3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

مرکز پژوهش‌های مجلس: استخراج ارز دیجیتال درآمد میلیارد یورویی برای کشور به‌همراه می‌آورد

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده است استخراج ارز دیجیتال درآمد میلیارد یورویی برای کشور به‌همراه خواهد داشت؛ ازاین‌رو، پیشنهاد داد تعرفه‌ی برق ماینینگ به ۳۰۰ تومان کاهش پیدا کند.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش بررسی «لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۳۹۹ کل کشور ۳۱. بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات» پیش‌بینی کرده است که دولت می‌تواند با تسهیل فعالیت استخراج ارز دیجیتال از این صنعت یک‌میلیارد یورو درآمد کسب کند. این مرکز برای تحقق پیش‌بینی خود پیشنهاد داده است تعرفه‌ی برق استخراج ارز دیجیتال (ماینینگ) تا ۳۰۰ تومان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت کاهش یابد و پیشنهاد‌های خود را برای اصلاح تبصره‌های مربوط به بخش فاوا ارائه کرده است. در بخشی از گزارش نوشته شده است:

اگر مقررات لازم برای تسهيل سرمایه‌گذاری درزمينه‌ی استخراج رمزارزهای انرژی‌بر و اخذ ماليات از آن تدوین شود، درآمدهای حاصل از بخش فاوا برای دولت افزایش چشمگيری خواهد داشت.

در صفحه‌ی ۱۴ و ۱۵ گزارش بررسی لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۳۹۹، به پیش‌بینی درآمد یک‌میلیارد یورویی استخراج برای دولت اشاره و نوشته شده است:

مقاله‌های مرتبط:

  • نخستین مجوز استخراج رمزارز کشور در آذربایجان غربی صادر شد
  • شرط واردات دستگاه ماینر به کشور برای تولید ارز دیجیتال اعلام شد

استخراج رمزارز بازاری پویاست كه درآمد سالانه‌ی ۵ ميليارد و ۲۲۰ ميليون یورویی می‌توان از آن كسب کرد. ظرفيت توليد برق بلااستفاده‌ی ایران در ۹ ماه از سال به ۲۰ هزار مگاوات می‌رسد و استفاده‌ی درست از ظرفيت شبكه‌ی برق ایران می‌تواند درآمدی یک‌ميليارد یورویی را به ایران وارد كند. پيشرفت سریع فناوری استخراج از یک طرف سودآوری تجهيزات قدیمی را روزبه‌روز كاهش می‌دهد و از طرف دیگر رقابت در كسب سهم بيشتر از بازار می‌تواند موجب كاهش سود بازیگران شود.

در مصوبه‌ی ۱۳۹۸/۵/۱۳ هيئت‌وزیران، علاوه‌بر‌اینكه قيمت برق بدون ملاحظات فصلی و به قدری گران تعيين شده است كه مخاطره‌ی استفاده غيرقانونی از ظرفيت برق را منطقی می‌كند، به‌دليل تعيين‌نشدن مقدار مشخص محاسبه‌ی سود و زیان، مشاركت در این بازار را دشوار كرده است. مصوبه‌ی هيئت‌دولت معافيت مالياتی برای صادركردن رمزارز قائل شده است؛ در‌حالی‌كه ماهيت رمزارزها این است كه در لحظه‌ی توليد و استخراج حكم ارز خارجی را دارند. بنابراین، لازم است تغييراتی در مصوبه‌ی هيئت‌دولت اعمال و در معافيت مالياتی رمزارزها تجدیدنظر شود تا درآمد دولت از محل استخراج رمزارز افزایش پيدا كند.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش خود پیشنهادی درباره‌ی حل مشکلات حوزه‌ی ماینینگ ارائه داده است:

مقاله‌ی مرتبط:

  • تعرفه برق ماینینگ اعلام شد

وزارت نيرو مكلف است برای دارندگان پروانه‌ی استخراج رمزارز از وزارت صنعت و معدن و تجارت كه شاخص كارآمدی انرژی تجهیزات آن‌ها در ۶ ماهه‌ی اول سال كمتر از ۱۰۰ ژول بر تراهش و در ۶ ماهه‌ی دوم سال كمتر از ۷۰ ژول بر تراهش باشد، خدمات برق مطمئن فراهم كند.

قيمت برق مصرفی برای استخراج رمزارز در ماه‌های غيراوج مصرف و برای تجهيزات با شاخص كارآمدی تعيين‌شده در سقف سه‌هزار ریال بر كيلووات‌ساعت تعيين می‌شود. وزارت نيرو می‌تواند در ماه‌های اوج مصرف برق و حداكثر به‌مدت سه ماه از سال، از تأمین برق برای واحدهای صنعتی استخراج رمزارز خودداری كند. همچنين، شركت گاز مكلف است گاز موردنياز برای خودتوليد برق واحدهای صنعتی استخراج رمزارز را با تعرفه‌ی گاز صنعتی تأمين كند كه تجهيزات استفاده‌‌شده‌ی آن‌ها با شاخص كارآمدی تعيين‌شده منطبق است.

با‌توجه‌به ماهيت كالای توليدی، به رمزارز حاصل از استخراج معافيت مالياتی درآمد صادراتی و كليه‌ی معافيت‌های قانون ماليات‌های مستقيم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۴ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن تعلق نمی‌گيرد و مالیات آن‌ها براساس ماده‌ی ۱۰۵ همان قانون دریافت می‌شود واحدهای استخراج رمزارز مكلف‌اند در چهارچوب آیين‌نامه‌ی تبصره‌ی «۲» ماده‌ی ۱۶۹ همان قانون از ابتدای سال ۱۳۹۹ از پایانه‌ی فروشگاهی استفاده كنند. درآمد مالياتی حاصل‌شده به‌صورت جمعی خرجی و به‌طور مساوی به ردیف شماره‌ی ۱۳۰۱۰۱۵۰۰۰ موضوع برنامه‌ی توسعه‌ی امور برق و ردیف شماره‌ی ۱۵۰۳۰۰۳۰۰۶ موضوع آب‌رسانی به تک روستاها و تكميل مجتمع‌های آب‌رسانی اولویت‌دار روستایی تخصيص داده می‌شود.