3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

کارگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز عامل قطعی برق

کارشناسان معتقدند کارگاه‌هایی به شکل غیرمجاز نسبت به زراعت بیت کوین اقدام کرده‌اند که برق بسیاری مصرف می‌کنند و اخیرا وزارت نیرو اعلام کرده است ۳۰۰ مگاوات از این کارگاه‌های غیرقانونی کشف شده‌اند.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، قطعی برق که در روزهای گذشته سروصدای زیادی به پا کرده بود و در روزهای آغازین خود با برنامه‌ریزی نامناسب و عدم اطلاع رسانی کافی موجب شکست شطرنج‌بازان ایرانی در مسابقات آسیایی شده بود،  عکس‌العمل بسیاری از صاحبان مشاغل، کارخانجات، مراکز بهداشتی و درمانی را در پی داشت .

امسال نیز هم مانند تابستان‌های دیگر، به دلیل وجود گرما و استفاده بیشتر از انرژی برق، شاهد خاموشی‌های نسبتا ناگهانی در کل کشور هستیم و به گفته حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، میزان مصرف برق در هفته اخیر به بالاترین رقم ثبت شده در تاریخ صنعت برق ایران رسیده که با توجه به پیش‌بینی های انجام شده مبنی بر افزایش بیشتر دمای هوا، روند تغییرات مصرف برق به ویژه در روزهای پیش رو، می‌تواند نگران کننده باشد و سبب نوسانات و خاموشی های مکرر در سطح کشور شود.

بیت کوین از عاملین قطع برق

اردکانیان، وزیر نیرو در خصوص استخراج رمز ارزها اظهار کرد: رمز ارزها در واقع صادرات انرژی انجام می‌دهند. اگر استخراج‌گر رمزارز، با مجوز این کار را انجام می‌دهد، با مجوز قانونی انرژی صادر می‌کند و اگر بدون مجوز و پنهان کار می‌کند، صادرات انرژی را به شکل پنهانی و غیرقانونی انجام می‌دهد.

وی همچنین تأکید کرده است که طبق گزارش‌های مراکز جهانی، ۱۰درصد انرژی مصرفی تولید رمزارزها در جهان مربوط به ایران است؛ یعنی حداقل ۲۰۰۰ مگاوات توان برق صرف رمزارزها می‌شود، درحالی‌که کسانی که مجوز قانونی رمزارز گرفته‌اند، حدود ۳۲۱مگاوات مصرف دارند.

 استخراج بیت‌کوین یک صنعت چند میلیارد دلاری در دنیاست. با رشد قیمت بیت‌کوین در سال‌های اخیر، افراد زیادی برای استخراج ارز هجوم آورده‌اند. در ایران نیز به دلیل قیمت پایین برق، هزینه استخراج بیت‌کوین کمتر از برخی کشورهای دنیاست. به همین خاطر در مدتی محدود، مزارع استخراج بیت‌کوین زیادی با برق کشاورزی، برق صنعتی و … راه‌اندازی شده است. شبکه بیت کوین شامل تعداد زیادی کامپیوترها و دستگاه‌های استخراج است و به دلیل پردازش فوق‌العاده زیادی که این شبکه نیاز دارد. این دستگاه‌ها برق زیادی مصرف می‌کنند.

کارشناسان معتقدند کارگاه‌هایی به شکل غیرمجاز نسبت به زراعت بیت کوین اقدام کرده‌اند که برق بسیاری مصرف می‌کنند و اخیرا وزارت نیرو اعلام کرده است ۳۰۰ مگاوات از این کارگاه‌های غیرقانونی کشف شده‌اند.

شوک برقی نگران‌کننده به اکسیژن و دارو

قطعی برق امسال علاوه بر  مشکلات همیشگی  و پیامدهای ناگواری همچون وقفه‌های خسارت‌آور برای کسب و کارهای وابسته به برق، خرابی وسایل برقی، ماندن در آسانسورها و افزایش تصادفات در خیابان‌های تاریک داشت ،  می‌تواند به مراتب زیان‌بار‌تر و نگران‌کننده‌تر از خاموشی‌های سال‌های پیش باشد چرا که امسال با بیماری کووید ۱۹ مواجه هستیم.

کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها از شروع پیک اول کرونا یکی از چالش های این بیماری منحوس به حساب می‌آید که به مرور زمان این معضل کاهش یافت و بیمارستان‌ها آمادگی بیشتری برای بحث اکسیژن  پیدا کردند اما اینک مجددا قطعی برق می‌تواند به چالش اکسیژن شوک وارد کند و فشاری مضاعف بر بیمارانی که نیازمند دستگاه‌های اکسیژن‌ساز هستند، وارد کند.

در عین حال، از فاسدشدن داروهای زنجیره سرد و واکسن‌های کرونا نیز نمی‌توان غافل ماند، با وجود اینکه شنیده می‌شود قطع شدن برق در روزهای اخیر تأثیری بر واکسن‌های انبار شده ندارد چرا که در انبارها از ژنراتور جانبی استفاده می‌شود و به محض قطع شدن برق، برق انبارها از طریق این دستگاه‌ها تأمین می‌شود اما در بسیاری از شهرستان‌ها همچنان با مشکل عدم وجود ژنراتور مواجه هستیم.

قطع برق، روند تزریق واکسن کرونا را با اختلال مواجه می‌کند

از طرفی دیگر، بحث داغ این روزها تزریق واکسن کرونا در مراکز درمانی کوچک و بزرگ مختلف است که این خاموشی‌های پی‌در‌پی این روند مهم تزریق واکسن را با وقفه و کندی مواجه کرده است و بسیاری از این مراکز به ویژه در شهرستا‌ن‌ها از برق اضطراری بی بهره هستند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در گفتگویی اظهار کرد: ما از یخ خشک برای نگهداری واکسن استفاده می کنیم اما وقتی قطعی برق طولانی شود نگهداری واکسن و ثبت آنلاین تزریق دیگر  ممکن نیست، این در حالی است که باید ثبت اطلاعات تزریق واکسن به لحظه و آنلاین در سامانه صورت گیرد و ما اطلاعات را کاغذی هم ثبت می کنیم و ممکن است اختلاف اطلاعات داشته باشیم.

 اینها در حالی است که باید ما هر روز اطلاعات واکسیناسیون را در سامانه ثبت کنیم و داده‌ها در داشبورد های مدیریتی منعکس شود، ما هر روز پس خوران اطلاعات واکسیناسیون را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال می‌کنیم تا مدیران وضعیت شهرها و روستاهای تحت پوشش را ببینند و برنامه واکسیناسیون را مدیریت کنند و وقتی سامانه را نداشته باشیم امکان مدیریت واکسیناسیون از ما سلب می شود و بنابراین قطعی برق برای نظام واکسیناسیون تهدید جدی محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش ، امسال در شرایطی که با وجود پاندمی کرونا، بسیاری از مدارس شهر تهران، کلاس‌های برخی دانشگاه ها و همچنین بیش از ۷۰ درصد هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، رستوران‌ها و تمامی سالن‌های همایش، مساجد و تالارهای عروسی تعطیل هستند، بنابراین سیستم برقی شان بسیار کم مصرف‌تر از گذشته است، در چنین شرایطی انتظار می‌رفت که برق مصرفی امسال نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده باشد اما در عمل چنین چیزی به چشم نمی‌آید.

سال قبل قرار بود تعرفه‌ای برای استخراج‌کنندگان بیت کوین وضع شود تا نه ‌تنها از هزینه تولید آن بلکه از فشار بر شبکه‌های برق نیز کاسته شود اما ظاهرا این اقدام عملی نشد. اگرچه در روزهای اخیر شاهد خاموشی‌های ناگهانی و پی‌در‌پی کمتری بودیم اما موضوع قطع برق بسیار ریشه‌دار و حائز اهمیت است بنابراین به رسیدگی و برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه‌تری نیاز است تا از بروز خسارت‌های مالی و جانی در این دوران جلوگیری شود.

منبع: تابش کوثر