3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر خبر داد: کوچ سرمایه‌ها از بازار طلا و سکه | جدیدترین قیمت طلا و سکه در ۳۰ فروردین ۱۴۰۰

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به واقعی‌تر شدن قیمت‌ها در بازار طلا و ارز گفت: میل به سرمایه‌گذاری روی طلا و سکه به شدت در بازار کاهش یافته و تقاضا برای طلای آب‌شده یا سکه هم کم شده است که این نشان می‌دهد سرمایه‌ها از بازار طلا و سکه به سمت بازارهای دیگر مانند بورس یا حتی ارزهای دیجیتال می‌رود.

همشهری‌آنلاین – اکرم میرزائی: محمد کشتی‌آرای، نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین گفت: برخلاف پیش‌بینی‌ها و تحلیل هایی که اول امسال در خصوص قیمت جهانی طلا می کردیم تحولات جهانی باعث شده قیمت اونس جهانی در چهار پنج هفته گذشته افزایش داشته باشد. اونس جهانی در هفته گذشته حدود ۳۲ دلار افزایش پیدا کرده و امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه افزایش داشته است.

وی افزود: قیمت جهانی طلا روند صعودی داشته است و این در حالی است که ارزش دلار در بازارهای جهانی کاهش پیدا کرده است ولی برخلاف افزایش قیمت جهانی، در چند هفته اخیر در داخل کشور ما شاهد کاهش قیمت ارز هستیم و با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های اصلی قیمت طلا و سکه قیمت ارز است همین امر باعث کاهش قیمت طلا و سکه در ایران شده است.

کشتی آرای با توجه به تعطیلی دو هفته اخیر بازار طلا و سکه به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: تعطیلی واحدهای صنفی در دو هفته اخیر و همچنین کاهش تقاضا و داد و ستدها عاملی شده است که حباب سکه مخصوصا حباب قطعات کوچک تر مثل ربع سکه، نیم سکه و سکه های یک گرمی بانک مرکزی کاهش پیدا کند و حتی سکه‌های طرح جدید و قدیم که دارای حباب بالای ۵۰۰ و ۶۰۰ هزار تومان بودند کاهش قیمت پیدا کرده اند و قیمت‌ها بیشتر به سمت واقعی شدن در حرکت است.

وی خاطر نشان شد: بازار طلا و سکه بعد از عید و حتی قبل از تعطیلات عید با توجه به افزایش قیمت‌ها و همچنین کاهش قدرت خرید مردم به شدت در رکود به سر می‌برد و این تعطیلی های اخیر هم مزید بر علت شده و باعث یک رکود کاملاً جدی در بازار طلا و سکه شده است.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با توجه به  جریان داشتن مذاکرات هسته ای و احتمال بازگشت کشور به برجام افزود: به نظر با توجه به نشست‌های مختلف در این خصوص و تا حدی مثبت بودن ادامه روند برجام، همچنان کاهش قیمت ارز  را در داخل کشور داشته باشیم و اگر روند به همین شکل ادامه داشته باشد، طبیعتا رو به کاهش بیشتر قیمت طلا و ارز خواهیم رفت. از طرف دیگر برای بازگردانی بسیاری از مطالبات ارزی ایران از کشورهای مختلف صحبت و رایزنی در حال انجام است و اگر این ارزها به چرخه اقتصادی کشور بازگردد قیمت ارز بسیار پایین میاد و همین موضوع هم می تواند روی قیمت طلا و سکه تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد : این خبرها مدتی است که میل به سرمایه گذاری روی طلا و سکه را به شدت در بازار کاهش داده  و تقاضا برای طلای آب شده و یا سکه در بازار کاهش پیدا کرده است که نشان می دهد که سرمایه‌ها از بازار طلا و سکه به سمت بازارهای دیگری مانند بورس و یا حتی ارزهای دیجیتال می رود.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که می توان آینده بازار سکه و طلا را پیشبینی کرد، گفت: در شش ماهه اول امسال تا تغییر دولت، سیاست بانک مرکزی بر کنترل ارز است و همین موضوع باعث خواهد شد که با نوسان زیاد و شوک قیمتی مواجه نباشیم و پیش‌بینی می‌شود که قیمت ارز، طلا و سکه در همین محدوده با به اضافه و منهای ۵ درصد نوسان قرار گیرد و  به همین دلیل هم در فروردین ماه امسال با شوک قیمت زیادی مواجه نشدیم.

به گفته او، اگر روند به همین شکل پیش برود و اتفاق خاص سیاسی و اقتصادی پیش نیاید به نظر می‌آید که در شش ماه اول امسال، نوسان زیادی مثل شوک قیمتی سال ۹۶ و یا سال ۹۸ را نداشته باشیم.

قیمت طلا  و سکه در بازار

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با شروع معاملات امروز، دوشنبه (۳۰ فروردین‌ماه)، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی)   ۱۰میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، نیم‌ سکه شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع‌سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

کشتی‌آرای همچنین قیمت داد و ستد هر سکه یک گرمی را دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر مثقال طلا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۳۸ هزار ۸۰۰ تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار هم یک میلیون و ۳۸ هزار ۵۰۰ تومان داد و ستد شد.

و همچنین هر اونس طلا در بازار جهانی  ۱۷۷۹ دلار معامله شد.

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ساعت ۱۳ قیمت هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۱۰ میلیون و  ۳۹۸ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۱۴ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

اما هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نسبت به  روز گذشته  تغییری نداشته و با قیمت  ۱۰ میلیون و ۱۹۷ هزار تومان معامله شد.

نیم‌ سکه بهار آزادی نیز با قیمت شش میلیون و ۱۷۰ هزار تومان معامله شد که  قیمت آن ۸۰ هزار تومان کاهش داشت. ربع ‌سکه بهارآزادی نیز امروز با قیمت سه میلیون و ۸۸۵ تومان معامله شد که ۳۵ هزار تومان کمتر از قیمت آن در روز گذشته بود. قیمت هر سکه یک گرمی نیز به دو میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسید که  ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۸ هزار تومان رسید که ۲ هزار تومان بیشتر از دیروز بود. امروز قیمت اونس جهانی طلا نیز  ‌۱۷۷۹ دلار اعلام شد که نسبت به دیروز ۳ دلار بیشتر بود.