3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

ناکامی بیت‌کوین در تامین امنیت سرمایه‌گذاران/ طلا همچنان تنها مقصد ریسک‌گریزی در بازارهای مالی جهان

بررسی‌های انجام شده در خصوص مقایسه معاملات ارزهای رمزپایه با داد و ستدهای طلا در دوره ریزش شاخص‌های سهام، نشان دهنده آن است که این ارزها، همچون طلا همبستگی منفی با بازارهای مالی ندارند. برخلاف باورهای غلط شکل گرفته در میان طرفداران تکنولوژی بلاک چین، ارز رمزها نه تنها وسیله مناسبی برای پوشش ریسک نسیتند، بلکه در مواقع افت بازار سهام افت بیشتری را نسبت به شاخص‌های بازار یاد شده نشان می‌دهند.

اقتصاد آنلاین – محمد امین خدابخش؛ ارزهای رمز پایه که در سال‌های اخیر توجه زیادی را در بین فعالان ریسک‌پذیر تر بازارهای مالی به خود جلب کرده بودند، در سال گذشته میلادی افت قیمت دور از انتظاری را تجربه کردند. بازار این ارزها که در سال‌های اخیر رونق خوبی را تجربه کرده است نه تنها توانست نقدینگی بسیاری را به سمت خود جلب کند، بلکه توانست علاقه بسیاری از گیک‌های بازار (افرادی که علاقه بسیاری به تکنولوژی و تجربه آن دارند.) را برانگیزد.

این امر نیز باعث شد بازار نوظهور کریپتوها مملو از تحلیل‌هایی شود که بیشتر برپایه هیجان بودند تا قواعد پذیرفته شده در بازارهای مالی. یکی از این تحلیل‌ها که طرفداران بلاک چین مانور زیادی بر روی آن می‌دادند، این بود که در آینده نزدیک ارزهایی همچون بیت کوین در آینده جای طلا را می‌گیرد و به ابزاری برای پوشش ریسک در میان معامله‌گران و سرمایه گذاران بدل خواهد شد. ادعایی که با گذر زمان و رویارویی دارایی‌ها با ریسک‌های سیاسی و اقتصادی رد شد. نوسان بازارها نشان داد که ارزهای رمزپایه توانایی رقابت با طلا این ابازر کهنه‌کار پوشش ریسک را ندارند و نه تنها آنها هم همچون سهام با افزایش ریسک دچار تنش می‌شوند بلکه در مواقعی مخاطرات بیشتری را متوجه دارندگان خود می‌کنند.

حال با بررسی جدیدی که انجمن جهانی طلا بر روی نوسان‌های طلا و و کریپتو کرنسی‌ها انجام داده است، مشخص شده که در رقابت تنگاتنگی که از این بابت میان طلا و ارز رمزهایی همچون بیت کوین وجود داشته نه تنها طلا کم نیاورده بلکه در مواقع حساس توانسته با رشد خوبی که در قیمت خود داشته، ارزهای رمز پایه را شکست دهد.

بر اساس آنچه که آدام پارکلی محقق WGC اعلام کرده است، بررسی تغییرات فیمت در طلا و بازار کریپتو‌ها در آخرین فصل از سال میلادی گذشته نشان از آن دارد که در زمینه پوشش ریسک و حفظ ارزش، طلا همچنان در بازارهای مالی بی رقیب است.

پاییز سال 2018 که مقارن بود با بزرگترین ریزش بازار جهانی سهام از سال 2009 تا کنون، بازار کریپتوکرنسی‌ها انتظارات را برآورده نکرد و همراه با بسیاری از دارایی‌های مورد معامله با افت شدید قیمت مواجه شد. عملکرد این ارزها و ناتوانی آنها در پوشش ریسک سرمایه‌گذاران به حدی ضعیف بود که نه تنها در همسویی با شاخص‌های سهام دچار افت شدند، بلکه پا را از این هم فراتر گذاشتند و تا نیمی از ارزش خود را از دست دادند. بررسی نمودار این دارایی‌ها نشان از آن دارد که در دوره کاهش 19 درصدی شاخص نزدک، بیت کوین 55 درصد از ارزش خود را از دست داده است. این در حالی است که در همین دوره قیمت طلا رشدی 9.4 درصد را از خود به نمایش گذاشته است.

بررسی‌های پارکلی نشان از آن دارد که نه تنها بیت کوین دارای رابطه منفی با سهام نبوده است بلکه با شاخص‌های نزدک و تکنولوژی در بورس نیویورک، به ترتیب همبستگی 0.69 و 0.73 واحدی دارد.

اهمیت بررسی یاد شده در آن است که دوره مورد بررسی بیشترین سطح استرس در بازارهای مالی از زمان بحران 2008 تاکنون را در خود داشته است؛ عاملی که معیار خوبی برای مورد آزمون قرار دادن این ادعا، یعنی مطلوبیت ارز رمزها برای سرمایه‌گذاری در مواقع بحرانی بوده است.