3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

پیش‌بینی قیمت ریپل و لایت کوین در رمزارز نیوز

ریپل و لایت کوین جزو ارزهای پرطرفدار بازار محسوب می‌شوند و اگر حتی علاقه‌ی اندکی به دنیای رمزارزها داشته باشید، قطعا نام ریپل و لایت کوین را شنیده‌اید.

قیمت لایت کوین در چند ماه گذشته رشد چشمگیری کرده است. در این مطلب، رمز ارز نیوز سعی می‌کند شما را اندکی با ریپل و لایت کوین آشنا و قیمت این دو ارز را در بازار بررسی کند. این مقاله را تارنمای رمزارز نیوز آماده کرده است که مرجع خبری و تحلیلی و آموزشی در حوزه‌ی فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال است.

ریپل چیست؟

اولین نکته‌ای که باید درباره‌ی ریپل (Ripple) بدانید، این است که ریپل هم یک پلتفرم است و هم یک ارز دیجیتال. ریپل بیشتر به‌دلیل شبکه‌ی پرداخت دیجیتالی خود شناخته شده و پلتفرمش پروتکل متن‌باز است. دلیل چنین طراحی‌ای برای این شبکه انجام تراکنش‌های سریع و ارزان است. ریپل از سیستم ماینینگ بلاک‌چین استفاده نمی‌کند و به‌جای آن از روش اجماع ازطریق گروهی از سرورها برای تأیید معاملات خود بهره می‌برد. تراکنش‌های ریپل هزینه‌ی چندانی ندارند و به‌سرعت نیز انجام می‌شوند.

ارز دیجیتال ریپل با نماد (XRP) شناخته می‌شود. قیمت ریپل در زمان نگارش این مقاله حدود ۶،۵۰۰ تومان است. در مقایسه‌ی ریپل با بیت کوین درمی‌یابیم که تراکنش‌های بیت کوین زمان و هزینه‌ی بیشتری از ریپل دارند. ریپل ازطریق پلتفرم خود این اجازه را می‌دهد تا همگان ارز دیجیتال خود را در Ripple Net ایجاد کنند.

لایت کوین چیست؟

لایت کوین نیز مانند ریپل رمزارزی همتا‌به‌همتا است که تراکنش‌ها را سریع‌تر و با هزینه کمتری از سایر ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد. شبکه‌ی پرداخت لایت کوین نیز متن‌باز است و بر بستر بلاک‌چین قرار دارد. لایت کوین (LTC) را می‌توان بدون هیچ واسطه‌ای به‌صورت غیرمتمرکز به سراسر جهان منتقل کرد. لایت کوین نیز همانند بیت کوین (BTC) امنیت شبکه‌ی خود را با رمزنگاری و استخراج تضمین می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تراکنش‌های لایت کوین تقریبا چهاربرابر سریع‌تر از بیت کوین هستند. برای مشاهده‌ی قیمت و نحوه‌ی نگه‌داری رمزارزهای مختلف می‌توانید به وب‌سایت ramzarz.news  مراجعه کنید که مرجع اخبار و مقالات ارزهای دیجیتال است.

زمان راه‌اندازی ریپل  

رایان فوجر در سال ۲۰۰۴، شرکتی تأسیس کرد که نام آن ریپل‌پِی (RipplePay) بود. ایده‌ی اصلی پشت ریپل‌پی پروتکلی همتا‌به‌همتا از شبکه‌ای مطمئن بود که با استفاده از آن بتوان به‌راحتی پول را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر در جهان منتقل کرد. ایده‌ی اصلی ریپل‌پی به ایده‌ی امروز ریپل نزدیک است؛ اما به‌دلیل مشکلات فنی و مدیریتی، تا سال ۲۰۱۱ این شرکت در رسیدن به اهداف خود چندان موفق نبود و کاربران آن کمتر از ده‌هزار نفر بودند. مه ۲۰۱۱، جد مک کالب و سال ۲۰۱۲، کریس لارسن فعالیت خود را در شرکت ریپل آغاز کردند و توانستند با کمک یکدیگر روح جدیدی در ریپل القا کنند و ریپل توانست توکن‌های خود را با عنوان XRP در ژانویه‌ی ۲۰۱۳ معرفی کند.

زمان راه‌اندازی لایت کوین

همان‌طورکه می‌دانید، پس از گذشت ۱۰ سال هنوزهم هویت خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، مشخص نیست؛ اما جالب است بدانید خالق لایت کوین جوانی چینی به‌نام چارلی‌ لی است. چارلی کارمند سابق گوگل و کوین بیس است و سال ۲۰۱۱ با تغییرات بزرگی در پروتکل بیت کوین،‌ شبکه‌ی لایت کوین را معرفی کرد.

دلیل خلق لایت کوین بسیار جالب است: اگر بیت کوین را طلا فرض کنیم، لایک کوین مانند نقره می‌مانَد و در آرم لایت کوین که نقره‌ای‌مانند است، این فلسفه نهادینه شده. هدف لایت کوین ایجاد ارز دیجیتال برای کار‌های روزمره و ارزان‌تر است.

ramzarz

اوج قیمت ریپل

از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، ارزش ریپل به‌شدت رشد کرد. در ابتدا و در سال ۲۰۱۴، قیمت این رمزارز که با نام XRP شناخته می‌شود، بیش از چندصد درصد صعود کرد و با عبور از لایت کوین به رتبه‌ی دوم بازار رسید. در نظر داشته باشید در آن زمان اتریوم به بازار ارز‌های دیجیتال عرضه نشده بود.

ramzarz

اوج قیمت لایت کوین

لایت کوین تا سال ۲۰۱۴ رشد چشمگیری کرد؛ اما دوران انفجاری قیمت لایت کوین در سال ۲۰۱۷ بود. در آن سال، بیت کوین حدود ۱،۷۰۰ درصد رشد یافت؛ اما جالب است بدانید در همان سال لایت کوین رشد ۷،۰۰۰ درصدی را تجربه کرد و به قیمت ۳۲۰ دلار رسید که این قیمت بیشترین قیمت تاریخ این رمزارز محسوب می‌شود.

پیش‌بینی قیمت ریپل و لایت کوین

با وجود تمام توضیحات، انتظار می‌رود قیمت بیت کوین روی قیمت ریپل و لایت کوین تأثیرگذار باشد. نمودار ریپل نشان می‌دهد که سال گذشته تغییر چندانی در قیمت آن به‌وجود نیامده است و ریپل نتوانسته از ۰/۴ دلار عبور کند. همان‌طورکه گفته شد، لایت کوین نیز به‌دلیل اینکه از قیمت بیت کوین پیروی می‌کند، تغییرات قیمتش تقریبا مشابه با بیت کوین است. وب‌سایت Digital Coin Price معتقد است ارزش لایت کوین به‌تدریج رشد خواهد کرد و تا پایان سال ۲۰۲۰ ارزش لایت کوین به ۷۰ دلار خواهد رسید.