3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

چگونه بیت کوین را  به پول نقد تبدیل کنیم؟

از آنجایی که این روزها تب سرمایه گذاری بالاست اغلب افراد با خرید و فروش بیت کوین به عنوان نوعی از سرمایه گذاری آشنا هستند و در این میان خرید بیت‌کوین به عنوان یک ارز با ارزش را انتخاب کرده اند، به این دلیل بیت‌کوین ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود بیشتر افراد آنرا کاربردی بدانند. برخی از مردم بیت‌کوین را به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن می‌دانند، آنرا خریداری می کنند و نگه می دارند. برخی دیگر برای نقل و انتقال پول بین ارزها از آن استفاده می‌کنند و عده ای دیگر از همین افراد قطعاً زمانی هم به فکر فروش ‌بیت‌کوین خود و تبدیل آن به پول رایج هستند. بنابراین بیت کوین مثل هر چیز ارزشمند دیگری قابل تبدیل به ارزهای دیگر است.

وقتی این دید به خرید بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد، پس قابل باور است که تبدیل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به تومان یا ریال نیز امکان پذیر است.

در این مقاله می خواهیم درباره ی طریقه ی فروش ‌بیت‌کوین و تبدیل کردن آن به پول رایج صحبت کنیم .

hamrah-mechanic

چرا بیت‌کوین ارزش مالی دارد و به پول رایج تبدیل می‌شود؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت: به دلیل ویژگی های کاربردی بیت کوین است که مردم حاضرند بابت آن پول بپردازند. وقتی چیزی کاربرد پیدا می‌کند و عده‌ای خواهان آن می‌شوند، تقاضا برای آن افزایش می‌یابد و می‌تواند ارزشمند شود.

بیت‌کوین وقتی مورد استفاده  قرار گرفت که ارزش مشخصی برای خود پیدا کرد . به عبارت دیگر اگر یک ارز بتواند ارزش نسبی خود را در طول زمان حفظ کند آن وقت است که ارزش مالی پیدا می‌کند.

پول رایجی که در حساب شماست و کاربرد دارد، فقط به این خاطر ارزش دارد که دولت و جمعیت یک کشور آنرا دارای ارزشی مشخص می‌دانند. حال اگر خودتان یک پول جدید را در منزل با پرینتر چاپ کنید، کاملا بی‌ارزش است، زیرا کاربردی ندارد و افرادی نیستند که برای آن ارزشی قائل باشند.

بنابراین ارزش یک چیز نسبی است و هرچیزی با پذیرش مردم می‌تواند ارزشمند شود یا با عدم پذیرش ارزش خود را از دست بدهد.

چگونه بیت‌کوین را به پول نقد تبدیل کنیم؟

راه و رسم این روزهای بیت‌کوین را اگر مانند یک ارز یا یک کالا در نظر بگیریم، مثل هر چیز ارزشمند دیگری قابل تبدیل به ارزهای دیگر است.

برای تبدیل بیت‌کوین به پول اصطلاحات مختلفی به کار می رود، از جمله:

  • فروش بیت‌کوین به ریال
  • تبدیل بیت‌کوین به پول نقد
  • تبدیل بیت‌کوین به پول رایج
  • تبدیل بیت‌کوین به پول ایران یا دلار
  • تبدیل بیت‌کوین به تومان

منظور از کلیه این اصطلاحات این است که بیت‌کوین را بدهید و پول بگیرید، پول رایج در حساب بانکی‌تان واریز شود و بتوانید آنرا خرج کنید.

تبدیل بیت‌کوین را باید از طریق وب سایت های معتبر خرید و فروش ارز دیجیتال انجام دهید. به دلیل آنلاین بودن خرید و فروش بیت‌کوین، باید مراقب باشید فقط با سایت‌ها و صرافی‌های معتبر کار کنید. در زمینه خرید و فروش بیت‌کوین با سایر روش‌ها برخی از ریسک‌ها را به همراه دارد که مسئولیت آن با شخص شما می باشد، برخی از این ریسک ها عبارتند از :

  • شخص از شما بیت‌کوین دریافت کند ولی پولی بابت آن نپردازد
  • پرداخت کننده پول، وجه را از کارت بانکی اجاره ای یا سرقت شده به حساب شما واریز کند
  • خریدار بیت‌کوین ادعا کند بیت‌کوینی از شما دریافت نکرده یا اینکه مقدار کمتری از توافق واریز کند
  • در ارسال بیت‌کوین دچار اشتباه شوید و بیت‌کوین به آدرس اشتباه ارسال شود

با در نظر گرفتن این ریسک‌ها، دقت بیشتری در فروش بیت‌کوین و دریافت ریال یا بالعکس خواهید داشت.

مراحل نقد کردن بیت‌کوین در همه این موارد هیچ تفاوتی ندارند:

  • فروش بیت‌کوین استخراج شده
  • فروش مقادیر کم یا زیاد بیت‌کوین که از سایت‌هایی که بابت دستمزد بدست آورده‌اید
  • فروش مقادیر مختلف بیت‌کوین که کسی به عنوان هدیه به شما ارسال کرده
  • فروش مقادیر مختلف بیت‌کوین که از وب سایت های خرید و فروش بیتکوین دریافت کرده اید

فرقی ندارد بیت‌کوین در کدام کیف پول است، چه از کیف پول‌های آنلاین چه از کیف پول‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری استفاده کنید، نحوه نقد کردن بیت‌کوین به یک شکل است.

فرایند نقد کردن بیت‌کوین و دریافت پول

برای خرید و فروش بیت‌کوین، در صرافی‌ها و سایت‌های خرید و فروش مراحل متفاوتی طی می‌شود. قبل از اینکه در مورد مراحل شرح دهیم، مطمئن شوید که مقدار بیت‌کوین شما قابل فروش است.

حداقل مبلغ خرید به طرف معامله شما بستگی دارد.

باید به شرایط و قیمت طرف معامله توجه کنید.

به طور کلی معمولا این مراحل را باید طی کنید:

یافتن صرافی یا سایت مناسب – با جستجو در گوگل یا بررسی سایت ها یا صرافی های ارزدیجیتالی که از قبل می شناسید، قیمت و شرایط معامله را ببینید و مورد مناسب را انتخاب کنید.

اطمینان از امکان معامله – به سایت یا صرافی موردنظر پیام دهید که آیا خریدار بیت کوین است یا نه. گاهی اوقات صرافی های آنلاین فقط فروشنده هستند و موقتا خرید انجام نمی دهند.

عضویت در سایت و احراز هویت پس از اطمینان از امکان پذیر بودن معامله، در سایت موردنظر عضو شوید. تمام صرافی ها نیاز به احراز هویت دارند.

 احراز هویت را تکمیل کنید احراز هویت معمولا شامل عکس کارت ملی، کارت بانکی، تایید موبایل و ایمیل و گاهی سلفی با کارت های موردنظر است.

درخواست فروش را ارسال کنید – این درخواست به شکل متفاوتی ارسال می شود و بستگی به سایت موردنظر دارد.

بیت کوین را به آدرس خریدار بفرستید – در این مرحله آدرس بیت کوین از صرافی گرفته اید و به کیف پول تان وارد شوید و مقدار بیت کوینی که قصد فروش دارید را به آدرس خریدار بفرستید.

    دقیقا باید مقداری که قصد فروش دارید و اعلام کردید را بفرستید، نه کمتر نه بیشتر. اگر متوجه شدید موجودی تان کم است باید درخواستی که به صرافی فرستادید را تغییر دهید یا اینکه به صرافی بگویید مبلغ ارسالی کمتر خواهد بود.

منتظر تایید تراکنش بمانید معمولا تایید کامل تراکنش از 10 دقیقه تا 30 دقیقه متغیر است.

پول را در حساب بانکی دریافت کنید – پس از اینکه صرافی بیت کوین را دریافت کرد، مبلغ را به حساب شما واریز می کند. زمان واریز مبلغ به نحوه کار صرافی بستگی دارد، قبل از معامله باید این مورد را نیز بررسی کرده باشید.

تفاوت صرافی، پلتفرم واسط P2P و پلتفرم معاملاتی

در خرید و فروش ارزهای دیجیتال و مخصوصا بیت کوین، به طور کلی سایت هایی که در آنها خرید و فروش انجام می شود را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

صرافی های آنلاین مستقل

این نوع از صرافی ها در واقع سایت هایی هستند که خودشان از شما بیت کوین می خرند و خودشان فروشنده اند. گاهی برای تامین نقدینگی یا موجودی، از سایر صرافی ها نیز کمک می گیرند. با جستجوی کلمه “خرید و فروش بیت کوین” موارد بسیاری را می توانید بیابید.

 پلتفرم های واسط یا اصطلاحا P2P

این پلتفرم ها معاملات را تسهیل می کنند. به این معنی که با واسطه شدن بین خریدار و فروشنده، امنیت طرفین در معاملات را تامین می کنند و مقداری کارمزد از هر معامله برمی دارند.

این پلتفرم ها خودشان خریدار و فروشنده نیستند، بلکه کاربرانی در آنها ثبت نام کرده و به خرید و فروش می پردازند.

 پلتفرم های معاملاتی یا تریدینگ

این پلتفرم ها مخصوص خرید و فروش سریع و فوری ارزها هستند. از این پلتفرم ها گاهی به عنوان اکسچنج یا صرافی نیز خوانده می شوند زیرا کارکردی مشابه با کارکرد صرافی های آنلاین دارند.

حجم معاملات در یک پلتفرم معاملاتی خارجی گاهی روزانه صدها میلیون دلار است و نقدشوندگی بسیار بالاتری در آنها وجود دارد. اما مشکل اینجاست که در این پلتفرم ها امکان ورود و خروج ریال ایران وجود ندارد.

کدام روش برای نقد کردن بیت کوین و دریافت ریال است؟

برای فروش بیت کوین و دریافت ریال، در اغلب اوقات بهتر است از پلتفرم های واسط یا اصطلاحا P2P استفاده کنید. به دلیل اینکه صرافی ها خودشان در این پلتفرم ها فعال هستند و چون کاربران زیادی به خرید و فروش می پردازند، اغلب می توان بیت کوین یا ارزهای دیگر را با قیمت بهتری نقد کرد.

تبدیل بیت کوین به دلار کاغذی

تبدیل بیت کوین به دلار کاغذی در ایران چندان ساده نیست. باید بتوانید شخصی را پیدا کنید که بیت کوین بگیرد و در ازای آن به شما اسکناس دلار بدهد.

هیچ صرافی در ایران مجوز تبدیل بیت کوین به دلار کاغذی را ندارد و فقط می توانید با اشخاص عادی وارد معامله شوید که ریسک های مخصوص به خودش را دارد.

تبدیل بیت کوین به دلار مجازی

تبدیل بیت کوین به دلار مجازی، بستگی به این دارد که حساب دلاری شما چیست. اگر حساب هایی مانند وب مانی و پرفکت مانی در اختیار دارید یا مایلید بیت کوین را به دلار تتر تبدیل کنید، برخی از صرافی های آنلاین ایرانی این کار را انجام می دهند.

توجه داشته باشید که برای خرید و فروش بیت کوین با مستر و ویزاکارت، باید حساب تان را در سایت خارجی که قصد معامله با آن دارید وریفای کنید. بنابراین اگر ساکن ایران هستید اینکار برای شما مقدور نخواهد بود.

نتیجه گیری

اگر قصد نقد کردن بیت کوین را دارید، باید آن را به وب سایت ها یا صرافی های آنلاین خرید و فروش ارزدیجیتال بفروشید ولی این نکته را به خاطر داشته باشید صرافی های ارزهای فیات سطح شهر نمی توانند به خرید و فروش بیت کوین بپردازند. توصیه می کنیم از طریق سایت های معتبری مانند ارزجو ، بیت کوین را در مقابل ریال بخرید یا بفروشید.