3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

نگاهی به مراحل ثبت‌نام نماد اعتماد الکترونیکی

بررسی نحوه ثبت‌نام نماد اعتماد الکترونیکی نشان می‌دهد، متقاضیان به دلیل کامل نبودن پرونده نمی‌توانند نماد اعتماد خود را به سرعت دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران سامانه «فارس من» با طرح دو سوژه در سامانه فارس من، «مراحل سخت و طولانی برای گرفتن نماد الکترونیک برای سایت» و «عدم پاسخگویی نماد غیرالکترونیکی» دلایل زمانبر بودن مراحل دریافت نماد الکترونیک و عدم پاسخگویی تلفنی این سامانه را خواستار شدند. 

در این ارتباط خبرنگار فارس، طی تماسی با مسئول روابط عمومی این سامانه خواستار ارائه توضیحاتی در این رابطه شد که در ذیل آمده است: امروزه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی با الزام وجود اعتماد در فضای مجازی و زمینه های ایجاد آن در کسب و کارهای خود آشنا هستند، اما آگاهی کافی از چگونگی دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و مستندات لازم برای ثبت اطلاعات در سامانه enamad.ir ندارند.

این امر بعضاً مراحل ثبت نام را برای آنها با کندی مواجه ساخته و متقاضیان به دلیل کامل نبودن پرونده نمی‌توانند نماد اعتماد خود را به سرعت دریافت نمایند. با هدف شناسایی نقاط زمان‌گیر در فرآیند دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، در ادامه به بررسی اجمالی مراحل ثبت نام، مستندات و مجوزهای لازم پرداخته می شود:  

کسب وکارهایی که در بستر اینترنت فعالیت می نمایند و در وب سایت/ کانال خود اقدام به فروش کالا و یا ارائه خدمت می‌کنند در صورت علاقه مندی به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و درج آن در وب سایت خود، می توانند به سامانه enamad.ir مراجعه کرده و در مرحله نخست لازم است حساب کاربری ایجاد کنند. برای ایجاد حساب کاربری، نوع شخصیت متقاضی و ایمیل وارد شده و سایر مراحل ثبت نام از طریق لینک ارسال شده از طریق ایمیل ادامه می یابد.

در مراحل بعدی ثبت نام، اطلاعات هویتی، آدرس، تلفن تماس و تلفن همراه از متقاضی دریافت و صحت سنجی می‌شود. احراز صحت اطلاعات درج شده در زمان ثبت نام از طریق وب سرویس و از سامانه‌های مشخصی صورت می‌گیرد. اشکالات متعددی از سمت کاربر در این مرحله صورت می پذیرد که مانع احراز صحت اطلاعات می‌شود.

یکی از این موارد، عدم وارد نمودن کد پیش شماره تلفن ثابت به نحو صحیح است. نمونه دیگر از اشکالات این مرحله، وارد کردن شماره تماس به صورت اشتباه است. این موارد در مقوله احراز اطلاعات هویتی موجب تاخیر در ثبت اطلاعات شده و متقاضی نمی‌تواند در این مرحله اقدام به ثبت دامنه/ شناسه کسب وکار خود کند. یکی دیگر از مواردی که به دفعات گزارش شده است، عدم تطبیق اطلاعات مالک سیم کارت با اطلاعات متقاضی دریافت نماد اعتماد الکترونیکی است.

پس از تأیید اطلاعات هویتی، نوبت به ثبت اطلاعات دامنه/ شناسه کسب وکار می رسد که در این مرحله لازم است دسترسی فنی به بستر اعلام شده، احراز شود. تعداد قابل توجهی از کسب وکارهای متقاضی نماد، توسعه وب سایت خود را با کمک فروشگاه سازها انجام داده اند از این رو دسترسی‌های لازم به کد مرجع برای احراز دسترسی ندارند. انتقال این مساله به فروشگاه ساز و انجام این مرحله توسط فروشگاه ساز موجب اتلاف زمان خواهد شد.

پس از تایید این مراحل، کسب وکار می تواند دامنه خود را برای ارزیابی ارسال نماید. اما تعداد چشم گیری از متقاضیان، بخش کد کالا و خدمت ارائه شده در کسب وکار خود را در پرونده تکمیل نمی‌کنند و یا سایر الزامات نظیر درج درباره ما، تماس با ما و بخش مربوط به دریافت شکایات را در طراحی سایت خود تکمیل نکرده‌اند.

مشاهده هر کدام از این موارد موجب اعلام نقص به متقاضی خواهد شد. در برخی موارد متقاضی اطلاع کافی از مجوزهایی که لازم است بارگذاری کند را ندارد، لذا برای این مرحله توصیه می شود به منوی قوانین در سامانه ای‌-نماد مراجعه نموده و قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل های مرتبط را مطالعه نماید. با این وجود در بسیاری از موارد، متقاضیان اشکالات وارد شده را به طور کامل رفع ننموده و پرونده را با وجود اشکالات رفع نشده برای کارشناس ارسال می نمایند. این رفت و برگشت ها زمان قابل توجهی را به خود اختصاص خواهد داد.

در مرحله بعدی لازم است متقاضی تعهدنامه خود را به صورت الکترونیکی تأیید کند. تا زمانی که این تأیید از طرف متقاضی انجام نشود، پرونده وارد مرحله اعطا نخواهد شد. فراموشی انجام این کار نیز می تواند موجب تأخیر در دریافت نماد اعتماد شود.

در نهایت، با تأیید پرونده و اعطای نماد، متقاضی می تواند کد ارائه شده را در وب سایت خود بارگذاری نموده و لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی را در سایت خود مشاهده نماید.

متقاضیان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در سامانه enamad.ir ثبت کنند و همچنین می توانند سوالات خود را در مراحل دریافت نماد از طریق مرکز تماس41031350-021 و یا از طریق تیکت، طرح و پیگیری کنند.