باکس آفیس قرار گرفته است. باکس آفیس موجو رقم فروش بین‌المللی این فیلم تا این هفته را ۴۹۱ میلیون دلار اعلام کرده تا مجموع درآمد نسخه‌ی جدید سریع و خشمگین طی ۴۵ روز از ۶۶۲ میلیون دلار فراتر برود که با توجه به دنیاگیری کروناویروس بسیار چشمگیر است.

در پایگاه‌های متاکریتیک، راتن‌تومیتوز و IMDb برای این فیلم به ترتیب امتیاز ۵۸ از ۱۰۰ و ۶۰ از ۱۰۰ و ۵۵ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است. در متاکریتیک در میان فیلم‌های این سری بالاترین و پایین امتیاز منتقدان را «سریع و خشمگین ۷» و «۲ سریع و ۲ خشمگین» در اختیار دارند. تیم گریسون منتقد اسکرین‌دیلی در بخشی از یادداشت خود برای سریع و خشمگین ۹ آورده است: «این فیلم دارای شکوهی مضحک و دقایقی احساسی است. سکانس‌های تعقیب و گریز عظیم و پرهزینه‌ای برای کسب رضایت طرفداران همیشگی این مجموعه در فیلم وجود دارد، اما در این دقایق هیچ مفهوم یا نکته‌ی جالب توجه‌ای به چشم نمی‌خورد.»

جان سینا در فیلم سریع و خشمگین ۹ نقش جیکوب تورتو، برادر دومنیک (وین دیزل) و میا تورتو (جوردانا بوروستر) را ایفا می‌کند. پس از اتفاقات «سرنوشت خشمگین»، اکنون دومنیک تورتو به همراه گروه‌اش باید با برادر کوچک‌تر لو که یک قاتل حرفه‌ای و در حال همکاری با سایفر است، رو‌به‌رو شوند. طی نسخه‌های اخیر سری سریع و خشمگین همواره شارلیز ترون شخصیت منفی بوده است، اما این‌طور که پیداست در دهمین قسمت از این مجموعه، سینا رهبری تیم آدم‌های شرور قصه را بر عهده خواهد داشت و چند ماه قبل در «برنامه‌ی امشب با اجرای جیمی فلن» بیان کرده بود: «فیلم سریع و خشمگین ۹ چیزی شبیه به یک جمع‌بندی برای فیلم‌های قبلی خواهد بود و داستان قسمت‌های پیشین را به یکدیگر پیوند و به برخی از سؤالات طرفداران پاسخ می‌دهد و در کنار آن پرسش‌های جدیدی هم ایجاد می‌کند.»

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
جوخه انتحار
The Suicide Squad
۱ ۲۶.۲ ۲۶.۲
گشت‌و‌گذار در جنگل
Jungle Cruise
۲ ۱۵.۸ ۶۵.۴
هرج‌ومرج فضایی ۲
Space Jam: A New Legacy
۴ ۴.۳ ۶۳.۱
اولد / پیری
Old
۳ ۴.۱ ۳۸.۴
بیوه سیاه
Black Widow
۵ ۳.۹ ۱۷۴.۲
مرداب
Stillwater
۲ ۲.۸ ۹.۹
شوالیه سبز
The Green Knight
۲ ۲.۵ ۱۲
چشمان مار
Snake Eyes
۳ ۱.۶ ۲۶
اتاق فرار: تورنمنت قهرمانان
Escape Room: Tournament of Champions
۴ ۱.۳ ۲۳
سریع و خشمگین ۹
f9: The Fast Saga
۷ ۱.۲ ۱۷۱

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: BoxOfficeMojo