3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

نگاهی به بازارهای مالی در معاملات 29 شهریور

نگاهی به بازارهای مالی در معاملات 29 شهریور
در حالی که بعد از چندین روز اصلاح در بازار سرمایه، شاخص کل بورس بار دیگر بازدهی مثبتی داشت اما روند کاهشی نرخ ارز، سکه، طلا و حتی خودرو ادامه یافت.

به گزارش سایت طلا،شاخص کل بورس که در روزهای اخیر روند اصلاحی را در پیش گرفته و حتی اصلاح ۴۰ هزار واحدی را هم به ثبت رسانده بود، امروز با هفت هزار و ۲۷۹ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی قرار گرفت.

بدین ترتیب شاخص کل بورس تهران امروز ۰.۵۱۲ درصد بازدهی داشت. شاخص کل هم وزن نیز به ۴۳۲ هزار و ۶۱۱ واحد رسید تا بازدهی ۰.۳۷ درصدی را به ثبت رسانده باشد.

این در حالی است که در بازارهای موازی شرایط رکود و کاهشی ادامه یافت.

با وجودی که قیمت انس طلا در بازارهای جهانی افزایشی بیش از ۲ دلار داشت اما قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار و همچنین سکه مانند روزهای گذشته کاهشی بود.

نرخ دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس نیز مانند روزهای گذشته با کاهش همراه بود که این موضوع به همراه اخبار منتشر شده درباره تصمیم نمایندگان مجلس برای آزادسازی واردات خودرو، میزان تقاضا برای خودرو را نیز کاهشی کرده است.

چهارشنبه هفته گذشته (۲۴ شهریورماه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی با اصلاحات کمیسیون صنایع و معادن در ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

در ماده ۴ طرح ساماندهی خودرو آمده است: هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به‌ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دو نیرویی (هیبریدی) یا واردات خودروی بنزینی یا گازسوز با بر چسب انرژی ب (B) و بالاتر یا دارای شاخص ایمنی سه‌ستاره و بالاتر بر اساس گواهی‌های استاندارد معتبر، معادل ارزش صادراتی خود اقدام کند.

البته بر اساس تبصره یک واردات موضوع این ماده، نباید هیچ تعهد ارزی جدیدی برای کشور ایجاد کند.

بورس بر مدار رشد

شاخص کل بازار بورس امروز (دوشنبه، ۲۹ شهریورماه) با هفت هزار و ۲۷۹ واحد افزایش در جایگاه یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۲۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک ‌هزار و ۵۹۶ واحد افزایش به ۴۳۲ هزار و ۶۱۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و هفت واحد رشد به ۲۷۲ هزار و ۹۷۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول پنج هزار و ۶۸۸ واحد و شاخص بازار دوم ۱۳ هزار و ۵۵۶ واحد افزایش داشتند.

سیر نزولی قیمت دلار در کانال ۲۶ هزار تومان

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (دوشنبه، ۲۹ شهریورماه) در مقایسه با روز گذشته با ۱۰۱ تومان کاهش به ۲۶ هزار و ۶۱۹ تومان رسید.

قیمت فروش یورو در ساعت ۱۳ امروز در مقایسه با روز گذشته (شنبه) بدون تغییر ۳۱ هزار و ۴۸۵ تومان تعیین شد.

امروز قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۹۲ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۳۰ هزار و ۸۶۱ تومان بود.

علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۲۰۳ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۴۴۱ تومان اعلام شد.

نرخ خرید یورو در این بازار ۳۰ هزار و ۷۳۰ تومان و نرخ فروش آن نیز ۳۱ هزار و ۹ تومان اعلام شد. همچنین در سامانه نیما در معاملات دیروز، حواله یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۲۳۵ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۳ هزار و ۲۲۳ تومان معامله شد.

افت ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی در بازار

بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت در روز جاری (دوشنبه، ۲۹ شهریورماه) حاکی از کاهش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی از زمان مطرح شدن احتمال آزاد شدن واردات خودرو تاکنون است.

چهارشنبه هفته گذشته (۲۴ شهریورماه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی با اصلاحات کمیسیون صنایع و معادن در ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

بی ام. و ۷۳۰ که پیش از این حدود ۶ میلیارد تومان قیمت داشت، این روزها فروشندگان حاضرند تا ۳۰۰ میلیون تومان زیر قیمت آن را به فروش برسانند.

به گزارش سایت طلا، امروز در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی هر دستگاه سانتافه (شاسی بلند هیوندایی کره‌جنوبی) مدل ۲۰۱۷ با کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر ۲.۱ میلیارد تومان و همین مدل با کارکرد ۶۴‌هزار کیلومتر یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین هر دستگاه تیگوان (شاسی بلند شرکت فولکس‌واگن آلمان) با مدل ۲۰۱۸ صفر کیلومتر ۳.۲ میلیارد تومان، با ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان و با کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر ۲.۲ میلیارد تومان قیمت خورده است.

رنو تالیسمان فرانسوی نیز ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان در مدل ۲۰۱۸ صفر کیلومتر و یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان در مدل ۲۰۱۷ با ۳۰ هزار کیلومتر قیمت‌گذاری شده است.

در بازار خودروهای و در گروه سایپا نیز، امروز هر دستگاه پراید ۱۱۱ صفر کیلومتر مدل ۹۹ حدود ۱۵۱ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۴۰ میلیون تومان، تیبا هاچ‌بک ۱۴۲ تا ۱۵۷ میلیون تومان، ساینا ۱۵۶ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای ۱۵۶ تا ۱۶۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک پلاس ۲۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در گروه ایران‌خودرو، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۳۲ تا ۲۴۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بین ۲۹۰ تا ۲۹۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ۲۸۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس. ال. ایکس ۲۴۵ تا ۲۵۹ میلیون تومان، پژو پارس ساده ۲۵۵ تا ۲۷۰ میلیون تومان، پو پارس دوگانه‌سوز ۲۷۵ تا ۲۹۰ میلیون تومان، پژو پارس ال. ایکس ۲۸۵ تا ۳۰۰ میلیون تومان، پژو پارس اتوماتیک ۳۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای بین ۳۱۰ تا ۳۴۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۰۰ تا ۴۳۰ میلیون تومان، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک ۴۴۰ تا ۴۵۷ میلیون تومان و تارا دنده‌ای ۴۶۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.

در دسته مونتاژی‌ها نیز هر دستگاه جک اس۳ کرمان‌موتور ۵۰۰ تا ۵۱۰ میلیون تومان، جک اس۵ حدود ۷۵۰ میلیون تومان، هایما اس۷ ایران‌خودرو ۸۰۷ میلیون تومان در رنگ سفید و ۸۳۳ میلیون تومان در رنگ مشکی و سیتروئن سی۳ شرکت سایپا در مدل ۹۷ و صفر کیلومتر بین ۸۳۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

کاهش قیمت سکه و طلا

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (دوشنبه، ۲۹ شهریورماه) در بازار تهران با کاهش ۶۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۱ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان رسید.

امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۶۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۱ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۲۱ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۸۵۸ هزار تومان شد.

همچنین اُنس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۷۵۳ دلار و ۷۲ سنت قیمت خورد که با در مقایسه با روز گذشته یک دلار و ۲۹ سنت کاهش داشت.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید