3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

مشروح اظهارات روحانی در دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت/از کنایه به پزشکان تا تشکر از وزیر مستعفی

ایلنا : رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر پزشک دارو ننویسد یا کم دارو را بنویسند، مردم فکر می‌کنند پزشک کاری نکرده پس فرهنگ ما باید اصلاح شود و این نیاز به رسانه‌ها و صدا و سیما و فضای مجازی است. ما باید فرهنگی درست کنیم، بنابراین بخش سلامت الکترونیک ضرورت ما است و قول آقای جهرمی و نمکی این است که اوایل سال آینده می‌خواهیم از چند استان شروع کنیم.

حجت الاسلام حسن روحانی که برای شرکت در جلسه رای اعتماد نمکی در صحن علنی مجلس حاضر شده است، در دفاع از گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان گفت: اوایل انقلاب شش هزار نفر پزشکان ما خارجی بودند، نیمی از بهداشت و سلامت و درمان ما در بخش پزشک عمومی یا تخصصی وابسته به خارج بود. به جز هشت رشته تخصصی که در ایران بود، بقیه موارد نیازمند به خارج بودیم و به طور کلی در بخش سلامت به خارج وابسته بودیم.

وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی این استقلال را برای ما آورده که به جای ۱۴ هزار پزشک، ۱۴۰ هزار پزشک در کشور خدمت می‌کنند و به جای ۶۰۰ دانشجوی پزشکی در سال ۵۷ امروز ۶۱۰۰ نفر ورودی پزشکی داریم. با اینکه جمعیت ما کمی بیش از دو برابر شده است و ۱۲۸ درصد افزایش داریم از لحاظ جمعیت، یعنی کمتر از دو و نیم برابر اما در بخش بهداشت و سایر امور آمارها را تا ۱۵ برابر در رشد می‌بینیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حرکت ما صحیح بوده و مسیری که انقلاب رفته ما را به هدف رسانده و این به آن معنا نیست که امروز مشکلی نداریم، قاعدتا ضعف هم داریم اما وقتی با چهل سال قبل مقایسه می‌کنیم و با دیگر کشورها مقایسه می‌کنیم، وضعیت ما رشد داشته است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پزشکانی داشتیم که در بیمارستان‌های خط مقدم در زمان جنگ حضور داشتند و این فاصله تا خط مقدم بیش از هفت کیلومتر نبود و گلوله‌ها و خمپاره می‌توانست به آنجا برخورد کند. زیر بمباران‌ها پزشکان ما و پرستاران ما با شهامت در خط مقدم بودند و امروز هم پزشکان مخلص کم نداریم.

وی تاکید کرد: البته در میان همه اقشار ممکن است افراد کمی هم داشته باشیم که همه ویژگی‌هایشان مطلوب نباشد اما این قشر مورد احترام جامعه ما بوده است. از کوچکی رسم ما این بوده که به عالمان همیشه احترام می‌کردیم و این یکی از اخلاق‌های مردم بزرگ این سرزمین است.

رییس‌جمهور افزود: در آغاز دولت یازدهم در سال ۹۲ در تبلیغات انتخاباتی به مردم قول داده بودم که یکی از اهداف ما موضوع سلامت و تجهیز این بخش و در دسترس قرار دادن داروهای مورد نیاز و کاهش هزینه بیماران است.

وی یادآور شد: من از اول دولت یازدهم به فکر طرح تحول سلامت بودم و در سال ۹۳ طرح تحول سلامت اجرایی شد و در اجرای این طرح برادر عزیزمان آقای قاضی‌زاده هاشمی نقش بسیار ارزشمندی در این طرح داشت. امیدوارم در کشور ما در کنار طرح سلامت همواره نام ایشان ماندگار باشد و تاسف من این است که این دوست و همکار ما نتوانست تا پایان کار کنار هم باشیم. هرجا هست فردی خدوم و جهادی است و آشنایی من با او به ایام جنگ بر می‌گردد.

روحانی ابراز داشت: در طرح تحول سلامت کار بزرگی صورت گرفت و دولت و مجلس دست به دست هم دادند و شاید دولت بدون کمک شما نمایندگان نتواند کاری کند. خوشحالم در کمیسیون تلفیق بودجه را بررسی کردید و ادامه این بررسی هم در مجلس انجام می‌شود.

وی گفت: همچنین از مجلس شورای اسلامی و هیات رئیسه و نمایندگان محترم به خاطر تصویب چهار لایحه مربوط به پولشویی را تصویب کرد و این به عنوان یک کار مهم ثبت می‌شود چون ما همواره پیشتاز مبارزه با تروریسم بودیم و نباید بگذاریم کشورهایی که دستشان به خون ملت‌ها آلوده است، ادعای مبارزه با تروریسم داشته باشند. دو لایحه نهایی شده و امیدواریم دو تای دیگر هم نهایی شود تا بتوانیم برای روان‌سازی روابط خارجی و مالی را داشته باشیم.

رییس‌جمهور ادامه داد: در طرح تحول سلامت قدم‌های بسیار خوبی در این پنج، شش سال اخیر برداشته شده است. تخت بیمارستانی ما در آغاز انقلاب حدود ۵۵ هزار بود و امروز ۱۲۹ هزار و ۶۰۰  تخت بیمارستانی در کشور موجود است. رقم بسیار بزرگ و تحول بسیار بزرگی است. کار عظیم و بزرگی انجام گرفت برای ساخت ۲۴ هزار تخت جدید و بازسازی ۴۴ هزار تخت و مجموعا در کنار تجهیزات قدم‌های خوبی در این چند سال برداشته شد. همچنین مخارج پزشکی برای بیماران بستری به زیر ۱۰ درصد در شهرها و در روستاها به زیر ۵ درصد رسیده است.

وی افزود:  ما سلامت را به منزل مردم و مسکن مردم نزدیک و نزدیک‌تر کرده‌ایم. اگر در آغاز انقلاب ۱۵۰۰ خانه بهداشت در کشور بود امروز ۱۲ برابر یعنی ۱۸ هزار خانه بهداشت در این کشور فعالیت می‌کند. اگر پزشکان متخصص ما در شهرهای بزرگ بودند امروز تا مناطق مرزی ما هم نزدیک شده‌اند. بسیاری از شهرهای کوچک ما با فاصله کمی به پزشک و متخصص دسترسی دارند. بسیاری از سران کشورهای دنیا در ملاقات با من نسبت به طرح تحول سلامت دچار شگفتی هستند و می‌گویند چطور طرح با این عظمت را در ایران اسلامی پیاده کرده‌اید.

روحانی گفت: خیلی از کشورهای صنعتی و بزرگ در اجرای چنین طرحی موفق نبودند. این یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است. قبل انقلاب نیازمند بودیم بیمار به خارج از کشور برود؛ امروز این نیاز تقریبا مرتفع شده است. ما امروز در کشور گردشگر سلامت داریم. مردم کشورهای همسایه و حتی ایرانیانی که در اروپا و آمریکا ساکن هستند، برای عمل جراحی به ایران می‌آیند.

روحانی تاکید کرد: این مساله به این دلیل نیست که ایران ارزان‌تر است؛ آدم که جانش را با قیمت معامله نمی‌کند. این اعتماد و دقت پزشکان ایرانی است. همه می‌دانیم برای نجات بیمار همه بخش‌ها باید دست در دست هم بدهند. اگر بهترین جراح را داشته باشیم اما مراقبت‌های بعد جراحی مناسب نباشد، تبدیل به عفونت و بیماری جدید می‌شود.

وی گفت: همه مهم هستند حتی آنکه بیمارستان را نظافت می‌کند به همان اندازه آنکه برای بیمار غذا تهیه می‌کند. در بیمارستان تمام بخش‌ها باید دست در دست هم بدهند تا بیمار زندگی عادی خود را شروع کند. در سال ۹۲ یکی از مشکلاتی که مردم با آن مواجه بودند، مساله دارو بود. بسیاری از داروها نبود، نایاب بود و یا گران بود. مشکل دارو حل شد.

روحانی یادآور شد: افتخار می‌کنیم اگر در آغاز پیرزی انقلاب ۲۵ درصد داروها در داخل تولید می‌شد، امروز ۹۵ درصد دارو در داخل تولید می‌شود و تنها ۵ در صد از خارج وارد می‌کنیم. می‌توانیم تسهیلات بیشتری هم فراهم کنیم که صادرکننده دارو در منطقه باشیم، الان هم نسبت به کشورهای همسایه و اروپا صادرکننده دارو هستیم.

رییس‌جمهور تصریح کرد: وزارت بهداشت وزارت خانه‌ای است که به بسیاری از وزراتخانه‌ها متصل است. اگر می‌خواهیم بهداشت را حفظ کنیم، قاعدتا از مواد غذایی باید شروع کنیم. یعنی وزارت کشاروزی و صنعت، ‌معدن و تجارت باید همراه باشند. امیدواریم مجلس تجارت را از صنعت و معدن جدا کند و می‌دانید کشور بدون وزیر بازرگانی مستقل مسائل صادرات و وارداتش و تنظیم بازارش حل نمی‌شود.

روحانی گفت: لایحه دو فوریتی فرستادم و از شما خواهش کردم وزارت بازرگانی را جدا کنید. امروز بخشی از بازرگانی زیر مجموعه صنایع و معاون و بخشی زیرمجموعه جهاد کشاورزی است و ما نمی‌دانیم با چه کسی درگیر هستیم. اگر می‌خواهیم مردم کمتر معطل شوند، من به عنوان مسئول دولت خدمت شما عرض می‌کنم وزارت بازرگانی جدا شود و وزارت مستقل شود.

رئیس دولت دوازدهم یادآور شد: مشکلات این بخش برای شخص من نیست بلکه برای همه ملت است و از شما نمایندگان می‌خواهم کمک کنید تا یک وزیر بازرگانی این کار را انجام دهد. وزیر بهداشت با وزارتخانه‌های دیگر کار دارد، اگر ویژگی‌های لازم را نداشته باشد، خود این مواد غذایی می‌تواند افراد را بیمار کند. به آقای هاشمی وزیر بهداشت گفتم در این آب معدنی که مردم می‌خورند بررسی کنید و دقت کنید اما بعد از بررسی یکی از آب‌های معدنی‌های معروف کیفیتش از آب لوله کشی تهران کمتر بود که دوباره آغاز به کار کرده است.

وی افزود: ما باید رده آب‌ها را مشخص کنیم. در روغن و سایر مواد غذایی هم همین‌طور، وزارت بهداشت مسئولیت بزرگی دارد. وزارت بهداشت باید بررسی کند که در بخش صنعت چرا بذر کاشته شود؟ در آن ریزمغذی‌ها باید آهن و روی به اندازه کافی وجود داشته باشد، بهداشت از کشاورزی و ورزش شروع می‌شود. پس آغاز از بهداشت است و این وزارتخانه باید با وزارتخانه‌های دیگر در ارتباط باشد، باید اطلاع تازه بخش‌های دیگر هم داشته باشد. وزارت بهداشت یک بخش وسیع است باید از داروسازی هم بداند باید از انواع بیماری‌ها و راه حل آن مطلع باشد، همانطور که از مواد غذایی کشاورزی که تامین می‌شود باید مراقبت کند. وزارت بهداشت باید با بخش‌های دیگر در ارتباط باشد.

روحانی اظهار داشت: یکی دیگر از کارهای آقای هاشمی که مسئولیت انجام آن به آقای نمکی واگذار می‌شود بحث سلامت الکترونیکی برای سلامت است که ابتدا تشخیص را آسان می‌کند و از هزینه‌هایی که نیازی نیست جلوگیری می‌کند و از  فسادی که امروز در مراکز تشخیص وجود دارد، جلوگیری می‌کند، البته زیاد نیست ولی وجود دارد. با سلامت الکترونیک شفاف می‌شود که این فرد امسال چندبار به پزشک مراجعه کرده و چقدر دارو مصرف کرده و ما هم می‌توانیم پزشک را رصد کنیم که چقدر دارو تجویز کرده است و بدانیم که چقدر از این داروها زینت‌النسخه بوده است. ما دارو می‌خواهیم برای بیمار و برای این کار تعداد زیادی از پزشکان ما متعهد هستند و برخی هم ممکن است، دقت نکنند.

رئیس‌جمهور گفت: اگر پزشک دارو ننویسد یا کم دارو را بنویسند، مردم فکر می‌کنند پزشک کاری نکرده پس فرهنگ ما باید اصلاح شود و این نیاز به رسانه‌ها و صدا و سیما و فضای مجازی است. ما باید فرهنگی درست کنیم، بنابراین بخش سلامت الکترونیک ضرورت ما است و قول آقای جهرمی و نمکی این است که اوایل سال آینده می‌خواهیم از چند استان شروع کنیم اما بحث‌های مربوط به ارجاع و کارهای دیگر دارند که بحث دوم است اما سلامت الکترونیک ضروری است.

وی ادامه داد: آقای نمکی هم برای این وزارتخانه فکر کند. ما بیمار را جراحی می‌کنیم و بعد مرخص می‌کنیم این مرخص شدن بیمار تا آغاز مراحل عادی بدن زمان می‌برد ما به نوعی تراپی‌ها نیاز داریم و این نیست که بیمار با جراحی به کار عادی خود بپردازد، شاید به اقدامات پسادرمانی نیاز باشد، باید در کنار بیمارستان و درمانگاه بخشی برای پسادرمان درست شود تا افراد بتوانند توانمند شوند و این کار در بسیاری از کشورها وجود دارد و ما در ایران هنوز به این نقطه نرسیدیم.

عضو شورای هماهنگی سه قوه تصریح کرد: من در میان همه دوستانی که در ذهنم بود و با دوستان مختلف مشورت کردم آقای نمکی را بهترین یافتم و آقای هاشمی هم وقتی تصمیم گرفته بود فاصله بگیرد پیشنهادش آقای نمکی بود و دوستان دیگر ما هم مشورت کردیم همین را گفتند و من و آقای نمکی چندساعتی صحبت کردم و دیدم تجربه خوبی دارد و به موارد مختلف توجه دارد. از حضور در فرهنگستان تا زمانی که معاون وزیر بودند دیدم، فعالیت داشتند.

وی با اشاره به تربیت نیرو در این وزارتخانه گفت: این وزارتخانه هر نیرویی که خودش تربیت می‌کند را عمدتا به کار می‌گیرد و بقیه هم همین کار را می‌کنند اما اینجا دانشجو در همین مکان تربیت می‌شود خیلی مهم است که این کار انجام شود. روند پزشکی را از روز اول که دانشجوی پزشکی وارد می‌شود تا تخصص و فوق تخصص ادامه دارد.

روحانی با بیان اینکه پزشک تزریق را خلاف شأن خود می‌داند، ادامه داد: ما اصلا فکر می‌کنیم پزشک یک تافته جدا بافته است، این نگاه باید در دانشگاه پزشکی درست شود، دانشگاه پزشکی باید متحول شود این یکی از وظایف وزیر بهداشت است  ما در داروسازی می‌توانیم به خودکفایی برسیم این وزارتخانه با بخش علمی و فناوری خیلی نزدیکی دارد و پردیس‌ها باید به کمک فناوری پزشکی بیایند.

وی با اشاره به طب سنتی خاطرنشان کرد: طب سنتی ما که یک روز ضد ارزش بود اما امروز باید به آن توجه شود در چین بیمارستان‌هایی فراوانی وجود دارد که کار طب سوزنی انجام می‌دهند ما در این جا طب سنتی داریم نمی‌خواهم بگویم برای هر بیماری طب سنتی کافی است اما نباید فراموش شود و ضد ارزش شود باید در جایگاه خود قرار بگیرد ما یکی از صادرکنندگان مهم داروهای گیاهی هستیم در کشور ما همه چیز آماده است از مواد اولیه از گیاهانی که باید از آنها استفاده شود تا کار داروسازی و بسته‌بندی همه این‌ها در کشورما وجود دارد.

رییس‌جمهور با اشاره به بحث بیمه گفت: ما در زمینه بیمه کار بسیار بزرگی را انجام داده‌ایم این اولین بار است که در تاریخ ایران همه زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند اینکه دولت یازدهم توانست ۱۰ میلیون نفر را زیر پوشش بیمه قرار دهد کار آسانی نبوده است این به معنای این نیست که همه کار تمام شده اما قدم بسیار ارزشمندی بوده رابطه بیمه تامین اجاتماعی وزارت کار بیمه ای‌که در اخیتار این وزارت خانه است با پزشکان و داروخانه‌ها و داروسازی‌ها باید تامین شود. ما یک دور در این باره بحث کردیم همه موارد جمع‌بندی را ابلاغ کردم برای ما مهم است بین وزارت بهداشت و درمان و وزارت کار و تعاون و رفاه و نیروهای مسلح باید رابطه بسیار نزدیکی ایجاد شود در کنار همه بخش‌های خصوصی که در این زمینه فعال هستند این رابطه می تواند ما را به مقصد نهایی برساند

روحانی در پایان گفت: از نمایندگان درخواست می کنم با یک رای بسیار قاطع از دکتر نمکی حمایت کنید از این وزارت خانه که بار سنگینی بر دوش دارد و رای شما یک انرژی خواهد بود برای بخش سلامت و همه مردم ما را در این دهه فجر انقلاب اسلامی خوشحال خواهد کرد.