3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

پیش بینی دلار ۲۰ هزار تومانی / ۲ تصمیم تورم زای دولت/ نقطه تعادلی دلار از چشم دولت؟

پیش بینی دلار ۲۰ هزار تومانی / ۲ تصمیم تورم زای دولت/ نقطه تعادلی دلار از چشم دولت؟
قطعاً در ۶ ماهه دوم سال طلا و سکه در بازارهای جهانی با شیب بسیار ملایم، افزایش جزئی خواهد داشت و مراسم های مختلف به خصوص مراسم سالیانه چینی ها و سال جدید میلادی باعث رشد و صعودی بسیار ملایم در بازار انس جهانی خواهد شد.

هومن زنگنه، کارشناس بازارهای موازی در گفت و گو با ایران اکونومیست، بازار طلا و سکه را در نیمسال دوم سال اینگونه پیش بینی می کند: قطعاً در ۶ ماهه دوم سال طلا و سکه در بازارهای جهانی با شیب بسیار ملایم، افزایش جزئی خواهد داشت و مراسم های مختلف به خصوص مراسم سالیانه چینی ها و سال جدید میلادی باعث رشد و صعودی بسیار ملایم در بازار انس جهانی خواهد شد.
وی با اشاره به اثر پذیری بازارهای موازی از یکدیگر، افزود: از آنجایی که بازار داخلی طلا و سکه ارتباط مستقیم با انس جهانی و قیمت دلار دارد، شاهد اثر پذیری بازار طلا و سکه از این روند صعودی خواهیم بود.

این کارشناس در ارتباط با موضوع دلار دستوری گفت: در مورد دلار دستوری روی کانال ۲۶ و ۲۷ هزار تومان دو موضوع با اهمیت وجود دارد، اول این که باید بپذیریم در حال حاضر پرداخت حقوق توسط دولت در حدود یک برابر و نیم افزایش داشته و از طرفی دیگر فروش ۳۰۰ هزار بشکه نفت تعریف شده است که متاسفانه اکنون محقق نمی‌شود. قطع به یقین دولت دو راه بیشتر ندارد یا اوراق قرضه را وارد بازار کند و یا پول چاپ کند که هر دو این تصمیم موجب تورم می‌شود؛ و در زمان تورم، قیمت ارز بالا می رود و در نهایت باعث کاهش ارزش پول ملی می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شاهد ادامه دار بودن قیمت گذاری دستوری دلار خواهیم بود، افزود: به نظر می رسد دولت آقای رئیسی در مورد افزایش قیمت دلار حساس تر باشد و با توجه به برنامه های اعلامی اجازه نخواهد داد قیمت ارز به نرخ واقعی خود برسد.
وی با بیان امکان رسیدن قیمت ارز در حد ۲۰ تومن گفت: زمانی که دولت تصمیم می گیرد و ناچار می شود مجبور است از هر راهی به نتیجه برسد.

نقطه تعادلی دلار
هومن زنگنه در ارتباط با قیمت دلار گفت: با توجه به آنکه قیمت دلار بر اساس شاخص ها در کشور ما تعریف نمی شود و بر حسب ارزش پول ملی تعریف می شود، انتظار می‌رود نقطه تعادلی که دولت جدید برای دلار در نظر گرفته باشد ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان باشد.

 

خبرنگار محبوبه قرمزچشمه