3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

نسخه‌ی جدید بازی Amnesia این سری را به اوج برمی‌گرداند

ساخت جدیدترین نسخه‌ی سری بازی‌های فراموشی که «فراموشی: تولد دوباره» (Amnesia: Rebirth) نام دارد تمام شده و حدود دو هفته‌ی بعد می‌توانیم این بازی را تجربه کنیم. جزئیات جدیدی همراه با تریلر پنج دقیقه‌ای گیم‌پلی این بازی منتشر شده‌اند که ما را برای این بازی حسابی هیجان‌زده کرده‌اند.

به جرأت می‌توان استودیوی بازی‌سازی «فریکشنال گیمز» (‌Frictional Games) را یکی از بهترین سازنده‌های بازی‌های ترسناک در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی خطاب کرد. این استودیو کار خود را با ساخت سری بازی‌های «پنامبرا» (Penumbra) شروع کرد. بازی‌های سری پنامبرا که دوربین اول شخص و محیط‌های تنگ و تاریک دارند، با کم کردن قدرت بازی‌کن برای مبارزه با دشمنان، آثاری به‌شدت خوفناک هستند.

بازی «فراموشی: تنزل تاریک» (Amnesia: The Dark Descent) اثری بود که تبحر استودیوی فریکشنال گیمز را در ساخت بازی‌های ترسناک به همه اثبات کرد. این بازی با داشتن فرمول ارتقا یافته‌ای از بازی پنامبرا به یکی از بهترین بازی‌های ترسناک کل تاریخ تبدیل شد. بازی فراموشی مبارزه را به طور کامل کنار گذاشت و یک سیستم جدید با محوریت سلامت روانی (Sanity system) دربر داشت. این سیستم طوری است که با نگاه کردن به هیولاها یا قرار گرفتن طولانی‌مدت در تاریکی، شخصیت بازی به سمت دیوانگی می‌رود و به گفته‌ی بازی هیولاها او راحت‌تر پیدا می‌کنند. حتی با رسیدن سطح دیوانگی به حداکثر ممکن شخصیت اصلی غش می‌کند و تا بازیافتن کمی از سلامت روانی روی زمین می‌ماند.

برخلاف بسیاری از بازی‌ها که تمام تلاش آن‌ها برای ترساندن بازیکن در پرکردن ناگهانی صفحه‌ی نمایش با یک هیولا خلاصه می‌شود، فراموشی از طریق داستانی درگیرکننده و اتمسفر نفس‌گیر، استخوان‌های ما را می‌لرزاند.

فراموشی یک دنباله به نام «فراموشی: ماشینی برای خوک‌ها» (Amnesia: A Machine for Pigs) دارد. دنباله‌ی این بازی به دست یک استودیوی کوچک چینی ساخته شد چون سازنده‌های اصلی بازی مشغول ساخت یک اثر ترسناک معرکه‌ی دیگر به نام «سوما» (Soma) بودند. ماشینی برای خوک‌ها به هیچ‌وجه لایق یدک کشیدن نام فراموشی نیست. این بازی که تمام چیزهایی که نسخه‌ی اول فراموشی را بی‌نظیر کرده بودند را دور انداخته و نه تنها ترسناک نیست، بلکه حتی بازی خوبی هم به شمار نمی‌رود. تنها نکته‌ی مثبت ماشینی برای خوک‌ها داستان جالب آن است که به لطف روایت بی‌سرو‌ته این بازی نمی‌تواند خودش را نشان دهد.

بازی امنیژا تولد دوباره

استودیوی فریکشنال گیمز بازگشته که دنباله‌ی حقیقی فراموشی را به جهانیان عرضه کند. تریلر گیم‌پلی جدیدی از این بازی منتشر شده که نویدبخش یک بازی باکیفیت دیگر از این استودیو است. کارگران این بازی و بقیه‌ی بازی‌های استودیوی فریکشنال گیمز، «توماس گریپ» (Thomas Grip) متنی راجع به بازی فراموشی تولد دوباره در وبلاگ پلی‌استیشن منتشر کرده که اطلاعات خوبی از گیم‌پلی بازی را به ما نشان می‌دهد. توماس گریپ را دوست داریم؛ زیرا نه تنها بازی‌های محشری را کارگردانی کرده، بلکه اطلاعات جالبی از ساخت بازی را در قالب متن، ویدیو یا حتی توضیحات داخل بازی منتشر می‌کند که این‌ها حسابی به درد بازی‌ساز‌های تازه‌کار می‌خورند. استودیوی فریکشنال گیمز دو قسمت اول سری فراموشی را متن باز کرده و می‌توانید به‌راحتی سورس کد این بازی‌ها را بررسی کنید. این کدها می‌توانند برای بازی‌سازهای مبتدی به‌شدت به درد بخور و آموزنده باشند.

  •  ۹ سال، ۹ درس؛ چگونه بازی ترسناک بسازیم

تریلر گیم‌پلی بازی فراموشی، دوباره محیط‌های تنگ و تاریک این بازی را به ما نشان می‌دهد. محیط‌های این بازی شباهت زیادی به قسمت اول این سری دارند و کسانی که نسخه‌ی اول فراموشی را بازی کرده‌اند می‌دانند یکی از بهترین ویژگی‌های این بازی، محیط‌های آن هستند. البته در قسمتی از تریلر محیط‌های باز هم نشان داده می‌شوند ولی بعید می‌دانیم به جز اوایل بازی، محیط‌های باز زیادی در طول بازی ببنیم.

از مهم‌ترین نقاط قوت بازی‌های استودیوی فریکشنال گیمز داستان آن‌هاست و مطمئن هستیم این‌بار هم با یک داستان ترسناک خوب و روایتی جذاب روبه‌رو می‌شویم. داستان فراموشی: تولد دوباره شما را در نقش «تَسی تریانون» (Tasi Trianon) قرار می‌دهد. تسی در صحراهای الجزایر گیر افتاده. همان جایی که شخصیت‌های قسمت اول بازی فراموشی گوی‌های جادویی را پیدا می‌کنند و ماجرای این سری شروع می‌شود.

در تریلر قبلی بازی فراموشی تولد دوباره دیدیم که شخصیت اصلی در یک هواپیمای سقوط کرده به هوش می‌آید و تمام مسافران هواپیما به شکل عجیبی غیب‌شان زده است. حین به هوش آمدن صدایی مرموز می‌شنویم که تسی او را «دکتر» خطاب می‌کند. دکتر به تسی اخطار می‌دهد که حق عصبانی شدن یا ترسیدن ندارد چون برای بیماری او خوب نیست. به گفته‌ی کارگردان این بازی، تسی یک بیماری مرموز دارد که این بیماری هم از نظر داستانی هم از نظر گیم‌پلی یکی از قسمت‌های بسیار مهم بازی است.

همان‌طور که دکتر به تسی هشدار می‌دهد، ترسیدن بیماری او را وخیم‌تر می‌کند. این بیماری مشابه سیستم سلامت روانی است که در بازی فراموشی تنزل تاریک وجود داشت. البته سیستم بیماری تسی عمیق‌تر است و تأثیرات بیشتری روی روند بازی خواهد گذاشت.

بازی امنیژا تولد دوباره

مردن بازیکن در نسخه‌ی اصلی بازی فراموشی تنها شروع دوباره‌ی بازی نیست. بعد از مردن جای هیولاها تغییر می‌کند که جلوی تکراری شدن بازی گرفته و ترسناک بودن آن حفظ شود. در فراموشی تنزل تاریک بیماری تسی با شکست خوردن در بازی ارتباط دارد که اهمیت این سیستم را بیشتر می‌کند. این بیماری روی داستان بازی هم تأثیر دارد و می‌تواند خود تسی و حتی اطرافیان او را هم به خطر بیاندازد. در یکی از تصاویر منتشر شده از بازی شخصیت اصلی را در دهانه‌ی یک غار می‌بینیم و او یک عروسک در دست دارد. بعید نیست عروسک مربوط به فرزند تسی باشد و اطرافیان در خطری که از آن‌ها گفته شد، فرزند تسی را شامل شوند.

قسمت اول بازی فراموشی در قرن نوزدهم میلادی جریان داشت ولی نسخه‌ی جدید این بازی در حدود دویست سال پس از اتفاقات تنزل تاریک، در دهه‌ی ۳۰ میلادی جریان دارند.

پس‌زمینه‌ی زمانی بازی فراموشی تولد دوباره باعث می‌شود دیگر از بسته‌های سنگ چخماق قسمت اول این سری خبری نباشد. در بازی فراموشی تنزل تاریک می‌توان با استفاده از بسته‌های سنگ چخماق محدودی که در محیط بازی پیدا می‌شوند، منابع نور محیطی را روشن کرد که علاوه بر ایجاد دید بهتر، جلوی کاهش سلامت روانی شخصیت بازی گرفته می‌شود.

در بازی فراموشی تولد دوباره، سنگ‌های چخماق جای خود را به کبریت‌ها داده‌اند. کبریت‌ها تأثیر بزرگی روی گیم‌پلی این بازی خواهند داشت و علاوه بر این که با آن‌ها می‌توان منابع نور محیطی را روشن کرد، خودشان منبع اصلی نور بازیکن خواهند بود. چراغ دستی هم در این بازی وجود دارد اما بعید می‌دانیم منابع زیادی برای آن وجود داشته باشد و احتمالا کبریت‌ها منبع اصلی نور خواهند بود.

کبریت‌های این بازی محدود هستند و مدیریت استفاده از آن‌ها می‌تواند یک چالش عالی و بسیار اعصاب خردکن باشد. همچنین کبریت‌ها راحت خاموش می‌شوند و حرکت سریع می‌تواند باعث خاموش شدن آن‌ها شود که استرس بازی را چند برابر می‌کنند. با توجه به سابقه و استعداد بالای اعضای کاربلد استودیوی فریکشنال گیمز، این مکانیک جدید می‌تواند صحنه‌های وحشت‌آور بسیار عالی خلق کنند و کابوس‌های خوبی برای ما رقم بزنند.

بازی فراموشی تولد دوباره قرار است در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۹ مهر) برای پلی‌استیشن ۴ و کامپیوترهای شخصی از طریق استیم، اپیک گیمز و GOG منتشر شود و دوباره ما را در یک دنیای رعب‌انگیز غرق کند.

پیشنهاد می‌کنیم تریلر گیم‌پلی این بازی را از دست ندهید.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ