3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

چالش های استفاده از دستگاه های ماینر بیت کوین

تولد ارزهای دیجیتال انقلابی بزرگ در شکل رایج پول و مبادلات مالی بوده است. مدت های مدیدی است که واژه ناملموس بیت کوین راه خود را به زندگی افراد زیادی باز کرده و امروزه هرچند عملکرد آن هنوز به طور گسترده عمومیت ندارد اما هر ساله به تعداد کسانی که مایل به کسب درآمد از طریق خرید ماینر هستند افزوده می شود. استخراج رمز ارزهای دیجیتال توسط دستگاه ماینر یا Asic انجام می شود که در حال حاضر شرکت های مختلفی در ابعاد و مدل های متنوع آن ها را تولید می کنند. ماهیت غیر متمرکز ارزهای دیجیتال، به معنی عدم دخالت دولت ها و کنترل آن ها بر تبادلات مالی و همچنین ثبت تمامی تراکنش ها بر بستر آن امکان دستکاری را توسط کاربران یا دولت ها از بین برده است. مفهوم ناشناخته و جدید استخراج ارزهای دیجیتال که اولین و معروف ترین آن با نام بیت کوین در تبادلات ارزی جهانی شناخته شده است به دلیل امنیت بالا و سود آوری افراد زیادی را به درآمد زایی از این طریق علاقه مند کرده است. دستگاه های ماینر که  ابزاری برای استخراج ارزهای دیجیتال هستند در بازار فروش از تنوع بالایی برخوردارند. رقابت در بین شرکت های بزرگ تولید کننده،  تنوع دستگاه ماینر و هزینه هنگفت خرید ماینر نیازمند دانش و تخصص کافی برای رسیدن به یک خرید سودآور است. به منظور انتخابی آگاهانه پیرامون خرید ماینر و تجهیزات جانبی آن و مشاوره برای راه اندازی فارم های ارز دیجیتال با تکین ماینر همراهی کنید.

محدودیت های استفاده از ماینر های بیت کوین

شروع کار و راه اندازی کسب و کار استخراج بیت کوین نیازمند صرف هزینه در دو بخش سرمایه گذاری و عملیاتی است. در بخش اول  ما با هزینه خرید ماینر و تجهیزات جانبی ماینینگ و نرم افزارهای مربوطه برای استخراج رمز ارز و ایجاد مکانی مناسب مواجه هستیم و و در بخش دوم هزینه های عملیاتی شامل هزینه های نگهداری و تعمیر ماینر، سوخت و انرژی می باشد. صرف نظر از هزینه، مهترین چالشی که سرمایه گذاران در این بخش با آن مواجه هستند تغییرات سریع تکنولوژی استخراج است که افراد را برای خرید ماینر به یک مشاور متخصص نیازمند می کند. در گذشته قبل از پیچیده شدن شرایط استخراج، افراد با سیستم های معمولی هم امکان استخراج ارز دیجیتال را داشتند اما امروزه با پیچیده شدن عملیات استخراج بیت کوین، به کار گیری تکنولوژی به روز برای خرید ماینر ضرورت دارد. به طور کلی  دو عامل جدایی ناپذیر و محدود کننده برای سود آوری بیت کوین و استفاده بهینه از ماینرهای بین کوین دسترسی به برق ارزان و سخت افزار مناسب است. عامل های محدود کننده ای که در خرید ماینر حکم تعیین کننده اصلی را دارند. به همین دلیل است هزینه و شرایط برق منطقه از عوامل بازدارنده یا تشویق کننده برای سرمایه گذاری به شمار می رود. استهلاک دستگاه ماینر به علت فعالیت شبانه روزی و حرارت زیادی که تولید می کند بسیار بالاست و ریسک آسیب به سخت افزار دستگاه ماینر را زیاد می کند. به دلیل تولید حرارت زیاد در فرایند ماینینگ توصیه اکید می شود که به تهیه تجهیزات خنک کننده و فراهم کردن دمایی مناسب توجه شود. عدم رعایت این نکته  و بی توجهی به شدت حرارت تولیدی، دستگاه ماینر را در زمان کوتاهی خراب و فرسوده می کند. معمولا آسیب به کارت گرافیک، خرابی در پاور، خرابی در هش برد و خرابی در کنترل برد خرابی های متداولی است که به تعمیر ماینر نیاز دارد. به طور کلی  مهمترین دلایلی که برای خرابی ماینر می توان به آن اشاره کرد رطوبت و حرارت بیش از حد دستگاه و عدم کنترل آن است که  منجر به فرسودگی سریع دستگاه می شود.

قطعات تشکیل دهنده دستگاه ماینر

شناخت قسمت های تشکیل دهنده دستگاه ماینر به شما کمک می کند تا هنگام خرابی در اسرع وقت اقدام به تعمیر ماینر خود کنید.

  • برد: تمامی اجزاء ماینر از طریق برد به هم وصل می شود. عواملی مثل تغییرات ولتاژ، حرارت بالا و اختلال در یکی از مدارها باعث خرابی آن می شود.
  • هش برد: وظیفه اصلی پردازش بر عهده این بخش است و چیپست ها بر روی آن قرار دارند. ممکن است به دلیل خرابی چیپست ها هش برد دچار اختلال شود.
  • پاور: این بخش به دلیل تامین برق ماینر منبع تغذیه آن به شمار می رود و در بین قطعات تشکیل دهنده تاثیر حیاتی دارد. نوسانات ولتاژ و حرارت بالا از دلایل عمده آسیب به آن است.
  • فن: حرارت بالای تولیدی توسط ماینرها به واسطه حضور فن تعدیل می شود. اختلال در عملکرد فن باعث افزایش حرارت و آسیب به قسمت های دیگر دستگاه خواهد شد.

حال که با سازو کار و محدودیت های دستگاه ماینر آشنا شدیم، اهمیت قطعات تشکیل دهنده و تجهیزات جانبی در یک ماینینگ سود آور بیشتر مشخص می شود. نباید فراموش کرد که خرید ماینر مناسب و راه اندازی فارم های ارز دیجیتال نیازمند مشاوره با  افراد متخصص  است و مراجعه به تکین ماینر ما را با انواع دستگاه های ماینر بیت کوین آشنا می کند.

دستگاه های ماینر بیت کوین متداول و محبوب در بازار

خرید ماینر بیت کوین برای سرمایه گذاران و علاقه مندان در این مسیر دغدغه ای مشترک است، چرا که خرید ماینر با بیت کوین استخراج شده ارتباط مستقیم دارد. میزان سرمایه گذاری متغیر و چشم اندازی متفاوت برای سود آوری از بیت کوین بر هزینه های نهایی احداث یک فارم بیت کوین و خرید ماینر آن  موثر است. توجه به وسعت مکان فارم ارز دیجیتال و احتساب هزینه برق در آن محدوده دو فاکتور مهمی است که برای خرید ماینر مناسب باید به آن توجه کرد. هرچه به ازای هر نرخ هش برق کمتری مصرف کند خرید ماینر بهره وری بیشتری دارد و بهینه تر است. نکته مهم دیگر در خرید ماینر توجه به عمر مفید آن در درازمدت است، خرید یک دستگاه ماینر ارزان که طول عمر کمتری دارد باعث از بین رفتن سرمایه گذاری شما می شود. ماینرهای با کیفیت موجود در بازار در حال حاضر متعلق به شرکت بیت مین و MicroBt (واتس ماینر) است. در جدول زیر نمونه های متداول و پر طرفدار ماینرهای بیت کوین با توجه به نرخ هش و میزان برق مصرفی قابل بررسی است.

مقایسه دستگاه های ماینر بیت کوین

برق مصرفی (W) نرخ هش (TH/s) مدل دستگاه ماینر
2,920 73 Bitmain Antminer S17+
2,094 53 Bitmain Antminer S17 Pro
1,350 14.5 Bitmain Antminer S9j
2,100 52 Innosilicon T3+ 52T
3,360 56 Whatsminer M21S
3,360 68 Whatsminer M20S
2500 50 Ebang Ebi E12+
3250 50 Canaan Avalonminer 1066
این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است