3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

واکنش بازار طلا و سکه به آغاز ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی / شیب افزایشی متوقف نشد

بازار طلا و ارز فارغ از انتقال قدرت صورت گرفته در قوه مجریه، امروز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه برخلاف ۲ روز قبل از آن به روند افزایشی بازگشت؛ تغییرات قیمتی در این بازار بازهم همچون روزهای پیش‌ازاین بیش از همه تابعی از رشد قیمت دلار بود. افزایش قیمت دلار و در ادامه آن طلا و سکه در این روز موضوعی است که به گمان برخی ممکن است با احتمال اعمال ابزار کنترلی از سوی بانک مرکزی دولت جدید مقداری اصلاح شود اما به سبب ادامه سیگنال‌های منفی مؤثر بر بازار دیری نخواهد پایید که روند افزایش قیمت‌ها در این بازارها از سر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق نرخ‌های اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید (امامی) ۱۱ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان بود. نیم‌سکه، پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. همچنین در بازار طلای امروز نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار و ۲۳۰ تومان قیمت خورد.

بر این اساس قیمت سکه طرح جدید (امامی) و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به نسبت روز دوشنبه، به ترتیب ۱۷۰ هزار تومان و ۸ هزار و ۳۱۰ تومان افزایش پیدا کرد.

بازار طلا و سکه در روز سه‌شنبه همچون روزهای پیش از آن تابعی از حرکت قیمتی دلار بود و با افزایش قیمت دلار انواع این فلز گران‌بها نیز در بازار شاهد رشد قیمت بود، البته رشد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به سبب افت بهای جهانی طلا شیب تندی نداشت.

محمد کشتی‌آرای نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره نوسانات قیمت طلا و سکه در بازار روز سه‌شنبه، گفت: در ابتدای معاملات قیمت نسبت به دیروز کاهش داشت اما بعد از گذشت ساعتی با افزایش همراه بد. به‌طورکلی قیمت‌ها در بازار امروز با نوسان کمی همراه بود و در محدوده قبل باقی ماند. و شک قیمتی در بازار امروز وجود نداشت.

او همچنین ابراز عقیده کرد که قیمت طلا و سکه در بازار داخلی احتمالاً تا روز پنجشنبه در همین محدوده باقی می‌ماند تا شاخص‌های اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه و روند انس جهانی مشخص شود.

پیش‌بینی‌های میان‌مدت در رابطه با آینده بازار طلا و سکه به سبب تأثیرپذیری این بازار از بازار ارز بیش از دیگر عوامل مؤثر، با تغییر دولت مقداری سخت می‌نماید اما باید در رابطه با برخی موضوعات قابل‌توجه در رابطه با پیش‌بینی‌ها تأمل بیشتری کرد.

به سبب پیوند قیمتی این فلز گران‌بها با نرخ دلار، رفتارهای بانک مرکزی دولت جدید در کنترل نرخ ارز و استفاده از ابزارهای کنترلی برای کاهش قیمت‌ها در این بازار طبیعتاً سبب کاهش قیمت در بازار طلا و سکه نیز خواهد شد. اما در این میان باید توجه داشت که به سبب ادامه سیگنال‌های منفی مؤثر بر بازارهای ارز، طلا و سکه همچون توقف مذاکرات احیای برجام، عدم پذیرش fatf و به‌تبع آن محدودیت‌های جدی در مبادلات مالی بین‌المللی در کنار رشد ادامه دارد نقدینگی و ادامه انتظارات تورمی؛ همه و همه سبب می‌شود اگر دولت سیزدهم برای کنترل بازار ارز تلاش کند تنها موفق شود در مدت نه‌چندان زیادی نرخ‌ها در بازار ارز را تا حدودی اصلاح کند. این اصلاح که به بازار طلا و سکه نیز تسری خواهد یافت، دیری نخواهد پایید که به سبب عوامل پیش‌گفته بی‌اثر شده و این بازارها به مسیر رشد قیمتی بازخواهند گشت.

اما تا آن زمان در افت‌وخیز قیمت‌ها در بازار طلا و سکه باید به محدوده‌های قیمتی توجه داشت. اگر سکه امامی در روزهای آینده محدوده بالای ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را حفظ کند، بعید است به این زودی‌ها البته تا اطلاع ثانوی به کانال قیمتی ۱۰ میلیون تومان سقوط کند. این موضوع البته در روزها و هفته‌های آینده درگرو نرخ دلار است که در این بازار محدوده قیمتی ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان و ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان برای هر دلار آمریکا مهم است و فعالان بازار طلا و ارز حتماً گوشه چشمی به این محدوده‌های قیمتی خواهند داشت. اگر دلار در این مدت به بالای ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان صعود کند روند تقاضا در بازار طلا و سکه رشد خواهد کرد و به نسبت نیز قیمت‌ها افزایش می‌یابد اما اگر به زیر ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان برود بازار طلا و سکه نیز بلعکس عمل خواهد کرد.

۲۲۳۲۲۹